וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעטים הצליחו לעלות על צבעו האמיתי של הקרוואן שבתמונה - ואתם?

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 23:52

בדומה לשמלה הכחולה-שחורה, צבעו של הקרוואן העתיק הזה מעורר דיון נרחב ברשת כשחלק סבורים שהוא צבוע בלבן וכחול ואחרים בלבן וורוד. יש גם כאלה שעלו על צבע אחר - אבל מהו צבעו האמיתי ומה הסיכוי שתצליחו לראותו?

הקרוואן הזה הוא אשלייה אופטית - באיזה צבע הוא?/retroviscountreno@

איך אנחנו אוהבים אשליות אופטיות בהן כל אחד רואה משהו אחר לגמרי. מאז אשליית השמלה הכחולה-שחורה (לבנה-זהובה), קיבלנו שלל אשליות כאלה - והנה אחת נוספת שלה יש יותר משתי תשובות אפשריות. לקרוואן הישן הזה יש שני צבעים, אך אף אחד לא מצליח לדייק בשניהם.

את הקרוואן שהפך ללהיט ויראלי ועורר ויכוח ממש מוגזם בטיקטוק רכש תושב מלבורן, ספנסר פורטר, עבור טיול משפחתי שהוא מתכנן לערוך בסוף השנה. הוא רכש קרוואן ויסקאונט משנות ה-70 למטרת שיפוץ ותיעד את שלבי העבודה על הקרוואן בערוץ טיקטוק שפתח במיוחד עבורו.

לאב לשניים, שמתכנן לקחת את משפחתו לחופשה ביערות סביב ויקטוריה, לא היה מושג שצבע הקרוואן שלו יהפוך לשיחת היום. ספנסר בן ה-21 סיפר ל-news.com.au שהוויכוח הראשון על צבעו של הקרוואן היה עם זוגתו כשרק רכש אותו. "אני אמרתי 'וואי, זה קרוואן לבן וכחול ממש יפה' והיא ענתה: 'לא. זה קרוואן לבן וורוד'. היה לנו ויכוח קטן שם", הוא סיפר והוסיף: "אז הראינו אותו לקרובי המשפחה וגם הם ראו משהו אחר, אז מהר מאוד הבנו שלכולם נקודת מבט שונה לגבי צבעיו של הקרוואן".

הוא פרסם מספר סרטונים בעמוד הטיקטוק שלו שביומיים צברו מעל מיליון צפיות והשיגו לו 11 אלף עוקבים חדשים. כן, מתברר שהנוסחה לוויראליות היא לפרסם תמונה של אובייקט שצבעו לא ברור.

אז מה צבעו של הקרוואן? הביטו והחליטו:

באיזה צבע הקרוואן?

כחול ולבן
ורוד ולבן
ורוד ואפור
ירוק ולבן
צהוב ולבן
2483 משתתפים

עוד ניסיון...

אשליית הקרוואן. retroviscountreno, צילום מסך
אשליית הקרוואן/צילום מסך, retroviscountreno

בתגובות לסרטון בטיקטוק היו כאלה שחשבו שצבעיו של הקרוואן לבן וכחול, אחרים ראו לבן וורוד או אפור וורוד. אולם, פורטר טוען שכל אלה טועים. הוא מספר כי בעליו הקודמים של הקרוואן סיפר לו שהוא צבע אותו ב... לבן וירוק מנטה.

"בסופו של דבר, הצבעים הם לבן וירוק. בעליו הקודמים של הקרוואן יצר את האשליה האופטית הזאת ממש במקרה, מכיוון שהוא לא אהב את צבעו הקודם שהיה קרם חיוור. הוא רצה לצבוע אותו כדי שיבלוט קצת". הוא הוסיף: "אני מבין את הבלבול. גם אני רואה צבעים אחרים בכל פעם שאני מסתכל עליו. מאוד תלוי כיצד האור פוגע בו. על אף שאני יודע שזה לבן וירוק, אני עדיין רואה לבן וכחול. את הלבן ווורוד לא ראיתי, אבל זוגתי ראתה". פורטר הוסיף כי אין בכוונתו לצבוע את הקרוואן ולהרוס את האשליה האופטית שהפכה אותו למפורסם.

אם תהיתם מהו ההסבר לאשליה האופטית הזאת, אז בדרך כלל מדובר בתופעה המכונה "הסתגלות כרומטית" - היכולת של מערכת הראייה האנושית להסתגל לשינויים בתאורה על מנת לשמר את המראה של צבעי האובייקט. לעיתים יכולת זו נפגמת כפי שקורה באשליית הקרוואן ובשתי האשליות כאן למטה. התפיסה שלנו את צבע האובייקט מושפעת לא פעם על פי ההקשר שלו, בדרך כלל הצבע הסובב אותו, התאורה או איכות התמונה.

התפיסה שלנו את הצבע תלויה בכמות האור בחדר או בסצנה - או על שמלה

זה אולי נראה שהכדורים בצבעים שונים - אך כולם אפורים

אשליה אופטית: צבע הכדורים. Peter Hermes Furian, ShutterStock
אשליה אופטית: צבע הכדורים/ShutterStock, Peter Hermes Furian

בטיקטוק מתחילים בדרך כלל לשלם ליוצרים אחרי שהם צוברים בכמאה אלף עוקבים ובעוד שפורטר עוד רחוק מהיעד הזה, הוא טוען שהכסף וההצלחה לא מעניינים אותו. "זה באמת התחיל אצלי כתחביב. רציתי שאנשים יעקבו אחר השיפוץ שאני עושה בקרוואן וזה יותר מיוחד בעיני מאשר להרוויח כסף", הוא אמר, "זה פרויקט ארוך. אנו ננסה לשחזר אותו במקום לשנות אותו לחלוטין. נדאג לשמר את מאפייני הרטרו וההיסטוריה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully