וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון דולר: זה החשבון שקיבל חולה שהחלים מקורונה

מורה בתיכון מארה"ב אושפז במשך שבועות אחרי שנדבק בנגיף הקורונה. הוא כמעט איבד את חייו, אבל הצליח להחלים ולחזור בריא לביתו. חשבון בית החולים שקיבל הפך את הקערה על פיה. אבל יש סוף טוב

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בווידאו: מספר המתים בארה"ב עבר את המאה אלף

בישראל כבר כמעט לא שומעים על חולים קשה או על מתים מנגיף הקורונה, אבל במדינות אחרות המצב עדיין רחוק מסיום. מקרה של חולה בארה"ב שניצח את המחלה אחרי אשפוז של שבועות וחזר לביתו רק כדי לקבל חשבון מפחיד מבית החולים, חושף עוד טפח בנזקים העתידיים שהקורונה עתידה להשאיר בארה"ב ובעולם כולו.

רוברט דניס, מורה בתיכון, אושפז במרכז הרפואי סקיי רידג' בקולורדו במשך שבועות ונלחם בנגיף הקורונה, ובסופו של דבר הצליח לנצח את המחלה. בזמן שהוא חזר לביתו לאחר התאוששות בבית החולים, הוא גילה שהמסע שלו עדיין לא נגמר מפני שעלות הטיפול בו הייתה הרבה מעבר לציפיות שלו. הרבה מאוד. חשבון בית החולים של דניס הסתכם ב-840,386.94 דולר, וזה כולל רק את האשפוז שלו במחלקת טיפול נמרץ שם חובר למכונת הנשמה במשך שבועיים רצופים.

"לראות את המספר הזה אתמול ועוד רק עבור החשבון הראשון, זה מבהיל", אמרה סוזן, אשתו של דניס, שגם נדבקה בקורונה, "חשבון התרופות שלו מבית החולים הוא לבדו רבע מיליון דולר", הוסיפה.

עוד בוואלה!

ארגון הבריאות העולמי עצר את הניסויים ב"תרופת הקורונה" של טראמפ

לכתבה המלאה
צוות רפואי באמבולנס מעביר חולה קורונה מבית אבות לבית חולים, רומא, איטליה. 2 במאי 2020. רויטרס
החשבון מפחיד כמו המחלה עצמה. צוות רפואי מעביר חולים באמבולנס/רויטרס

החיוב עדיין לא מכסה את שלושת השבועות שדניס בילה בבית החולים לשיקום ספאלדינג. כמו כן, בני הזוג טרם קיבלו חיוב על האמבולנס שלקח את אישתו לחדר המיון בזמן שחלתה בנגיף. כשמסכמים את כל החשבונות מגיעים לכמיליון וחצי דולר. הזוג מסתמך על הביטוח שיש להם ומתכננים להסדיר את התשלומים בתחילת השבוע הבא. "אני בטוחה שהייתי מתיישבת ובוכה אתמול אם לא הייתי יודע שיש לנו ביטוח, אבל איך מסתדרים אנשים ללא ביטוח הבריאות?", אמרה סוזן.

חשוב להבין כי על רקע המשבר הכלכלי שפרץ בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, נחקק בארה"ב בסוף חודש מרץ חוק CARES לסיוע לאזרחים במאבק הכלכלי שיצר משבר הקורונה. בתי החולים המטפלים בחולי הקורונה יקבלו כסף מהמדינה, כך שהם אינם אמורים לשלוח חשבונות למטופלים. גם במקרה הנוכחי, על אף שבני הזוג מבוטחים החשבון שלהם אופס והם לא ישלמו את הסכומים המנופחים שנדרשו מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully