וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסיפור האמיתי מאחורי הספינה שתועדה מעופפת בשמיים?

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 15:08

תושב סקוטלנד כמעט עשה תאונת דרכים כשהבחין לפתע בספינה מעופפת בשמיים מעל הים. רק אחרי כמה שניות נפל לו האסימון והוא הבין מה באמת קורה שם. הוא שיתף סרטון ותמונה של הספינה ברשת ורבים נותרו מבולבלים

קולין מק'אלום בן ה-23 כמעט עבר תאונת דרכים כשהבחין באופק בספינה אדומה מעופפת באוויר ומיהר לתעד את המקרה. בסרטון ותמונה שפרסם מאוחר יותר בפייסבוק ניתן לראות בבירור ספינה מרחפת מעל הים בבאנף שבאברדינשייר, סקוטלנד.

ברשת רבים נותרו מבולבלים מהתיעוד הביזארי, כשהתמונה זכתה לכמעט 2,000 שיתופים. "אני באמת לא מבין מה אני רואה שם", כתב אחד ואחר הוסיף: "זה די מדהים". צפו בתמונה ונסו לפענח מה באמת קורה שם?

קודם כל, בואו נרגיע. הספינה לא באמת מעופפת בשמיים על אף שזה היה ממש מלהיב אם כן. למעשה מדובר באשליה אופטית שנוצרה מאחר שצבע הים זהה לצבע השמים. מק'אלום הסביר לדיילי מייל: "זה נראה כאילו הספינה עפה באוויר כי ענן שנוצר קרוב יותר אל החוף שינה את צבע המים הקרובים יותר אל החוף. הספינה, בהיותה רחוקה יותר, הייתה באזור נטול עננים ולכן המים שיקפו את השמים הבהירים - מה שגרם לזה להיראות כאילו הספינה מעופפת באוויר".

מק'אלום כתב ליד התמונה: "ראיתי אשליה אופטית אמיתית בבאנף היום" והרחיב בשיחה עם הדיילי מייל: "כשראיתי את הספינה לראשונה, הייתי צריך לשפשף את העיניים מכיוון שבאמת חשבתי שהיא עפה. עם זאת, לאחר בדיקה נוספת שמתי לב שמדובר למעשה רק באשליה אופטית מדהימה".

אשליית הספינה המעופפת. David Morris/APEX, צילום מסך
אשליית הספינה המעופפת/צילום מסך, David Morris/APEX

לדייויד בריין, מטאורולוג של ה-BBC, יש הסבר קצת אחר לתופעה המוזרה. הוא טוען שמדובר בפאטה מורגנה, אובייקט שנראה מרחוק גבוה מאוד אך הוא מורכב מארבע בבואות, אחת מעל השנייה, של אותו אובייקט מרוחק. כלומר, האובייקט נראה גבוה הרבה יותר ממה שהוא באמת. לדבריו, תופעה זו נגרמת עקב היפוך טמפרטורות, כלומר מצב בו השכבה הקרובה לפני הים נותרת קרה ואילו השכבה שמעליה חוממה ע"י השמש, כך שנוצר שיפוע של טמפרטורות.

אשליות אופטיות המציגות כלי שיט שטים מעופפים אינן נדירות. תיעוד דומה של סירה "מעופפת" פורסם ברשת ב-2017 ועורר מחלוקת דומה.

הנה הסירה המעופפת:

וזה ההסבר המדעי לתופעה של The Action Lab

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully