וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון תממן את כל ההוצאות של תיירים שידבקו בקורונה בחופשה

אחרי קפריסין, הודיעה ממשלת יוון שהיא תממן את כל הוצאות האשפוז, הלינה והטיפול של תיירים שידבקו בקורונה במהלך חופשה במדינה. וזה אומר - שלא תצטרכו לעשות ביטוח קורונה מיוחד בארץ

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בווידאו: יוון מנסה להציל את עונת התיירות: נפתחו בתי הקפה והמעבורות לאיים

הישראלים שחושבים על חופשה ביוון בקיץ הקרוב, ודאי ישמח לדעת שממשלת יוון הודיעה כי היא תממן את הוצאות האשפוז והטיפול של כל תייר שיגיע אליה ויאובחן כחולה בקורונה במהלך החופשה.

"המטרה שלנו היא להבטיח את הביטחון המקסימלי של התושבים והתיירים", נאמר בהודעת דובר הממשלה סטליוס פטסאס (Stelios Petsas), במהלך מסיבת עיתונאים. לפי פטסאס, יוון תיפתח לתיירים ב-15 ביוני כשהיא נוקטת בצעדים יציבים ומסודרים עם כללי בטיחות וההיגיינה לפי הפרוטוקולים במדינה. "אנחנו מצפים למקרים בודדים - בתקווה לשום מקרה - של הידבקות בקורונה, לפי נתוני התחלואה הנמוכים במדינות אירופיות שמהן יגיעו אלינו תיירים", אמר.

פטסאס הדגיש כי מומחי הבריאות של יוון והרשויות במדינה, בשיתוף ארגונים אירופיים ובינלאומיים, יפקחו ויקיימו הערכות מחודשות לגבי המידע על התתפתחות הנגיף. בנוסף, אמר הדובר כי הרשויות
יבדילו אזורים שעלולים להיות יותר חשופים להידבקות בקורונה. כל אדם שיימצא חיובי לקורונה, יאושפז במלון ייעודי שהוצאותיו יכוסו על ידי המדינה.

המשמעות לישראלים - לא יצטרכו לרכוש ביטוח קורונה שעלול לעלות עשרות דולרים ואף יותר, מעבר לביטוח הנסיעות הרגיל. בנוסף, ישראל אוסרת על הכנסת חולי קורונה לשטח המדינה, כך שאם חס וחלילה נדבקתם בנגיף תוכלו לקבל טיפול ביוון, וכאמור, ללא תשלום.

האי קורפו, יוון, 29 באפריל 2020. רויטרס
כבר מוכנים לתיירים. האי קורפו בסוף אפריל השנה/רויטרס

יוון תבצע בדיקות קורונה אקראיות לתיירים

יוון בעצם ממשיכה את המדיניות שנקטה קפריסין, שהודיעה בשבוע שעבר כי היא גם תכסה עלויות שכוללות לינה, אוכל ושתייה וטיפול בנגיף, הן לחולים והן למשפחותיהם. אולם פטסאס הדגיש כי יוון תבצע בדיקות קורונה אקראיות לתיירים החל מה-15 ביוני, כאשר היא תיפתח לתיירים מהעולם, וכבר שיפרה את תשתיות הבריאות באיים.

בינתיים, הממשלה החליטה להפעיל מחדש את התיירות בעדיפות עליונה, שהיא המשאב העיקרי של הכלכלה.

בתוך כך, נפגש אתמול ראש הממשלה קיריאקוס מיצוטקיס (Kyriakos Mitsotakis), עם צוות המשבר לטיפול בקורונה, שרי הבריאות, התיירות וההגנה האזרחית, כמו גם שירותי אמבולנס חירום לדיון ביישום פרוטוקולי בריאות ופעולות להבטחת בטיחותם של תושבי האי, תיירים ועובדים בתיירות, כמו גם דרכי פעולה להתייחס במהירות וביעילות לכל המקרים הפוטנציאליים של הדבקה בנגיף.

כיום קיימים 470 מיטות באיים ביוון, והרשויות שואפות להגדיל את הקיבולת ל-650 מיטות, כמו גם להגביר את צוותי הבריאות כבר בתחילת יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully