וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג מתווה הפיצויים לעולם התרבות: המוסדות יקבלו 200 מיליון שקלים

2.6.2020 / 20:29

שרי האוצר והתרבות סיכמו על חבילת סיוע לעולם התרבות בעקבות משבר הקורונה. החבילה כוללת בין השאר סיוע למוסדות תרבות בסך 200 מיליון שקלים, העברת מענק של 7,500 שקלים על כל עובד שיוחזר. התקציב של המוסדות יהיה זהה לזה של 2019. בעולם התרבות מברכים

עריכה: ניר חן

הושג מתווה הפיצויים לעולם התרבות: שר האוצר ישראל כ"ץ ושר התרבות חילי טרופר סיכמו על חבילת סיוע לעולם התרבות בעקבות משבר הקורונה. החבילה כוללת בין השאר סיוע למוסדות תרבות בסך 200 מיליון שקלים, תגבור קרן הסיוע לאמנים במצוקה, סיוע לתעשיית הקולנוע והוצאת קול קורא לעידוד להפקות מסחריות. עיקרי מתווה הפיצויים: המדינה תעניק פיצוי בסך 200 מיליון שקלים למוסדות התרבות. בנוסף הם יקבלו מענק בסך 7,500 שקלים על כל עובד שיחזור. עוד סוכם במתווה כי תקציבו של כל מוסד יהיה זהה לזה של 2019. המוסדות יתחייבו להמשיך להופיע בפריפריה ולהחזיר לפחות 80 אחוז מהעובדים.

משרד התרבות מסר כי החבילה, עליה הוחלט לאחר פגישות שקיימו שר האוצר ושר התרבות עם נציגי עולם התרבות, כוללת בין השאר פרסום מבחני תמיכה ייעודים לטובת תגבור משמעותי של תקציבי מוסדות התרבות; עידוד התייעלות ואיחודים בין מוסדות; תימרוץ רשויות מקומיות להגדיל את השתתפותן בתקציב המוסדות; מתן עדיפות לגופים עם הכנסות עצמיות גבוהות שיחייבו החזרת עובדים לפעילות; הלוואות במסגרת קרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים בסיכון גבוה; הבטחת השלמת הפקות קולנוע קיימות לנוכח הנחיות משרד הבריאות; והכפלת הקרן לסיוע לאמנים במצוקה; בנוסף, הוחלט על הוצאת קול קורא לעידוד הפקות בתחום התרבות המסחרית והפנאי בשיתוף הרשויות המקומיות.

שר התרבות חילי טרופר מסר: "לשמחתי, אחרי שהצלחנו להיות מהמדינות הראשונות שמחזירות את התרבות כבר בעוד זמן קצר, סיכמנו היום יחד עם שר האוצר ישראל כ"ץ על מתווה סיוע כספי לגופי התרבות הנתמכים בארץ. זו בשורה גדולה לעולם התרבות בישראל. אנחנו רואים ערך בקיום תרבות בישראל ואנחנו ערים למצוקות הגדולות של האמנים, השחקנים והמוסדות. אני שמח על כך שהצלחנו לתת לעולם התרבות להתחיל ולחזור לחיים. הדרך עוד ארוכה ויהיו ימים קשים, אבל ממשלת ישראל מתגייסת לסייע לתרבות הישראלית ליצור, לפרוח ולחיות מחדש".

מטעם פורום מוסדות תרבות ואמנות בישראל נמסר: "במסגרת המתווה הוקצה תקציב מיוחד של כ-200 מיליון שקלים, שיחולקו בהתאם לנוסחה מוסכמת הקובעת כי מוסדות התרבות יקבלו פיצוי בהתאם לגודל מרכיב ההכנסה העצמית שלהם. בנוסף, מוסדות התרבות הוכנסו לתוך מתווה הפיצוי להחזרת עובדים מחופשה ללא תשלום, כך שהמוסדות יקבלו פיצוי בסך 7,500 שקלים לכל עובד שיחזור לעבודה החל מתחילת החודש. כמו כן, מוסדות התרבות והאמנות יקבלו תמיכות בשנת 2020 בהיקף זהה לתמיכות של שנת 2019. ברצוננו להודות לשר האוצר ולשר התרבות. אנו חשים כי זו הפעם הראשונה ששר אוצר ושר תרבות מכירים בחשיבותו של מגזר התרבות ובתרומתו לחיי הכלכלה והחברה".

מנכ"ל הבימה, נעם סמל, מסר: "אני מברך על מתווה הפיצוי ובעיקר מציין את שיתוף הפעולה בין שר האוצר לשר התרבות והספורט שהביעו תמיכה גדולה והבעת אמון במוסדות התרבות בישראל.
אני תקווה ששיתוף הפעולה יביא גם בשורה לתיאטרון הלאומי הבימה".

מנכ"ל הקאמרי, רן גואטה, אמר: "אני נרגש לחזור לתיאטרון ולספר לעובדי ושחקני הקאמרי שנחזור אל הבמות בקרוב. תודה לעובדים והשחקנים שלקחו חלק במאבק על החזרת התיאטרון לפעילות. ישראל היא מעצמה תרבותית - ואסור לנו לאבד את זה. בתחילת יולי הקאמרי יפתח את שעריו וימשיך בדיוק מהנקודה שבה הפסקנו, תוך שמירה על הוראות התו הסגול המותאם לתיאטרון. אנו מצפים בקוצר רוח לקהל - בדלתות פתוחות".

מנכ"לית תיאטרון בית ליסין ציפי פינס בירכה אף היא: "אנחנו שמחים על הדיאלוג הפורה עם שר התרבות ושר האוצר ומברכים על המתווה הכלכלי. מתרגשים לפגוש שוב את הקהל שלנו בקרוב".

שח"ם, ארגון השחקנים בישראל, מסר בתגובה: "אנחנו מברכים את שר האוצר ושר התרבות על המאמצים להתניע מחדש את עולם התרבות ולהחזיר לעבודה את פועלי התרבות. נמשיך לעקוב על יישום המתווה תוך דאגה שכמה שיותר שחקנים יוחזרו לעבודה בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully