וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תצליחו לפתור חידה במתמטיקה לתלמידי כיתה א' שרבים נפלו בה?

10.12.2020 / 23:37

אם נותרה מבולבלת משאלה במתמטיקה שקיבלה בתה בת ה-6 ופנתה לעזרת הרשת כדי שיסייעו לה להגיע לתשובה. בעוד חצי מהגולשים נותרו גם הם מבולבלים, אחרים מיהרו להרגיע: "זה הכל עניין של ניסוח". נסו לפתור בעצמכם

אחד המתחרים הכי מוצלחים ב-36 שנות תוכנית חידוני המתמטיקה הבריטית "קאונטדאון"/Channel 4

אם בריטית לתלמידה בכיתה א' סייעה לה בהכנת שיעורי הבית במתמטיקה - ולפתע נתקלה בשאלה טריקית שלא הייתה בטוחה בתשובה שלה. היא שיתפה את הרשת בשאלה המוזרה וגם שם רבים נותרו מבולבלים. בשאלה מתבקשים התלמידים לנחש את מספר כוכבי הים שעשויים להימצא במיכל - כשיש לכאורה שתי תשובות אפשריות לכך. היא פנתה לקבוצת הפייסבוק "טיפים ורעיונות למשפחות שבסגר" ופרסמה שם את השאלה בדיוק כפי שהיא מופיעה בחוברת. היא כתבה: "צריכה עזרה בבקשה. אני חוששת שזו שאלה טריקית. איך אני מסבירה את זה לילדה בת 6? תודה".

בחור צעיר מחשב חישובים. Giphy
האם תצליחו לפתור שאלה במתמטיקה לתלמידי כיתה א'?/Giphy

והשאלה היא כזאת...

לפניכם 3 תמונות של כוכב ים ו-4 תיבות ריקות מתחתן. השמאלית ביותר מכילה את המספר 4 והימנית ביותר את המספר 18. שתי הנותרות ריקות. בשאלה כתוב: "בשלושה מיכלים הכמות הכי קטנה של כוכבי ים היא 4. הכמות הכי גדולה של כוכבי ים היא 18. כמה כוכבי ים יכולים להימצא במיכל האמצעי? הראו שתי תשובות אפשריות".

כך זה נראה:

חידה מתעתעת במתמטיקה. Facebook/FamilyLockdownTipsandIdeas, צילום מסך
Facebook/FamilyLockdownTipsandIdeas/צילום מסך, Facebook/FamilyLockdownTipsandIdeas

מה הם שני המספרים החסרים?

7 ו-15
8 ו-14
10 ו-12
כל התשובות נכונות
14161 משתתפים

נראה כי נוסח השאלה הכשיל אנשים מסוימים, כשאחד השיב וכתב: "תודה על כאב הראש הזה, אני מבולבל." שנייה כתבה: "זה טריקי, למה מתמטיקה לא יכולה להיות פשוטה?! חיבור, חיסור, כפל וחילוק".

אחרים טענו שהשאלה אינה באמת טריקית וכל מה שהיא מנסה לעשות זה לבדוק את יכולת התפיסה של תלמיד כיתה א' את הרעיון של מינימום ומקסימום - והתשובות האפשריות יכולות להיות כל מספר שהוא בין 4 ל-18. אחד הגיב: "זה פשוט כל סכום שגדול מ-4 או קטן מ -18".

חלק סיפקו עצות מועילות לגבי הדרך הטובה ביותר להסביר את הקונספט לילדים. אחד כתב: "קחו שני סירים ופסטה ושימו בסיר אחד 4 ובשני 18. ילדים בני 6 צריכים לראות בעיניהם למה הכוונה. בהצלחה". אחר הציע: "קחו סרגל, הראו את המספרים 4 ו-18 ובחרו שני מספרים אקראיים בין לבין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully