וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכאורה זה סתם גיף של דמויות נעות במדרגות. האמת תעיף לכם את המוח

18.12.2020 / 0:15

אשליה אופטית שמשתמשת באפקט די מוכר בעולם האנימציות והסרטים תגרום לכם לא להאמין למה שאתם רואים מול העיניים שלכם. החוקרים בסטנפורד הסבירו את התופעה המרתקת

אשליית Super illusion brothers - האם הדמויות באמת זזות?/jagarikin

האשליה האופטית הבאה תסובב לכם את הראש ולא תאמינו למה שאתם באמת רואים. אשליית האנימציה, שנקראה 'Super illusion brothers' מראה דמויות שקופצות ממדרגות נעות לכיוון ימין ולבסוף רצות. עד כאן הכל נשמע הגיוני.

אז מה מיוחד פה בעצם?

מסתבר שמה שאנחנו רואים למעשה הוא לא המציאות. הדמויות הללו לא זזות בכלל, אלא רק הניגודיות בשינויי הצבע הם אלה שגורמים למוח שלנו לחשוב שהן זזות. לוקח זמן לראש לראות את התעתוע שהגיף הזה מציע.

אז מה קורה פה בעצם ומהי תופעת פי?

מי שאחראי לגיף הוא מומחה האשליות האופטיות היפני - @jagarikin, שצוות המפתחים שלו השתמש במה שנקרא - תופעת פי (באנגלית: Phi Phenomenon) והיא אשליה אופטית הגורמת לצופה לחשוב שקיימת תנועה, כאשר אובייקט דומם מוקרן במיקומים שונים, זה אחר זה, בשדה הראייה. האובייקט המוקרן לא נע, אך הצופה מדמיין שהוא נע.

תופעת פי בצבע היא מעניינת יותר: כאשר מוקרן ראשית האובייקט (למשל, עיגול) בצבע אחד, ובמיקום אחר מוקרן אותו אובייקט בצבע אחר, עדיין תישאר אשליית התנועה ואף תיווסף אשליית שינוי צבע של האובייקט ה"נע". תופעה זו, שתוארה על ידי מקס ורטהיימר, היא נושא הנחקר בפסיכולוגיה, וכן מהווה חלק מהבסיס התאורטי של הקולנוע.

עוד בוואלה!

הנקודות האלה זזות או לא? האשליה שמשחקת עם המוח שלכם

לכתבה המלאה

עוד דוגמאות לתופעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully