וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים שומעים 9 דברים שונים באותו קובץ קול - ומה אתם שומעים?

עודכן לאחרונה: 18.6.2021 / 0:04

קטע הסאונד הבא כולל שתיים או שלוש מילים שחוזרות על עצמן, אך מתברר שכל מאזין שומע משהו אחר לגמרי. הסאונד כל כך מבלבל שאנשים נשבעים שהם מסוגלים לשמוע 9 או אפילו 10 דברים שונים. אולי אתם תצליחו להכריע

מה אתם שומעים בסרטון?/Tiktok/@kegan_stiles

מאז אשליית "יאני או לורל" שסחפה את הרשת בסערה לפני 3 שנים, אנו מוצפים באשליות סאונד דומות שמאתגרות את הגולשים לזהות מה באמת נאמר בהן, כשברוב המקרים הבחירה היא בין 2 ל-3 אפשרויות שונות. באשליית הסאונד הבאה הבחירה היא קשה במיוחד מאחר שיש לא פחות מ-9 פרשנויות שונות לאותו קובץ קול, כשאנשים נשבעים שהם מסוגלים לשמוע רק אחת מהן, חלק מהן או אפילו את כולן.

בסרטון שהועלה ע"י משתמש הטיקטוק קיגן סטיילס (kegan_stiles) וצבר יותר מ-12 מיליון צפיות ב-3 ימים נשמעים אוהדי כדורגל מעודדים את קבוצתם. מאחר שהסאונד אינו ברור, כל צופה שומע משהו אחר, כשקיגן כתב על המסך 9 אפשרויות שונות.

מה אתם שומעים?

הצביעו: מה שמעתם?

Bart Simpson Bouncing
Rotating Pirate Ship
That Isn't My Receipt
Lobsters In Motion
That Is Embarrassing
Lactates In Pharmacy
I'm Chasing Martian
Baptism Piracy
That Isn't Mercy
משהו אחר לגמרי
אני שומע את חלקם
אני שומע את כולם!
867 משתתפים

אם ציפיתם לתשובה חד משמעית, אז צר לנו לאכזב אתכם אבל אין לנו כזאת. אנחנו כן יכולים לספר לכם שהתשובה שזכתה לרוב הקולות בטיקטוק היא "That Is Embarrassing" שגם מתיישבת טוב עם כוונת האוהדים (הרי למה להם לשיר על בארט סימפסון או ספינת פיראטים?). אחד הצופים סיפק תשובה אחרת ונכונה לא פחות: "מה שקראתי על המסך בזמן שצפיתי זה מה ששמעתי". רבים הסכימו איתו. נסו בעצמכם, צפו בסרטון שוב ושוב ובכל פעם קיראו משפט אחר שמופיע על המסך. את רובם אכן תצליחו "לשמוע". כמו כן, היו גם כאלה שטענו שהם שומעים משהו אחר לגמרי. אחד כתב: "אני שומע That is a person שבכלל לא מופיע ברשימה הזאת...".

זו לא הפעם הראשונה שהמשתמש קיגן סטיילס מצליח לרתק את הצופים שלו באשליית סאונד מתעתעת כזו. הנה עוד כמה נסיונות מוצלחים שלו:

12 אפשרויות שונות לקובץ סאונד אחד. מה אתם שומעים?

כל מה שאנחנו מצליחים לשמוע בקטע הזה הוא "לא רוצה". גם אתם?

"לא רוצה", "לא רוצה", "לא רוצה"....

וכאן מה אתם שומעים?

זה קשה במיוחד לפיענוח...

וכמובן השיר שהצליח לתעתע בכולנו...

חוקרים טוענים כי אשליות מסוג אלו מדגישות את ההבדל בין שמיעה להקשבה, כלומר אנו שומעים דברים באוזנינו אך ההקשבה מתרחשת במוח - כשאנחנו מייחסים משמעות לצליל. מאחר שהסאונד אינו ברור פה, הוא מצליח לתעתע אותנו וזוכה אצל כל אחד מאיתנו לפרשנות אחרת במוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully