וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלבי פאג הם חייזרים": סריקת MRI של פאג עושה סיוטים לאנשים

9.1.2020 / 0:03

סריקת MRI של כלב פאג הפכה לוויראלית בזכות המראה המאוד מטריד של הכלב כפי שהוא מופיע בסריקה - ובעוד רבים השתעשעו מהצילום, מומחה ניצל את הרגע כדי להזכיר את האמת העצובה על הנזק שבני האדם עשו לגזע בניסיון להפוך אותו לחמוד כל כך

סריקת MRI של כלב פאג/מערכת "אסור לפספס"

נכון שכל הכלבים חמודים? אז זהו, שסריקת MRI שהתפרסמה השבוע ברשת טוענת אחרת. השחקן והקומיקאי אנדי ריכטר פרסם סריקת MRI של הכלב של חברו הטוב והוכיח ש"חברו הטוב ביותר של האדם" עשוי להיות מאוד מצמרר לפעמים. ריכטר צייץ את צילום הרנטגן של הכלב עם עיניו הבולטות וכתב: "הפאג של החבר שלי הלך לווטרינר".

ככה נראה כלב פאג

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

וככה הוא נראה ב-MRI

MRI של כלב פאג. צילום מסך
סריקת MRI של כלב פאג/צילום מסך

הפוסט משך יותר מ-132 אלף לייקים, כשרבים השתעשעו על חשבון הכלב המסכן. "לא הפסקתי לצחוק במשך שתי דקות רצופות", אמר אחד ואחר הוסיף: "מדהים. פאגים עשויים להיות היצור היחיד בטבע שנראה בדיוק כמו בסריקת ה-MRI שלו". אחר כתב: "זה הדבר הכי חמוד והכי מפחיד שראיתי בחיי. תודה על הסיוטים שהתמונה הזאת תביא לי הלילה". משתמש נוסף כתב: "מי היה מאמין שכלבי פאג הם חייזרים?". לאחר שהציוץ הפך לוויראלי, אנדי עדכן והוסיף שהפאג דווקא היה מוחמא מתשומת הלב שקיבל ולא נעלב.

פאג מתכונן לפורים. מיינז, גרמניה. 20.2.2012. רויטרס
מי אתם באמת?/רויטרס

"המראה החמוד הזה בהחלט מזיק לבעל החיים"

אבל יש גם צד רציני לצחוק הזה. ד"ר רורי קוולאם, וטרינר מלונדון, הסביר ל"אינדיפנדנט" כי על אף שרוב סריקות ה-MRI, כולל אלו של בני אדם, ייראו חריגות בעין הבלתי מאומנת, התמונה של הפאג בהחלט "מוזרה למראה". הוא סבור שהסריקה נועדה לזהות מחלה נוירולוגית אצל הכלב, אולם ניצל את ההזדמנות כדי להזכיר לנו על הנזק שבני האדם עושים לכלבי פאג.

עיניו הבולטות והאף המעוך של הפאג נראים חמודים למראה - אך חושפים מצב בריאותי קשה. בני האדם הכליאו והירבו את כלבי הפאג באופן לא טבעי במשך שנים רבות, במטרה להשביח את הגזע מבחינת מראהו החיצוני, אולם מבנה הפנים הפחוס של הכלבים - שלכאורה הופך אותם גם למאוד חמודים - יוצר להם בעיות רפואיות רבות. כלבי פאג סובלים מבעיות נשימה, הם מתקשים להוציא את לשונם החוצה ולנשום - בעיקר בקיץ. הם סובלים גם מבעיות עור בשל הקפלים בעורם ובפרוותם, ומנשירה במהלך כל עונות השנה. בגלל הפיזיולוגיה המעוותת שלהם, עיניהם בולטות במיוחד - מה שמוביל גם לדלקות ומחלות עיניים שונות.

עוד בוואלה!

שנה תחת: לא תאמינו איזה דברים הגיעו לתוך ישבנים השנה

לכתבה המלאה
גור כלב פאג - גיף. ShutterStock
המראה החמוד שלהם גורם לבעיות בריאותיות רבות/ShutterStock

ד"ר קוולאם הסביר: "פניהם התקצרו בגלל תהליך רבייה אינטנסיבי שנעשה בידי בני אדם, למרבה הצער. יש להם עיניים מאסיביות ואף מעוך - זה מצב הנקרא ברכיציפליזם (ראש קצר). הבולדוג האנגלי, הבוקסר, הפקינזים והשי-צו הם גם כלבים ברכיצפליים (בעלי מבנה פנים פחוס) וכל אלה סובלים לעיתים קרובות מבעיות במערכת הנשימה העליונה ובעיות בעמוד השדרה. מכיוון שלפאג ולבולדוג יש אף מעוך, נשימתם הופכת להיות לא יעילה והם עשויים להתעלף בזמן מאמץ יתר. הם גם לא מסוגלים לקרר את עצמם כראוי, מה שמעמיד אותם בסיכון למכת חום. האדם טיפח אותם כך שיראו יותר כמו תינוקות אנושיים, כי אנחנו מוצאים את זה חמוד, אבל למרבה הצער המראה החמוד הזה בהחלט מזיק לבעל החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully