וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנו, רעבנו אך לא התייאשנו ועכשיו הן שוב כאן. פייר? התגעגענו...

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

2.6.2020 / 8:33

אחרי שבועות ארוכים שנדמו כנצח, אתם שוב מוזמנים לחגוג אירוע מרגש או סתם עוד יום של חול במסעדה איכותית. אז התנתקו מהזום, היפרדו מנטפליקס, כבו את האור וצאו מהבית. רק אל תשכחו להזמין מקומות

ליבירה. אנטולי מיכאלו,
ליבירה/אנטולי מיכאלו

לכל אחד היה את הרגע הזה לאורך משבר הקורונה, את השנייה הזו שבה נדמה היה כאילו ששום דבר לא יחזור להיות כשהיה: התקשורת תהפוך לווירטואלית בלבד, לעולם לא נתחבק יותר או חלילה נתנשק והנורא מכל - לא נחזור עוד לשבת במסעדות. למעשה עבור רבים מאתנו, הפרידה מהמסעדות הייתה הגזירה הקשה מכולן.

זה נכון שיש משהו מיוחד במפגשים הווירטואליים ונראה שאפילו מסיבות הזום הפכו לטרנד משעשע. אך כשרוצים ליהנות באמת, אין ולא יהיה תחליף לבילוי במסעדה. אז אם גם אתם נאלצתם לדחות את חגיגת יום ההולדת, ויתרתם על המפגשים השבועיים עם החבר'ה ובחרתם להתעלם מיום הנישואין, זה הזמן לצ'פר את עצמכם כמו שצריך.

אלו המסעדות שבהן תוכלו ליהנות מערב מושלם עם החבר'ה הקרניבורים, מערב של בירות איכותיות, מחדר פרטי לחגיגות משפחתיות או מאווירה רומנטית במיוחד. צאו לסעוד!

ארנולד. אסף קרלה,
ארנולד/אסף קרלה

"לשבת על בירה ואיזה משהו לאכול"

ארנולד - תל אביב
אם כל מה שהתגעגעתם אליו בחודשים האחרונים זה לשבת על הבר עם כמה חברים, לשתות מי יודע כמה כוסות של בירה איכותית ופה ושם לתבל את האלכוהול בכמה מנות קטנות או גדולות, ארנולד הוא ללא ספק המקום המושלם עבורכם. ארנולד בניש הקים את המקום (שבמקור נקרא פינת הבלקן) בשנת 1962, בשנות ה-80 עברו המושכות לבנו של ארנולד, יואב והיום מנהלים את המקום בני הדור השלישי, מייקי ויונתן.

אז אמנם עוד לא קרה שהמקום נאלץ לסגור את הדלת לכל כך הרבה זמן, אבל שום דבר לא יעצור את המסורת הקולינרית של משפחת בניש. למעשה במהלך החופשה הכפויה, המקום עבר מספר שדרוגים, כשבין השאר הרחבה החיצונית הורחבה משמעותית והחלק הפנימי עבר התאמה להנחיות החדשות. תפריט הבירות כולל מבחר בירות מהחבית כמו גינס, ווינשטפאן, סטלה וטובורג, כשכל הבירות מגיעות בכוסות של שליש, חצי או ליטר.

בתפריט האוכל של ארנולד תמצאו את בנות הלוויה המושלמות למשתה החברים הקרוב שלכם ובכלל זה מנות כמו קלמרי יצחקי (עם פטריות שמפיניון, סויה, שמן סומסום, יוגורט ואספרגוס - 59 שקלים), חציל קלוי בלקני (מוגש עם סלסה עגבניות וגבינת פטה - 39 שקלים) וקבב בולגרי (בשר טלה ובקר בתוספת של צ'יפס וטחינה - 67 שקלים).

ארנולד, בכור שלום שיטרית 6, תל אביב. 053-6114525

פינטה - אשדוד

אחרי חמש שנים שבמהלכן ניתן היה ליהנות מהמנות המוקפדות של פינטה רק בישיבה במקום, באמצע חודש מרץ עברה המסעדה האשדודית המצליחה למתכונת של עבודה במשלוחים בלבד. ב-27 במאי פינטה חזרה לפעילות מלאה ושמחנו לגלות שהמבצעים היומיים, שהפכו לאחד מסימני ההיכר של המקום, לא נעלמו לשום מקום. הכוונה היא למשל ל-1+3 על צ'ייסרים בימי חמישי, 1+1 על שליש בירה בימי שלישי ועוד.

לאורך השנים שחלפו מאז הפתיחה, תפריט האוכל של פינטה הלך והתרחב ולא הפסיק להשתדרג משנה לשנה. בזכות כך תוכלו למצוא בו כיום מגוון רחב של נקניקיות מושקעות, מנות פירות ים ודגים, מנות גריל, סלטים והרשימה עוד ארוכה. אך מבחינתנו את ההצגה גונב בכל ביקור מחדש תפריט הבירות הפנטסטי, שכולל מבחר לא הגיוני של יותר מ-40 סוגי בירות מהחבית. עוד נציין שאת כל הבירות המשובחות של פינטה, ניתן גם לקחת הביתה וליהנות מהנחה של 30%.

פינטה, הבנאים 1, אשדוד. 053-9376892

ליבירה - חיפה

בדומה למסעדת פינטה, למרות שבמשך שנים הביקוש למשלוחים היה גבוה, בחרו קברניטי הליבירה לוותר על האפשרות. לשמחתם של תושבי חיפה, משבר הקורונה גרם גם לבעלי המקום לשנות את דעתם. ליבירה נפתחה מחדש בראשון ביוני ולמרבה המזל, שירות המשלוחים לא צפוי להיעלם. בשורה משמחת בהחלט בהתחשב בעובדה שלא תמיד פשוט למצוא מקום במסעדה המצליחה.

בליבירה מציעים חמישה סוגי בירות מתוצרת המבשלה: בירת חיטה, דאבל פילס, אייל בלגי, ביטר אייל וסטאוט מעושן (שליש - 22 שקלים, חצי - 27 שקלים) וכן מבחר עשיר של מנות מבית היוצר של השף רועי אברהם. אמנם ליבירה התפרסמה בעיקר בזכות ההמבורגרים המשובחים שלה, אבל בביקור הבא נמליץ לכם לתת גם הזדמנות למנות לא פחות איכותיות כמו פלטת שרקוטרי (מגוון בשרים כבושים ונקניקים תוצרת בית - 96 שקלים), קורדון בלו (חזה עוף מטוגן במילוי אמנטל ושינקן, תפו"א "מפונצ'ר" וחמאת מרווה - 68 שקלים) ומאפה קדאיף (עם כרשה וגבינת עיזים, סלסת עגבניות וביצה חצי קשה - 58 שקלים).

ליבירה, הנמל 26, חיפה. 053-9380940

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הפיצות שיגנבו את ההצגה

בשיתוף zap rest
206. דרור כץ,
206 בשרים/דרור כץ

מפגש קרניבורים עם החבר'ה

חיים נלו - תל אביב
חיים נלו היא מסעדת גריל וליתר דיוק, גריל האוס רומני. בעוד שהיה חשש לגבי יכולת ההישרדות של לא מעט מוסדות קולינריים, במקרה של חיים נלו לא היינו מודאגים במיוחד. אחרי הכל, היא כבר שרדה דברים קשים הרבה יותר. ככה זה כשמדובר במסעדה שבאה לעולם לפני 60 שנה בדיוק. היא נפתחה על ידי חיים נלו עליו השלום ואילו היום מנהלים אותה בני הדור השני, דב ועופר נלו, שפחות או יותר גדלו בין הסירים, המחבתות והלקוחות.

לאורך משבר הקורונה, הקהל הקבוע של המקום נאלץ להתמודד עם תאווה בלתי נשלטת לנקניקיות הרומניות הביתיות (פטריצ'אן - 59 שקלים), לקבב הרומני שמגיע עם תוספת מרשימה של שום (3 יח' - 56 שקלים) ולמרק הצו'ורבה האגדי של המקום (27 שקלים). החדשות הטובות הן שהמסעדה הוותיקה חזרה לפעילות מלאה ב-1 ביוני וסופסוף תוכלו להתענג שוב על בשרים משובחים וסלטים ביתיים בסגנון רומני. רק אל תשכחו ללוות את הארוחה עם כוס או שתיים של שפריץ (יין לבן עם סודה), כמיטב המסורת.

חיים נלו, אילת 11, תל אביב. 053-9444068

206 בשרים - תל אביב

אמנם מסעדת 206 בשרים הוקמה "רק" לפני שלושה וחצי עשורים, אך גם היא נחשבת לאחד המוסדות היותר פופולאריים ומיתולוגיים בתל אביב. 206 בשרים מהווה מקום מפגש לאינספור פרלמנטים שנוהגים להתכנס בה באופן קבוע מסביב לשולחנות עמוסים במנות חומוס מנצחות, שיפודים שנצלים על הגריל הגדול ביד אמן וקינוחים נוסטלגיים. חלק מהם אגב, מזוהים עם המקום מאז הפתיחה, בדגש על קרם הבוואריה.

בפגישה הקרובה של החבר'ה ב-206 בשרים, נמליץ לכם לערוך היכרות עם כמה מהמנות הפחות מוכרות בתפריט כמו שיפודי שרימפס בגריל ברוטב פיקנטי (90 שקלים), סטייק סלמון (82 שקלים) וקרם ברולה (36 שקלים). את הארוחה תמיד נעים ללוות עם קצת אלכוהול (אין שום בעיה גם עם הרבה אלכוהול מן הסתם), במיוחד כשמדובר בבירות של מבשלת אלכסנדר (כהה 5.7% או בהירה 5.3% - 34 שקלים), באניס איכותי (ריקארד, פרנו - 34 שקלים, אוזו - 28 שקלים, ערק - 24 שקלים) או באיזה וויסקי אמריקאי קלאסי כמו ג'ק דניאלס (55 שקלים).

206 בשרים, משה סנה 54, תל אביב. 053-9444097 (משלוחים: 053-8092814)

מיכאל ביסטרו. בן יוסטר,
מיכאל ביסטרו/בן יוסטר

לצאת יחד לדייט רומנטי וטעים

הנמל 24 - חיפה

לרבות מהמסעדות שעברו לעבודה במתכונת של משלוחים, המעבר היה טבעי ולא מורכב במיוחד. במקרה של מסעדת הנמל 24 לעומת זאת, המעבר היה הרבה פחות טריוויאלי. אחרי הכל מדובר במסעדת שף שבה כל מנה מובאת לשלמות על הצלחת רגע לפני ההגשה, על ידי השף רן ראש וצוות הטבחים המקצועיים שלו.

אך בסופו של דבר הנמל 24 יישרה קו עם מסעדות יוקרה נוספות ברחבי העולם והחלה להציע ליין משלוחים בשם "משפחתי עד הבית". אמנם כדי ליהנות מהמטעמים של הנמל 24 היינו צריכים להזמין יומיים מראש אבל אין ספק שזמן ההמתנה השתלם בכל ארוחה מחדש. ב-29 במאי המסעדה פתחה בשעה טובה את הדלת וכעת שוב יש לזוגות החיפאיים לאן להגיע כדי לחוות את הרומנטיקה במיטבה. כי עם כל הכבוד למרחב הביתי, הוא לא באמת יכול להתחרות באווירה הטוסקנית הייחודית של הנמל 24, שנוצרה בזכות העיצוב המוקפד של האדריכל נתן פייביש.

בין השאר תוכלו להתענג במסעדת הנמל 24 על מנות שף כמו מרק קרם בצלים מוקצף עם שמן ריחן וקצפת כמהין (38 שקלים), פילה בורי צלוי (על ריזוטו גאודה וציר דגים בקרם בצלים ועירית - 122 שקלים) וסביצ'ה סלמון (בכבישת וניל וצ'ילי לצד טרטר שרימפס ושאנטי בצלים - 55 שקלים). נדגיש רק שבימים אלה התפריט עובר שינויים ולכן חשוב להתעדכן בנוגע לתפריט החדש מול המסעדה.

הנמל 24, הנמל 24, חיפה. 053-9442262

מיכאל ביסטרו מקומי - לימן

כל פינה בחלל שבו פועלת המסעדה המצליחה של השף מיכאל גרטופסקי, זועקת רומנטיקה והדבר נכון גם בנוגע לשבילים המוליכים אליה. לאורך משבר הקורונה, יכלו הסועדים הנאמנים ליהנות ממגוון מנות ששדרגו להם את הארוחות במהלך סוף השבוע, אך מטבע הדברים זה לא היה אותו דבר. ב-27 במאי המסעדה חזרה לפעילות מלאה ושוב ניתן להגיע אליה לבילוי רומנטי לאור נרות, להתמסר לכישרון של גרטופסקי וליהנות ממנות כמו כנאפה מלוחה (עם מנגולד, ג'יבנה, עשבים ויוגורט), ארטישוק ירושלמי צלוי (עם קרם שום, גבינת המאירי ודואה) ושקדי עגל מושחמים (קרם ארטישוק ירושלמי, גזרים ובצלים בגחלים). כל זה בליווי של איזה בקבוק יין טוב כמובן. יש רק לציין שהתפריט של מיכאל ביסטרו מקומי משתנה מיום ליום בהתאם לסחורה הטרייה ביותר ולמצב רוחו של השף כמובן.

מיכאל ביסטרו מקומי, הגפן 43, לימן. 053-9443089

C2 - תל אביב

יתכן שהדרך למסעדת השף התל אביבית הכשרה היא לא בדיוק מה שעולה לראש כשחושבים על רומנטיקה. אך כשיוצאים מהמעלית ונכנסים למסעדה הגבוהה ביותר בישראל, שמשקיפה על העיר הלבנה מהקומה ה-49 של המגדל העגול, הכל נראה לגמרי אחרת. הנוף המפעים שנשקף מהחלונות הגדולים של 2C, מהווה תפאורה הולמת למנות המופלאות שמככבות בתפריט.

את הארוחה הרומנטית המושלמת שלכם נמליץ לפתוח עם כבד קלבדוס (כבד אווז צלוי ותפוחי עץ מקורמלים מוגשים על בריוש קלוי ברוטב קלבדוס - 118 שקלים) ופולנטת יער (קרם תירס, פטריות מלך היער, שמן כמהין ואספרגוס - 60 שקלים), להמשיך עם דף פסטה אלי אוליו (מוקפץ עם שעועית ירוקה, בצל סגול, תרד, בוקצ'וי, פטריות, צ'ילי אדום, זוקיני וביצה עלומה בטמפורה - 98 שקלים) ושוק אווז (בבישול ארוך של הדרים ויין אדום, ניוקי ביתי, פטריות שימאג'י ופיסטוק קלוי ברוטב אמרנה - 134 שקלים) ולקנח עם קרם ברולה של חלב אגוזי קוקוס (מוגש עם קונפיטורת תותי שדה - 49 שקלים). ההנאה מובטחת.

C2, דרך מנחם בגין 132, תל אביב. 053-9440445

PB. גלעד הר שלג,
PB/גלעד הר שלג

חוגגים יחד עם כל המשפחה

BP ביסטרו כשר - חיפה

אחרי חודשים ארוכים שבהם המסעדה החיפאית המצליחה פעלה במתכונת של טייק אווי ומשלוחים בלבד, BP חוזרת לפעילות מלאה וכולכם מוזמנים. BP מתגאה באחד מתפריטי האוכל המגוונים, העשירים והארוכים ביותר בעיר. הודות לכך, כל אחד מבני המשפחה יוכל למצוא בו מנות שיקלעו בול לטעמו האישי, אפילו אם יש לכם אכלנים בררניים במיוחד במשפחה.

התפריט של BP כולל פחות או יותר כל מה שניתן לדמיין: החל ממנות סושי וסלטי בריאות, דרך ארוחות חומוס גורמה ומנות דגים וכלה בשפע של מנות בשריות, לרבות מנות מהמעשנה. מעניין לציין שגם תפריט האלכוהול של BP, מזכיר יותר תפריט של באר מתפריט של מסעדה.
בנוסף לכל זה, BP מציעה גם חדר פרטי המתאים לחגיגות משפחתיות בהיקף של עד 18 סועדים. בחדר הממוזג והמרווח תוכלו לחגוג את כל האירועים החשובים שטרם הספקתם לחגוג בשל המגפה, עם מערכת סאונד מתקדמת וצוות מלצרים שיעמוד לרשותכם לאורך כל הערב.

BP ביסטרו כשר, שדרות ההסתדרות 157, חיפה. 053-9442310 (משלוחים: 053-9375070)

פפה - ראשון לציון

פפה היא המסעדה האידאלית לחגיגה משפחתית אינטימית בהיקף של עד 20 סועדים, הודות לחדר ה-VIP המושקע שלה. ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במשפחה שמחבבת במיוחד מנות דגים ופירות ים. במסעדה שדוגלת במוטו "דגים אוכלים בים" ושתחגוג בקרוב עשור של הצלחה, מציעים מגוון עצום של מנות מושקעות. חלק ניכר מהן, ייחודיות למקום.
בין היתר תוכלו ליהנות באירוע הקרוב שלכם ממנות כמו סלט קלמרי (קלמרי וראשי קלמרי צרובים עם חומוס, זעתר, זיתים, עגבניות ובצל על מצע של לאבנה - 58 שקלים), ניוקי סלמון (חמאת לימון, נגיעות פרמז'ן, יין לבן, אפונה, בזיליקום ותרד מוקפץ בליווי נתח פילה סלמון - 125 שקלים) וריזוטו פירות ים (ריזוטו ברוטב שמנת פטריות, אפונה ופרמז'ן בליווי שרימפס, קלמרי, ראשי קלמרי, מולים וחצי סרטן - 139 שקלים).

פפה, הטיילת 17, ראשון לציון. 053-9429686

אדלינה - כברי

מסעדת אדלינה, שכבר קרוב לשני עשורים מהווה חלק מהנוף הפסטורלי של קיבוץ כברי, נאלצה לצאת לחופשה הארוכה ביותר בתולדותיה. בימים אלה היא נפתחה מחדש ויתכן שהחופשה הכפויה עשתה לה רק טוב כי כיום היא נראית רעננה וצעירה מתמיד. אם אתם מתגוררים או נופשים בצפון ומחפשים מקום שתוכלו לחגוג בו אירוע משפחתי חשוב, זה הזמן להזמין מקומות במסעדה הגלילית המהממת. החדר הפרטי של אדלינה מתאים לארוחות בהיקף של 14 סועדים ומצויד בכל מה שדרוש לאירוע המושלם.
אדלינה מציעה מנות ים תיכוניות עם נגיעות מהמטבח הספרדי, פרי יצירתו של השף רושדי דקוואר. כך לדוגמה כולל התפריט מנות כמו פאייה מארינארה (תבשיל אורז בציר ים וזעפרן עם פירות ים וקוביות פילה דג - 220 שקלים), פלחי סלק ברוטב סנגריה רוזה וגבינת עיזים (מתוך ארוחת הטאפאסים) וקרמה קטלאנה בניחוח וניל ולימון (36 שקלים).

אדלינה, כברי. 053-9441321

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest
  • עוד באותו נושא:
  • מסעדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully