וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד עוצר נשימה: נחש רב-חנק כמעט מוחץ למוות חתול בר

8.3.2020 / 9:36

סרטון עוצר נשימה - תרתי משמע - לכד את הרגע בו נחש רב-חנק מצוי מנסה למחוץ למוות את ארוחת הצהריים שלו: חתול בר ארגנטינאי מסוג פומה. המקומיים שנתקלו בקרב שכמעט הוכרע על שביל ההליכה שלהם נחלצו לעזרת החתול

CEN

בסרטון - תיעוד רגעי הקרב בין הנחש לחתול

סרטון קשה לצפייה שפורסם בשבוע שעבר ברשת מציג נחש רב-חנק מצוי (שנקרא גם נחש בריח או בואה קונסטריקטור) לוכד ומוחץ בגופו חתול בר (ממין יגוארונדי) שנתקל בו באמצע דרך עפר בצפון-מערב ארגנטינה. בתיעוד הקצר, שצולם ע"י מקומיים שהבחינו לפתע בקרב הכמעט מוכרע הזה, נראה החתול מתקשה לנשום ומנסה בכוחותיו האחרונים להשתחרר מאחיזתו של נחש החנק.

התקרית שאירעה בעיירה לאס לג'יטאס שבסלטה תועדה בידי שני מקומיים שראו כי חתול הבר זקוק לעזרה ונחלצו להציל אותו. הם - מיומנים בהרתעה - ניסו להפחיד את הנחש כדי שזה ישחרר מאחיזתו ויאפשר לחתול לברוח למקום מבטחים - וכך קרה. הם קראו לשני מקומיים נוספים ויחד הצליחו להשלים את עבודת החילוץ.

נחש בואה קונסטריקטור עוטף חתול בר. CEN, אתר רשמי
נחש רב-חנק תוקף חתול בר ארגנטינאי/אתר רשמי, CEN

סולה רוג'אס, שומר היערות שפרסם את התיעוד המלחיץ סיפר: "זה תמיד סיכון לנסות להפריד בין בעלי חיים, אבל המקומיים יודעים כיצד לתמרן את חיות הבר והבואה הזו אינה ארסית'. רוג'אס אמר כי באזור ישנם שלושה פארקים לאומיים שממנו יכלו החיות להגיע, כולל הפארק הלאומי אל ריי (המלך), המאגר הלאומי של פיזארו ופארק הטבע של לוס פלמרס.

הרב חנק המצוי, הידוע גם בשם נחש בריח, מגיע לאורך של עד 2-3 מטרים וטורפו הוא יונקים ועופות. הוא נחשב למין הנמצא בסכנת הכחדה עקב הציד הרב וניסיונות לכידותיו עבור שימוש בעורו או לשם סחר בבעלי חיים. היגוארונדי נפוץ מטקסס שבארצות הברית ועד דרום אמריקה. אורכו הממוצע הוא 65 ס"מ (עם זנב באורך 45 ס"מ) ומשקלו כ-6 ק"ג. הוא ניזון מדגים, יונקים קטנים, זוחלים וציפורים. בארגנטינה חל איסור לצוד את חתולי הבר, אם כי פרוות היגוארונדי אינה מבוקשת ולכן מלכתחילה הם אינם מהווים גורם משיכה לציידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully