וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת מאחורי מספרי המסירות של המכוניות החדשות

3.8.2020 / 9:48

בעוד בטבלאות הכלליות מובילים הדגמים הנפוצים ביותר בליסינג, ניתוח חדש וראשון מסוגו חושף את הפילוח האמיתי ומגלה מי המכוניות שקונים הלקוחות הפרטיים. יש הפתעות והן ממש לא הפתיעו אותנו

טויוטה ישראל פותחת עשור. רונן טופלברג,
טויוטה היא חביבת הישראלים ובפער עצום/רונן טופלברג

הטבלה לא משקרת, כך אומרים, ועל פי טבלת המסירות במחצית הראשונה של 2020 יונדאי הוא מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל. אבל האם הישראלים באמת קונים הכי הרבה מכוניות של יונדאי? לא ממש. כאן זו דווקא טויוטה שנוטלת את ההובלה ובפער עצום.

על פי נתוני רישום הבעלות של משרד התחבורה מתוך 123 אלף כלי הרכב שנמכרו במחצית הראשונה של 2020, כ-66 אלף נרכשו על ידי לקוחות פרטיים המהווים 53 אחוזים מסך המכירות. על סמך הנתון הזה ובאמצעות כלי הניתוח של אתר קארזון המשמש להשוואת מחירים ונתוני רכבים חדשים, ביקשנו לבדוק מהם המותגים והדגמים הנפוצים ביותר בקרב אותם לקוחות פרטיים.

מכירות לפרטיים - מכירות פרטיים מול מוסדי. צילום מסך, קארזון, צילום מסך
יחס המסירות כללי ופרטיים בחציון הראשון של 2020/צילום מסך, צילום מסך, קארזון

בדירוג זה כאמור את המקום הראשון בטבלת המסירות תופסת טיוטה שמכרה 11,063 מכוניות ואילו יונדאי שמובילה את טבלת המסירות הכללית נמצאת כאן במקום השני עם 7,295 מכוניות בלבד שנמכרו לפרטיים. קיה וסקודה שומרות על המקום השלישי והרביעי בהתאמה בדירוג לפרטיים כמו בטבלה הכללית. אולם מכאן ואילך אין מותג אחד ששומר על מיקום זהה. כך למשל מזנקת סוזוקי מהמקום השמיני הכללי למקום החמישי על חשבון מיצובישי. ושברולט עוברת מהמקום ה-9 הכללי למקום ה-11. ופולקסווגן למשל, שכמעט ואינה פעילה בשדה ציי הרכב והליסינג מגיעה למקום ה-10.

עוד בוואלה!

מסירות יולי: ירידה של 10 אחוזים, השוק הפרטי מתחזק

לכתבה המלאה
מכירות לפרטיים - דירוג המותגים. צילום מסך, קארזון, צילום מסך
הטבלה: דירוג המותגים לפי כמות המכירות לפרטיים/צילום מסך, צילום מסך, קארזון

כאשר פורטים את הנתונים לרמת הדגמים, ברור מאוד מה מקור ההובלה של טיוטה, עם פודיום שלם בדמות קורולה, ראב 4 ו-CHR במקומות הראשונים מדובר בנציג דומיננטי בשלוש קטגוריות בולטות מאוד בשוק המקומי היא אפילו מצליחה לדחוק את היאריס הקשישה והמוחלפת למקום השישי. קיה פיקנטו במקום הרביעי נשארת פחות או יותר במקומה, עם ירידה של מקום אחד ביחס לדירוג הכללי. יונדאי טוסון קופץ מהמקום העשירי הכללי למקום החמישי בהעדפות הלקוחות הפרטיים. סקודה קודיאק במקום השביעי אבל מצליח לרשום הישג מופלא - הוא האירופי היחיד בקרב 15 הדגמים. מתחתיו יונדאי קונה שמהמיקום הכללי 26 עף למקום ה-8. משאר הטבלה תוכלו להתרשם בעצמכם, אבל שימו לב ליונדאי איוניק - המכונית הנמכרת ביותר בישראל במחצית הראשונה של 2020 נמצאת רק במקום ה-14 אצל הלקוחות הפרטיים, רחוקה 102 יחידות בלבד מסוזוקי ויטארה שבמקום ה-28 הכללי.

מכירות לפרטיים - דירוג הדגמים. צילום מסך, קארזון, צילום מסך
הטבלה: דירוג הדגמים לפי מכירות לפרטיים/צילום מסך, צילום מסך, קארזון

עוד נתון מעניין שעלה מהניתוח של carzone היה השינוי בתמהיל הרכישה בין לקוחות פרטיים ושאינם פרטיים לפי קטגוריה. נשים רגע בצד את מה שעולה מהמכוניות החשמליות, שם הנטייה חד משמעית לכיוון הפרטיים עם יחס של 87-13 אבל עם 862 יחידות קשה לייצר תובנה של ממש מהמספרים האלו. בקטגוריית הפרימיום אחראים הלקוחות הפרטיים ל-77 אחוזים מהמכירות, בקרב כפולי ההנעה אלו 75 אחוזים ללקוחות הפרטיים, בקרוסאוברים חלקם הוא 54 אחוזים, מיני וסופר מיני עם 53 אחוזים ורק אצל המשפחתיות הקלאסיות היחס הוא 67 אחוזים לטובת רכישה שלא על ידי לקוחות פרטיים. אגב, זה לא סתם שאתם לא רואים את המשפחתיות הגדולות ("מכוניות מנהלים" אם אתם עדיין תקועים שניים-שלושה עשורים אחורה) - הן מהוות רק 3 אחוזים מסך הרכישות של הפרטיים, נזנחו לטובת הג'יפונים והקרוסאוברים.

מבחן דרך: סוזוקי ויטארה 1.4 טורבו. רמי גלבוע, ניר בן טובים
סוזוקי מזנקת קדימה למקום ה-5/ניר בן טובים, רמי גלבוע

השורה התחתונה - נתוני המסירות הכלליים המפורסמים הינם למעשה הצגה מעוותת ולא באמת משקפת של שוק הרכב הישראלי. מאז פרץ הליסינג לחיינו אי שם בשלהי שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 התקבעו חוקי משחק ברורים מאוד בשוק הרכב הישראלי. עם עליית קרנן של חברות הליסינג וההשכרה ששירתו את ציי הרכב, עיקר המכוניות שכיכבו בטבלאות המכירות היו אלו שהחברות האלו הצטיידו בהן במספרים גדולים - לרוב ההחלטה קמה ונפלה בעיקר על גובה ההנחה שהצליחה החברה לקבל מהיבואן. אלו ואלו לא מעידים על טיבה של מכונית, אבל הניתוח הזה קרוב יותר למציאות מאשר זו שמשתקפת במספרים הכלליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully