וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר בעסקי המוזיקה

הרשת המצייצת תאסוף סטטיסטיקה מפעילות הגולשים בנושאי מוזיקה כדי להבין מה אתם שומעים ולקשר את המידע לחברות המוזיקה. וגם פייסבוק לא טומנת ידה בצלחת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

ג'סטין טימברלייק וניל יאנג יגיעו להופיע בישראל בקיץ. אבל איך ידעו מה השיר שאתם הכי אוהבים כדי שלא ישכחו בטעות לשיר אותו בהופעה? אולי שיתוף הפעולה החדש של טוויטר יוכל לעזור. בכל מקרה, אם הם קוראים וואלה! TECHהתשובה היא: Needle and the damage done ו-Sexsyback.

טוויטר תקים מעריך נתונים שיכלול מידע סטטיסטי בתחום המוזיקה ויתבסס על פעילות הגולשים. רשת המיקרובלוגינג הכריזה על שיתוף פעולה עם חברת הסטארט-אפ 300 Entertainment. החברה תקבל גישה למאגר המידע של טוויטר ותדלה ממנו נתונים מתחום המוזיקה, הן מפרסומים פומביים והן מפרטיים, לשם יצירת תוכנה שתציג את המידע באופן נהיר ומסודר ותוכל לשמש מוזיקאים וחברות תקליטים. כך, למשל, תוכל חברת 300 לזהות את תיוג המיקום הגיאוגרפי שממנו נשלח ציוץ מסוים.

ראש תחום המוזיקה בטוויטר אמר שתהליך השלמת ארגון המידע והנגשתו על-ידי חברת 300 עשוי להימשך מספר חודשים, אך הוא יספק לחברות מוזיקה מידע על העדפות הגולשים.

ג'סטין טימברלייק. GettyImages
ג'סטין, רק שיבוא. הוא גם שיחק את אחד המייסדים של פייסבוק בסרט אז התמונה שלו לגמרי במקום כאן/GettyImages

"מוזיקה היא הנושא המוביל בדיונים בפייסבוק"

טוויטר כבר השיקה באפריל אשתקד את אפליקציית #Music (לא זמינה בישראל), שירות המלצות על בסיס מאגר הנתונים של טוויטר בתחום המוזיקה, שאותו שקלה לסגור מפאת חוסר עניין מצד הגולשים. ייתכן שטוויטר התקשתה לנתח את המידע הרב המצוי בשרתיה בעצמה, או מצאה כי הדבר אינו משתלם עבורה. ההסכם שחתמה עם חברת 300, שלא כולל העברת תשלום לאף אחד מהצדדים, מהווה פתרון נוח, ובשונה מ-#Music המקורי, יהיה מיועד לבעלי עניין בתחום המוזיקה.

המהלך הנוכחי, הסבירו ב"ניו יורק טיימס", יכול לסייע לאנשי התעשייה לזהות את התגובות של המאזינים למוזיקה – וגם באיתור מוזיקאים אלמוניים שמייצרים עניין בטוויטר, כדי שידעו להחתים אותם על חוזה הקלטות. במובן הזה, יוכל השירות לשמש כחוט מקשר בין מוזיקאים, קהל הגולשים ותעשייני המוזיקה.

"מוזיקה היא הנושא המוביל בדיונים בפייסבוק, אז באמת השקענו בבניית סביבה שתהיה win-win עבור מעריצים, אמנים, חברות תקליטים, משווקים ושירותי מוזיקה", אמרה טוויטר. "שיתוף הפעולה הזה הוא דוגמה מצוינת משום שהוא נוגע לסיוע לאמנים וחברות תקליטים למצוא אלה את אלה".

מיזם זה מצטרף להכרזה קודמת של טוויטר מהימים האחרונים, כי תשתף פעולה עם CNN וחברת הסטארט-אפ Dataminr כדי "להציף" ולהבליט מידע שעשוי להיות רלוונטי לעיתונאים ולהפוך לידיעה חשובה.

מהצד האחר של עולם המדיה, הודיעה פייסבוק על שיתוף פעולה עם חברת המחקר הבריטית SecondSync, אשר אוספת ומנתחת נתונים הנוגעים לצפייה בטלוויזיה. שיתוף הפעולה עם פייסבוק יספק לה מידע על התנהגות הגולשים בתחום ברשת החברתית. באופן זה, נכנסות שתי החברות, באמצעות צדדים שלישיים, לתחום ניטור המידע, ומנסות להצטרף לחברות שמפיקות ערך מהצגת נתונים כמותיים והסקת מסקנות מעמיקות מתוכם אודות שימושים שונים, באמצעות יתרון גדול שהוא מנת חלקן: המידע הרב המפוזר בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully