וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם! הסרטון שתוכלו להאט ולהאיץ אותו בלי ללחוץ על כלום

25.6.2021 / 0:12

האשלייה האופטית הבאה תסייע לכם לשלוט על מהירות הסרטון בלי ללחוץ על כלום - ועל הדרך גם תפתור לכם את הבחילה שאתם חוטפים מדי פעם בעת נסיעה על הכביש. נסו את זה בעצמכם - זה לגמרי עובד

אשליית הזמן: האם הסרטון זז מהר או לאט?/Tiktok/dr.karanr

בדרך כלל אשליות אופטיות גורמות לנו לראות דברים שלא באמת קיימים, אך האשליה האופטית הבאה מסקרנת פי כמה וכמה כי היא נועדה לסייע לכם לשלוט על הזמן - וזה כבר הכי קרוב שהגענו לכוחות על. את הטריק המדהים הזה שיתף בטיקטוק ד"ר קארן ראג'אן שנוהג לשתף אשליות אופטיות בפרופיל שלו. ד"ר ראג'אן, רופא כירורג בשירות הבריאות הלאומי הבריטי ומרצה באוניברסיטת סנדרלנד, פרסם סרטון של מסדרון אפור חולף ומסתובב במהירות ולצדו הכיתוב: "אתם יכולים לשנות את הזמן".

לכאורה מדובר בסרטון רגיל, אולם אם תכסו את שני צדדיו של הסרטון באצבעות שלכם, תראו כיצד הוא מאט את מהירותו. לעומת זאת, אם תכסו את מרכז הסרטון באצבע שלכם, הוא יאיץ. השליטה היא לחלוטין בידיים שלכם: החלק בסרטון בו תבחרו להתמקד בו - צדדיו או מרכזו - יאיץ את יאט אותו. נסו את זה בעצמכם:

נסו והיווכחו:

בסרטון הוא מסביר: "כאשר אתם חוסמים את המרכז ורואים רק את הצדדים, העיניים שלכם נתונות לתנועות לא רצוניות מהירות יותר, מצב המכונה ניסטגמוס (ריצוד עיניים), מה שמעניק תפיסה של האצה - בדיוק כמו לבהות במכונית נעה. אולם, הסרת השוליים תעבוד על המוח שלכם לחשוב שהקטע נע לאט יותר".

ד"ר ראג'אן מוסיף טיפ מקצועי: "תוכלו להשתמש בטריק הזה גם כדי לעצור תופעות של מחלת נסיעה (המתבטאת בחולשה ובחילות בעת נסיעה בכלי תחבורה שונים). כשאתם ברכב הביטו קדימה במקום להסתכל החוצה דרך החלונות הצדדיים וזה יעזור".

ברשת רבים הופתעו מהאשליה המסחררת. "אוקיי, זה פשוט מטורף. מטריף חושים", כתב אחד ואחר הוסיף: "הראש שלי! מה קורה לראש שלי?!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully