וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק גאונים יצליחו לפתור את 3 החידות המתמטיות הבאות. אתם כאלה?

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 23:20

קבלו אתגר לסופ"ש: לפניכם 3 חידות מתמטיות קצת מורכבות שרק אם תחשבו מחוץ לקופסה תצליחו לפתור אותן. האם תצליחו לפתור את כולן בלי לקבל מאיתנו עזרה? קדימה, הוכיחו לנו שאתם גאונים

3 החידות הבאות לא ידרשו מכם ידע נרחב במתמטיקה, שום נוסחאות או פתרון משוואות מורכבות, אלא רק חשיבה מחוץ לקופסה. למעשה, שתיים מהן הופיעו במבחנים של תלמידי יסודי בהונג קונג - אז אם הם מסוגלים לעמוד בזה - אנחנו בטוחים שגם אתם. שנסו מותניים וגשו למשימה.

חידות. ShutterStock
אתגר 3 החידות: כמה מהן תצליחו לפתור?/ShutterStock

חידה ראשונה:

האוניברסיטה מקבלת רק סטודנטים שסיימו בהצלחה את לימודי ההכנה ומעולם לא החסירו שיעור. בלימודי ההכנה למדו 500 סטודנטים, 360 מהם סיימו בהצלחה ו-275 מעולם לא החסירו שיעור. כמה סטודנטים יתקבלו לאוניברסיטה?

רק אחת מהתשובות הבאות היא הנכונה. בחרו:

לכל היותר 135
לכל הפחות 135
לכל היותר 125
לכל הפחות 275
12453 משתתפים

קחו עוד רגע לחשוב...

שאלה. ShutterStock
שאלה/ShutterStock

והתשובה היא:

לכל הפחות 135.

חידה שנייה: מהו מספר מקום החניה שמכסה המכונית?

חידת החנייה. וואלה! כיף
חידת החנייה/וואלה! כיף

תכף נגלה לכם... נסו לחשוב עוד קצת

גיף מתמטיקה. Giphy
גיף מתמטיקה/Giphy

והתשובה היא:

87.

תאמינו או לא, שאלה מתמטית זו למעשה אינה דורשת שום חשיבה מתמטית. כל שעליכם לעשות זה להפוך את התמונה ולגלות שמופיעה מולכם סדרת מספרים די פשוטה לפתרון.

חידה שלישית:

חידת התפוחים והתפוזים. ShutterStock
חידת התפוחים והתפוזים/ShutterStock

רומי ומישל אספו תפוחים ותפוזים ושמו אותם בשני ארגזים - אחד לתפוחים והשני לתפוזים. לצערן לא נותר מקום בארגזים לכל הפירות אז הן לקחו ארגז נוסף ושמו בו את יתר התפוחים והתפוזים. הן ארזו את הארגזים, הדביקו מדבקה על כל אחד וכתבו מה יש בפנים: באחד תפוחים, בשני תפוזים ובשלישי גם וגם.

לצערן מתברר שהן עשו טעות וכל ארגז קיבל את התווית הלא נכונה. אין להן זמן לפתוח את הארגזים ולגלות מה יש בתוכם, אך הן יכולות להכניס יד פנימה דרך פתח קטן ולשלוף פרי אחד בלבד. הן גם יכולות לעשות זאת רק פעם אחת ועבור ארגז אחד בלבד. אל תשאלו אותנו למה, זו החידה. כאן אתם נכנסים לסיפור: עליכם לבחור ארגז ולהוציא ממנו פרי אחד ויחיד כדי שתוכלו לסדר את התוויות נכון. באיזה ארגז עליכם לבחור כדי לתקן את הטעות: בארגז עליו כתוב "תפוחים", בארגז עליו כתוב "תפוזים" או בארגז עליו כתוב "תפוחים ותפוזים"? חישבו היטב.

באיזה ארגז תבחרו?

בארגז עליו כתוב "תפוחים"
בארגז עליו כתוב "תפוזים"
בארגז עליו כתוב "תפוחים ותפוזים"
אי אפשר לפתור את זה!!!
6599 משתתפים

והתשובה היא:

מכיוון שאנו יכולים לשלוף פרי אחד בלבד מארגז אחד בלבד, המפתח לפתרון הוא לבחור את הארגז שעליו כתוב "תפוחים ותפוזים".

ההסבר הוא כזה: אנחנו יודעים שכל התוויות שגויות ולכן הארגז עליו כתוב "תפוחים ותפוזים" לא יכול להכיל את שניהם. אם נשלוף פרי מארגז זה ויצא לנו תפוח - זה יהיה הארגז שבו נמצאים התפוחים. כלומר הארגז עליו כתוב "תפוחים" למעשה מכיל תפוזים והארגז שכתוב עליו "תפוזים" מכיל תפוחים ותפוזים. אם נשלוף פרי מארגז זה ויצא לנו תפוז - זה יהיה הארגז שבו נמצאים התפוזים. כלומר הארגז עליו כתוב "תפוזים" למעשה מכיל תפוחים והארגז שכתוב עליו "תפוחים" מכיל תפוחים ותפוזים. הבנתם? קצת מבלבל, אנחנו יודעים, אבל תנו זמן לאסימון ליפול.

נו, אז על כמה חידות עניתם נכון?

0
1
2
3
5669 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully