וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה שלכם לשאלה הבאה תגלה: האם אתם פסיכופתים?

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 10:48

משתמשת טיקטוק טוענת שתשובה לשאלה אחת פשוטה יכולה לחשוף האם אחד הקרובים אליכם עשוי להסתיר מכם נטיות פסיכופתיות. חישבו היטב לפני שאתם שואלים מישהו כי לא בטוח שתשמחו לשמוע את התשובה שלו

חידה שתגלה האם יש סיכוי שאתה פסיכופת/TikTok @Sophia.Boi

האם אתם פסיכופתים? האם תהיתם אי פעם אם אחד הקרובים והיקרים לכם מכל עשוי להיות פסיכופת? ובכן, משתמשת הטיקטוק סופיה בוי טוענת שתשובה לשאלה אחת פשוטה תחשוף בדיוק את זה. בסרטון שזכה ליותר מ-3.5 מיליון צפיות, ביקשה סופיה מהצופים לחשוב על תרחיש דמיוני ולחשוף את מה שראו בסופו. כבר בהתחלה היא מציינת כי היא אינה פסיכולוגית מקצועית ושלא מדובר באבחנה רפואית אז לא צריך להיבהל מהתוצאות. מוכנים לבחון את עצמכם ואחרים?

אז ככה: עיצמו עיניים (טוב לא עכשיו כי אתם קוראים). דמיינו שאתם הולכים לכם ביער מפחיד, הלב שלכם דופק בחוזקה, אתם שומעים קולות סביבכם. לפתע אתם חשים בנשימות בעורף שלכם. אתם מסתובבים אחורה בבהלה ורואים... מה אתם רואים? רק תשובה אחת תקבע אם אתם פסיכופתים או לא. סופיה נותנת מגוון תשובות אפשריות, כולל חיית בר, אדם חיוור מהמין השני, צללית של דמות, חרק ענק או שום דבר. ברשת היו גם כמה שסיפרו שראו מפלצת, רוח רפאים, זאב וליצן מפחיד. ראיתם אחד מכל אלה? אז תרגעו, אתם לא פסיכופתים. התשובה היחידה שצריכה להדאיג אתכם היא... כלב!

צפו בהנחיות שלה:

בסרטון נוסף סופיה מסבירה מדוע כלב מצביע על פסיכופתים: "כתוב כאן שמשום מה אנשים שיש להם נטיות פסיכופתיות לעיתים קרובות יגידו 'כלב'. פסיכולוגים לא יודעים להסביר את הסיבות האמיתיות מדוע כל כך הרבה פסיכופתים אומרים כלב, אבל הנה אפשרות אחת - הבחירה בכלב יכולה להעיד על התנהגות מזויפת. כלבים הרי רכים ולא מאיימים. אולי הפסיכופת ינסה להשפיע על המראיין וישיב תשובה מניפולטיבית זו המשרתת אותו, כשהוא רואה בשואל אובייקט פסיבי הקל לתמרון". אדם נוסף כתב: "כלב מצביע על פסיכופת מכיוון שרוב האנשים יסתובבו אל הדבר שהם מפחדים ממנו, ואילו אדם שמסתובב לכלב רואה משהו שהוא יכול לשלוט בו". אחר חיזק את דעתו והוסיף: "הפסיכופת יסתובב לכלב או לכל חיה מסכנה אחרת כי בכל סיטואציה הוא יהיה הדבר המאיים ולא זה שמתנשף מאחוריו".

וזה ההסבר שלה:

בהמשך סופיה העלתה סרטון שלישי ובו השיבה לאחד הצופים ששאל אותה "ומה אם ראית איש זאב?". בסרטון היא חידדה שוב שהיא לא מתיימרת להיות מומחית בנושא ושיש לקחת בערבון מוגבל את האבחנה שלה, אולם אם ראיתם איש זאב, כנראה שמשהו סביבכם הוא לא כפי שהוא נראה שהוא. "אולי מישהו בחייכם משקר לכם או שיש מישהו אי שם שמנסה לפגוע בכם", היא אמרה והוסיפה: "זכרו שאנש זאבי הם גם אנושיים. זה גם אומר שיכול להיות שיש משהו אצלכם שאתם צריכים לשחרר, אם זה סוד שאתם שומרים או משהו שאתם יודעים שאתם צריכים לעשות עבור הבריאות שלכם ולא עשיתם".

ההסבר שלה לאיש זאב:

היא התלהבה מההצלחה ופרסמה אתגר נוסף

@sophia.boi

Pause if you need to! I had to go to fast to fit it all in one video :) #fyp #viral #viralvideo #psycho #psychopath #psychopathquestion #psychopathy

♬ original sound - sophia ???

יש דרכים יותר מבוססות מדע לזהות פסיכופטים

פסיכופתיה היא מונח המתאר הפרעת אישיות אנטי-סוציאלית חמורה, ורק מעטים באמת מוגדרים כך. ד"ר קנת קיהל, שחיבר את הספר "הלוחש לפסיכופט" (The Psychopath Whisperer), מעריך כי אחד מכל 150 אנשים לוקה בהפרעה זו. פסיכופתיה, או הפרעת אישיות אנטי-סוציאלית, מוגדרת על פי ספר האבחנות הפסיכיאטריות (DSM) כדפוס התנהגות של התעלמות ופגיעה בזכויותיהם של אחרים, המתאפיין בין היתר בהונאה ובשקרים מרובים, באימפולסיביות, בהתעלמות מביטחונם של אחרים, בחוסר אחריות, בתוקפנות ובאלימות פיזית.

מחקר שפורסם ב-2015 מציע למי שרוצה לדעת אם האדם שמולו הוא בעל אישיות סוציופתית או לא - פשוט לפהק לעברו. אם הוא מפהק בחזרה - אפשר להמשיך להתיידד עמו. מדענים מאוניברסיטת ביילור בטקסס שבארצות הברית פרסמו בכתב העת Personality and Individual Differences את תוצאות המחקר שלהם, לפיו ככל שלאדם יש יותר מאפיינים פסיכופתיים, כך קטנים הסיכויים שהוא יידבק מפיהוק שמתרחש מולו - מצב שכידוע, רוב בני האדם וגם בעלי החיים - מתקשים לעמוד בפניו.

135 סטודנטים נבדקו במסגרת המחקר, ותכונות אישיות כמו רוע לב, אגואיסטיות, אימפולסיביות ועוד אופיינו בשאלונים. לאחר מכן הציגו החוקרים למשתתפים סרטונים ובהם אנשים בעלי הבעות פנים שונות, בין היתר של פיהוק. הנבדקים שהראו תכונות רבות שמקושרות לרוע לב, היו אלה עם הנטייה המועטה ביותר לפהק למראה פניו של אדם מפהק.

בראיון לעיתון TIMES האנגלי ציין בריאן ראנדל, דוקטורנט מיוזמי המחקר, כי "פיהוק מדבק הוא סימן מובהק לאמפתיה לאחר. אך למרות הממצאים המעניינים, אם אינך נדבק בפיהוק, אין הדבר אומר בהכרח שמשהו לא בסדר איתך", הוא ניסה להרגיע

מומחים בנושא פירסמו בעבר מספר דרכים בהן תוכלו לדעת אם מי שעובד לצדכם הוא בעצם פסיכופת במסווה. על אף שרק בעל מקצוע רשאי לאבחן את ההפרעה, קיימים כמה מאפיינים שיכולים לעזור לנו לקבל הערכה כללית ולהבין אם אנשים שאנחנו רואים בכל יום בעצם סובלים ממנה בלי להיות מודעים לכך. כדי לסייע לעשות זאת, פסיכולוגים מובלים בתחום גיבשו סימני אזהרה ראשוניים. כמובן שאנחנו לא ממליצים לכם לקפוץ למסקנות ללא התייעצות עם בעל מקצוע, אבל הרשימה הזאת בהחלט עשויה לתת לכם מושג כללי שיעזור לגבש תמונת מצב מושכלת יותר לגבי שכן או חבר לעבודה שיכולים להוציא אתכם מדעתכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully