וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשת טיקטוק איתרה צבע חדש ומהפנט שמעולם לא ראיתם - מוכנים לראותו לראשונה?

26.3.2021 / 0:01

אז מה הצבע האהוב עליכם? תתכוננו כי אתם הולכים להחליף אותו בצבע חדש שמעולם לא ראיתם. צפייה קצרה בסרטון הבא תחשוף אותו - והוא פשוט מהמם ביופיו

ככה תראו את הצבע החדש שלא הכרתם/@kbaco

מעטים המקרים שאשליות אופטיות מצליחות להפיל אותנו, אבל הפעם אנחנו די מעולפים. בעוד העין האנושית מספיק מתוחכמת כדי להבחין בקשת רחבה מאוד של צבעים, ישנו צבע אחד לפחות שאנחנו לא מסוגלים לראות, אלא אם נצליח לתמרן את המוח שלנו לעשות זאת. משתמשת הטיקטוק קייט בייקון איתרה צבע שמעולם לא ראינו, פיגמנט כחול-ירקרק שהמסכים בהם אנו צופים אינם מסוגלים להקרין ולעיתים קרובות מדולל לצבע מוכר יותר - כמו טורקיז.

הצבע נקרא "ציאן אמיתי" והשם לא סתם נשמע לכם מוכר. ציאן הוא אחד מהצבעים הנפוצים של דיו במדפסות, יחד עם צהוב ומג'נטה והוא מתקבל כשמערבבים כמויות שוות של אור כחול ואור ירוק. דיו ציאן על נייר לא נראה כצבע ציאן אמיתי והוא קרוב יותר לצבע תכלת - אז כיצד הוא באמת נראה? אם היינו צריכים לתאר לכם אותו במילים אז כאור זוהר ומסנוור של כחול וירוק, אבל למה לתאר אם נמצאה הדרך להראות?

משתמשת הטיקטוק מסבירה איך: "אני אראה לכם צבע שכנראה מעולם לא ראיתם לפני", היא אומרת בסרטון, "זה נקרא ציאן אמיתי ורוב הטלוויזיות והצגים אינם מסוגלים לייצר את הפיגמנט הזה".

מוכנים לראות אותו? שימו לב להנחיות: צפו בסרטון במסך מלא, הביטו בנקודה הלבנה שבמרכז העיגול האדום למשך כל הסרטון. כעבור מספר שניות תבחינו בטבעת זוהרת המקיפה את העיגול האדום - אך אל תפסיקו להביט בנקודה בשלב הזה. המשיכו להביט בה עד הרגע בסרטון בו העיגול האדום יקטן. ברגע שזה יקרה אתם תוכלו להבחין בבירור בצבע החדש על המסך שלכם - סוג של הילה זוהרת בצבע כחול-ירקרק מהפנט. הצבע עלול ללוות אתכם עד דקה אחרי הצפייה בסרטון.

מוכנים? שימו פליי

"וואו. מעגל טורקיז אקראי צץ והמשיך להסתובב אצלי בבית", כתב אחד בתגובות ואחר הוסיף: "זה הצבע הכי יפה שראיתי". שלישי הגיב: "זה צבע עמוק יותר ממה שאי פעם דמיינתי את הציאן, בהתחשב בהיכרותי את צבע הדיו במדפסת". מה איתכם - ראיתם את זה?

האם הצלחתם לראות את הצבע החדש?

כן, וואו! זה מטורף
נראה לי... זה סוג של טורקיז, לא?
לא. לא ראיתי שום דבר שונה.
1718 משתתפים

קייט בייקון היא זו שגילתה לנו עליו:

@kbacon

You've probably never seen this color before... ##womeninstem ##voiceacting ##science

♬ Blade Runner 2049 - Synthwave Goose

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully