וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אתם גאונים? רק בעלי IQ מעל 153 יפתרו את חידון הידע הכללי הזה

19.10.2018 / 0:06

למרות שהסימן האמיתי לאינטליגנציה אינו ידע כללי אלא דמיון, בפלייבאז טוענים שהם נתנו את החידון ל-100 סטודנטים. באופן מפתיע - אלה שעברו אותו היה בטווח ה-IQ של 153-161. אז בואו לנסות לראות אם אתם יכולים להשיג ציון מושלם

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

עוד חידונים ש"אסור לפספס"

התשובות הנכונות

1. על פי המסופר בברית החדשה, התגוררו הוריו של ישו בנצרת. הרומאים ערכו מפקד אוכלוסין, בו נצטווה כל תושב להירשם בעיר הולדתו, ויוסף, שהיה מבית דוד, היה צריך להתייצב למפקד עם אשתו ההרה בבית לחם, עיר דוד. בעודם בדרך כרעה מרים ללדת, ובהיעדר מקום לינה ילדה אותו והשכיבה אותו באבוס - בבית לחם (שם נמצאת כיום כנסיית המולד).

2. גלי קול נעים דרך אוויר במהירות של כ-344 מטר לשניה בעוד גלי אור נעים בריק במהירות של 300 אלף קילומטר לשניה - ולכן מהירים יותר.

3. אשגבאט היא בירת טורקמניסטן וגרים בה מעל למיליון איש.

4. מכונת הדפוס הראשונה הומצאה בגרמניה על ידי הצורף יוהאן גוטנברג בשנת 1440.

5. גוליית היה לוחם פלישתי מהעיר גת.

6. אתונה התקיימה כדמוקרטיה ישירה עצמאית משנת 450 לפנה"ס לערך ועד הכיבוש המוקדוני ב-332 לפנה"ס. בדמוקרטיה האתונאית האזרחים היו הריבון המלא של הפוליס.

7. "קיצור תולדות הזמן" הוא ספרו רב-המכר של האסטרופיזיקאי סטיבן הוקינג.

8. אווה פרון הייתה רעייתו השנייה של נשיא ארגנטינה חואן פרון. היא הייתה דמות כריזמטית ושאפתנית ביותר, ונודעה כדומיננטית ומשפיעה בתקופת נשיאותו הראשונה של בעלה, עד למותה מסרטן בגיל 33 בלבד.

9. ג'ון קנדי נרצח ב-22 בנובמבר 1963 בדאלאס, טקסס.

10. דוד בן גוריון נולד בשם דוד יוסף גרין אך שינה את שם משפחתו על שם יוסף בן-גוריון, מראשי "ממשלת החירות" בירושלים בימי המרד הגדול של היהודים ברומאים במאה ה-1 לספירה.

11. נהר התמזה זורם בלונדון ועובר דרך המפטון קורט, גני קיו, הבריכה של לונדון ו?גריניץ'.

12. ב-28 ביוני 1914 התנקשו לאומנים סרבים בפרנץ פרדיננד, יורש העצר של הקיסרות האוסטרו-הונגרית. בתגובה הכריזה אוסטרו-הונגריה מלחמה על סרביה - שנחשבת לתחילתה של מלחמת העולם הראשונה.

13. טורונטו היא העיר הגדולה ביותר בקנדה והבירה של פרובינציית אונטריו, אבל בירת קנדה היא אוטווה.

14. מטוסים יפנים תקפו בתקיפת פתע את הבסיס האמריקאי בפרל הארבור שבהוואי, בבוקר יום ראשון, 7 בדצמבר 1941,בתקיפה איבדה ארצות הברית 12 ספינות מלחמה, 188 מטוסים ו-2,459 חיילים ואזרחים.

15. הדיבר הראשון הוא "אנוכי ה' אלוהיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים".

16. ספרו של היטלר נקרא Mein Kampf - "מאבקי", אולם חלק גדול מהפרטים האוטוביוגרפיים בו היו שגויים מאוד ורבי בקיעים.

17. הלב הוא משאבת הדם המרכזית בגוף שתכליתו להזרים דם עם חומרי מזון וחמצן דרך עורקים לכל רקמות הגוף.

18. מרקו פולו היה אחד האירופאים הראשונים שנסעו לאורך דרך המשי, עד לסין. הוא נשאר בסין למעלה מ-20 שנה אך חזר לוונציה ופרסם את הספר "מסעותיו של מרקו פולו". הספר הפך למצליח ומשפיע מאד ורבים בימי הביניים למדו ממנו רבות על ארצות אסיה ובמיוחד על סין. למעשה, ספרו היה לספר המסעות החשוב ביותר בהיסטוריה והוא גרם למגלי עולם רבים, כמו קולומבוס, דיאש ווסקו דה גמה, לחפש דרכים לסין והודו.

19. זקני ישראל ביקשו משמואל הנביא למנות לעם מלך. למרות התנגדותו של שמואל לעצם מוסד המלוכה, הוא נאלץ להסכים לבקשת העם והמליך למלך הראשון על ישראל את שאול האלמוני: ראשית, במשיחה בטקס נסתר, ופעמיים נוספות בהמלכה פומבית.

20. התרבות הסינית, שנולדה בתקופה הנאוליתית (תקופת האבן החדשה) היא כנראה העתיקה שבתרבויות העולם וקיימת בערך מאז שנת 7,000 לפנה"ס.

21. הפסנתר הוא כלי מקלדת וכלי מיתר, ויש בו גם שתי דוושות לרגליים.

22. טאיפיי היא בירת טאיוואן (הרפובליקה הסינית) והעיר הגדולה ביותר בטאיוואן.

23. על פי הכתוב בפרק א' של ספר בראשית, אדם וחוה נבראו יחדיו ביום השישי, לאחר שברא אלוהים את כל שאר העולם, הטבע ובעלי החיים.

24. מלחמת ההתשה הייתה מלחמה בין ישראל לבין מצרים, שהחלה ב-8 במרץ 1969 ונמשכה עד 7 באוגוסט 1970,

25. האגדה מספרת, כי בזמן שנרדם תחת עץ, נפל תפוח על ראשו של אייזק ניוטון בן ה-23. הוא תהה מדוע התפוח נופל ישר למטה, והחליט שזה משום שכדור הארץ משך אותו אליו. על סמך ההנחה הזו, פיתח ניוטון את תיאוריית כוח הכבידה ואת שלושת חוקי התנועה הקרויים על שמו. חוק המשיכה האוניברסלי שניסח אייזיק ניוטון הגדיר את המשיכה בין כל שני גופים בעלי מסה, כמשיכה זה לזה ביחס ישר למסה שלהם וביחס הפוך לריבוע המרחק שיש ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully