וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשליה האופטית המסנוורת שתגרום לכם לראות משהו שכלל אינו קיים

22.7.2021 / 23:18

הביטו היטב על הגלגלים המסתובבים בתמונה וספרו לנו: האם אתם רואים שם אורות מסנוורים? כי מתברר שהעיניים שלכם מסתנוורות מכלום וזה המוח שלכם שממציא דברים

אשליה אופטית של צבע דוהה/pimpnprofits

מוכנים לעבוד על המוח שלכם? אשליה אופטית מסנוורת חדשה תגרום לכם להאמין שהגלגלים המסתובבים מוארים בקרני אור - כשהם למעשה כלל לא. בחנו את עצמכם: הביטו בגיף הבא ובדקו האם גם אתם רואים קרני אור מסנוורות הבוקעות מהגלגל המרכזי.

אתם רואים את קרני האור?

אשלייה אופטית מסנוורת. Michael Karlovich, Recursia LLC, אתר רשמי
אשלייה אופטית מסנוורת/אתר רשמי, Michael Karlovich, Recursia LLC

בהנחה שרובכם רואים את זה, צר לנו לבשר לכם שקרני האור הללו הן רק בראש שלכם. תנועת הגלגלים גורמת לכם לראות אורות מסנוורים אך הרקע הוא אפור באופן אחיד. כמו כל האשליות האופטיות הטובות ביותר, זו ההוכחה שלפעמים אי אפשר לסמוך על כל מה שאנחנו רואים.

האשליה החדשה פותחה על ידי חוקרים מאוניברסיטת ניו יורק ואולפני רקורסיה - חברת ייצור אמנות ואופנה רב תחומית. הצוות שעומד מאחורי האשליה טוען כי היא ממחישה כיצד מוחנו "מחבר בין נקודות" כדי ליצור מציאות סובייקטיבית של מה שאנחנו רואים. מייקל קרלוביץ', מייסד ומנכ"ל אולפני רקורסיה, והמחבר הראשי של המחקר, הסביר: "חקר אשליות אופטיות יכול להועיל בהבנת עיבוד חזותי, מכיוון שהן מאפשרות לנו להבחין בין תכונות האובייקט הפיזי לבין החוויה התפיסתית שלו".

"כשראיתי לראשונה את האשליה שיצרתי, היה לי מיד תחושה שאני מסתכל על אפקט שמעולם לא ראיתי לפני כן", הוא סיפר ל- Live Science, "הופתעתי לטובה, אבל בסופו של דבר תהיתי מה עלול להיות המנגנון שעומד בבסיס ההשפעה". לאחר שחבר לפסיכולוג וחוקר הנתונים פסקל וואליש, גילה קרלוביץ' כי המוח מחבר בין "נקודות הצומת", או "נקודות אור" בעיצוב שיצר. על אף שאשליות אופטיות הגורמות למוח למלא את החסר אינן דבר חדש, קרלוביץ' טוען שזו הדוגמה הראשונה שאינה מוגבלת לצורה רשתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully