וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלומי אזולאי: "בן שמעון משנה אותי, הוא שם לי את הבעיות מול הפנים"

29.5.2020 / 18:02

שלומי אזולאי רוצה להמשיך את התהליך המנטלי שהתחיל עם המאמן ("'הוא הופך אותי לקילר"), מתחרט על הפספוס במכבי תל אביב ומכבי חיפה ("ויתרתי מהר מדי"), ומציב את המטרות לעתיד הקרוב: לקחת את אשדוד לפלייאוף העליון ולמצוא כלה. ריאיון

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים/פלייר רוני לוי

בווידאו: האקסית בית"ר ירושלים מתכוננת לחזרת ליגת העל

מ.ס. אשדוד צריכה כנראה רק ניצחון אחד כדי להבטיח הישארות בליגה, אבל לפי המוטיבציה של רן בן שמעון באימונים נדמה שהוא בטוח שהעונה רק מתחילה ושהוא רוצה לשחזר את ההישג שלו עם קרית שמונה באשדוד. אחד משחקני המפתח של הקבוצה הוא שלומי אזולאי. היתה לאזולאי עונה טובה. אלה לא הימים הרועשים בבית"ר ירושלים, מכבי תל אביב ומכבי חיפה, ודומה שהשקט באשדוד עשה לו טוב. הוא חתם לעונה אחת ולאשדוד יש אופציה להאריך את ההתקשרות בעונה נוספת. אפשר היה להעריך שאחרי עונה טובה וכשאין יותר מדי שחקנים איכותיים בליגה, אזולאי יעדיף לחפש קבוצה יותר גדולה עם קהל, עניין ושאיפות גדולות, אבל זו ממש לא התכנית של הקשר.

"האופציה של אשדוד היא עד ה-30 במאי ואני מחכה שהם יודיעו לי שהם מממשים אותה", אמר ערב החג בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט לקראת חזרת ליגת העל. "אני מאוד רוצה להישאר. טוב לי כאן. שיחקתי בבית"ר, מכבי תל אביב ומכבי חיפה. יכול להיות שאני יכול לחזור לאחת מהן. אבל אם אתה שואל אותי, אני מחכה לשמוע שאשדוד רוצה אותי".

שלומי אזולאי שחקן מ.ס. אשדוד. דני מרון
מצא בית. שלומי אזולאי/דני מרון
"כשחקן כדורגל אתה רוצה להשתייך לקבוצות עם הקהלים הגדולים, אבל אשדוד היא בית בשבילי, ורוצים לייצר קבוצת פלייאוף עליון בעונה הבאה, אז יש לי את כל הסיבות להישאר"

יכול להיות שבגלל הקורונה והפסקת הליגה הם יבקשו ממך למשוך את האופציה עד סוף חודש יוני.

"זה גם בסדר מבחינתי. אני מוכן לחכות להם. אתה מבין כמה זה אירוני? כשחקן כדורגל אתה רוצה להשתייך לקבוצות עם הקהלים הגדולים, אבל אשדוד היא בית בשבילי, ורוצים לייצר קבוצת פלייאוף עליון בעונה הבאה, אז יש לי את כל הסיבות להישאר באשדוד. אני לא לחוץ לשמוע מהם עד ה-30 במאי ואם יבקשו עד ה-30 ביוני, אני זורם".

יש לכם בכלל עניין לחזור לשחק? משימת ההישארות כמעט הושלמה.

"תאמין לי, הקבוצה בטירוף לחזור לשחק. אני חושב שהיינו הראשונים לחזור להתאמן כשהוחלט שחוזרים. חזרנו בזוגות, אחרי זה בקבוצות יותר גדולות של שחקנים עד שבסוף כל הקבוצה היתה יכולה להתאמן עם מגע".

רן מדבר איתכם כל הזמן על יצירת זהות למ.ס. אשדוד, דבר שחסר מאוד לקבוצה.

"מהרגע שרן הגיע, הבנו שהוא רוצה לייצר קבוצה שתהיה לה זהות. שקבוצות יידעו מי זו מ.ס. אשדוד. רן רוצה שתהיה כאן קבוצה קילרית. שלא מחלקת מתנות ונקודות. יש הרבה כישרון לקבוצה הזו ואת הכישרון הזה צריך להביא לידי תוצאות. אני מאוד אוהב את הדרך הזו ואנחנו מגיעים לאימונים מאוד שמחים. הפלייאוף הזה גם ילמד איך ניראה בעונה הבאה".

מאמן מ.ס. אשדוד, רן בן שמעון. דני מרון
המנטור. רן בן שמעון/דני מרון
"רן שם לי מראה מול הפנים ופתח מולי את כל הבעיות. רן אמר לי, 'אני רוצה שתהיה מפלצת'. שלא יגידו: 'אתה שחקן טוב לליגה וזהו. שיש לשלומי פוטנציאל והוא לא מימש אותו'. הוא רוצה שאהיה קילר"

זו פעם ראשונה שאתה משחק אצל רן בן שמעון. איך אתה מתרשם ממנו? הוא הרי לקח אליפות עם קרית שמונה, אבל לא הצליח בקבוצות היותר גדולות. זה מאוד מזכיר את הקריירה שלך.

"לגבי מכבי תל אביב אני מסכים שויתרתי מהר מדי, וזה היה באשמתי. אבל למכבי חיפה הגעתי באנרגיות שיא ובהמשך נפצעתי. אם הייתי העונה במכבי חיפה, הכל היה נראה אחרת מבחינתי. לגבי רן אני באמת פעם ראשונה איתו, וכיף לי. הוא שם לב לכל פרט הכי קטן. יש לו דרך מסוימת והוא לא סוטה ממנה. הוא רואה באשדוד פוטנציאל להקפיץ את המניות שלו בליגה אחרי שהוא אימן בקפריסין. הוא עוזר לי מאוד ברמה האישית. יש לנו תהליך שאנחנו עוברים יחד".

מה הוא מנסה להוציא ממך בשיחות הרבות ביניכם? אתה הרי לא בתחילת הדרך שלך ואין צורך לבנות אותך.

"אנחנו מדברים מדי יום. רן מנסה להוציא ממני בפן המנטלי דברים שלא היו אצלי בעבר. הוא מנסה לנקות ממני אנרגיות שליליות ועצבים. הוא רוצה לקדם אותי ואני מרגיש שזה עוזר לי. אנחנו עוברים תהליך. אני שמח שהוא הגיע. הוא מקיים שיחות כאלה עם עוד שחקנים".

זה שאתה מדבר על זה באופן פתוח כאן זה חלק מהטיפול בבעיה? אתה מודה היום שיש לך בעיה מנטלית שאתה צריך להתגבר עליה.

"יכול להיות שכן. אני מרגיש שאני משתפר. אני שמח שגם בגיל 30 הוא משנה אותי, כי מאמנים אחרים לא עבדו איתי כך".

מה הבעיה? אתה יותר מדי חושב במשחק?

"אני מתעסק בדברים שמוציאים ממני פוקוס במשחק או באימון - אם זה שופט, קהל, סביבה, מאמן".

ואז יש לך שינויים במצב הרוח?

"לא ממש שינויים במצב הרוח. אני נוטה להתעצבן מדברים שאני לא צריך להתעצבן מהם. אני לא צריך שיזיזו אותי מהדרך".

זה קרה לך הרבה?

"זה קרה לי בעבר לא מעט ורן שם לי מראה מול הפנים ופתח מולי את כל הבעיות. רן אמר לי, 'אני רוצה שתהיה מפלצת'. שלא יגידו: 'אתה שחקן טוב לליגה וזהו. שיש לשלומי פוטנציאל והוא לא מימש אותו'. הוא רוצה שאהיה קילר במגרש".

עוד בוואלה!

גם בעולם מגיבים: הליגה הישראלית חוזרת, "תוכרע בדרבי של מכבי"

לכתבה המלאה
שלומי אזולאי שחקן מ.ס. אשדוד. לילך וייס רוזנברג
מנסה להפחית את העצבים. שלומי אזולאי/לילך וייס רוזנברג
"אם הייתי עושה עונה כזו במועדון גדול, הייתי כבר בנבחרת. אבל אני מרוצה מהמקום שלי באשדוד"

כבר אצל רוני אוואט העונה היה צריך להיות השינוי כי רוני אמר שמ.ס. אשדוד זו הקבוצה של שלומי אזולאי.

"מההתחלה הרגשתי חום גדול באשדוד. מרוני ומג'קי. הגעתי אחרי תקופה לא טובה במכבי חיפה והפועל חיפה. באתי עם אנרגיות מאוד טובות וקיבלתי הרבה גב".

איך הרגשת כשרוני אוואט אמר ששלומי אזולאי ורועי גורדנה לא יכולים לשחק יחד? הרי זה מה שיצר בסוף את הפיצוץ בינו לבין גורדנה.

"הרגשתי ממש לא נעים בקטע הזה כי אני באמת חושב שאני ורועי יכולים לשחק יחד, וראו את זה. זו מחמאה גדולה שמאמן אומר שהקבוצה שלך, אבל אני לא רוצה להיות מעל הקבוצה. הרגשתי טוב אצל רוני אבל אני מרגיש גם טוב עכשיו".

היתה לך שיחה עם גורדנה אז?

"היו כמה שיחות. שנינו הרגשנו שאנחנו יכולים לשחק יחד ואצל רן אנחנו משחקים יחד וזה הולך טוב".

השקט באשדוד מתאים לך?

"חסר לי דווקא יותר קהל. אם הייתי עושה עונה כזו במועדון גדול, הייתי כבר בנבחרת. אבל אני מרוצה מהמקום שלי באשדוד. אני גר בעיר וטוב לי ואם באמת אשאר, ארצה שנהיה קבוצת פלייאוף עליון בעונה הבאה ואולי נסחוף אחרינו עוד אוהדים".

מה גורם לך להאמין שבעונה הבאה אשדוד תהיה יותר טובה?

"השיחות, הווידאו, התיקונים של רן. הוא בונה את העונה הבאה וישאר כאן בסיס מאוד טוב לעונה הבאה. אם יהיה חיזוק טוב, נוכל להיות קבוצה חזקה באמת. אני אופטימי, וכמו שאמרתי אני מקווה להיות חלק מזה בעונה הבאה".

המשחק הראשון שלכם בפלייאוף יהיה מול הפועל רעננה שתגיע "להתאבד" על המשחק עם מאמן חדש (אייל לחמן) שעבד עד לא מזמן באשדוד ומכיר אתכם היטב.

"האמת שאתה צודק. לחמן מכיר מצוין את הקבוצה שלנו. הוא הגיע להרבה משחקים. יהיה לנו ממש קשה מול רעננה, אבל אנחנו חייבים לקחת בחשבון שגם אנחנו צריכים להחזיר כי אם בטעות לא נהיה רציניים בפלייאוף, נחטוף מהלומה בפלייאוף הזה".

שחקן מכבי תל אביב שלומי אזולאי. ברני ארדוב
עדיין מרגיש פספוס. שלומי אזולאי במדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

מה הסיפור של הקעקועים שלך? כמה יש?

"שישה קעקועים".

זה לא מנוגד קצת לדת?

"זה כן מנוגד קצת לדת ואני מחובר לדת, אבל הרגשתי שאני חייב לעשות משהו לזכר אבא שלי ולמען אימא שלי. כל הקעקועים מוקדשים להם".

אימא לא מחכה לחתונה ולנכדים?

"אתה יודע כמה פעמים היא מזכירה לי שאני בן 30 ושהיא רוצה חופה וילדים? אבל אני לא אתפשר ואחכה עד שאמצא את האחת".

לא היו לך מערכות יחסים ארוכות?

"היו. יכול להיות שהייתי צעיר מדי. היום אני יותר בשל".

יש קשר בין זה שאתה מתקשה לשמור על יציבות בקשר עם בחורה למעברים שעשית בין מועדונים?

"לא חושב שיש קשר. בחורה יכולה לעזור לך להתייצב, אבל היא גם יכולה לייצר בעיות".

שלומי אזולאי שחקן מ.ס. אשדוד עם בנצי מושל. לירון מולדובן
לזכר אבא, למען אמא. שלומי אזולאי והקעקועים/לירון מולדובן

אז מה המשימות לעונה הבאה? למצוא כלה או פלייאוף עליון עם אשדוד?

"קונה את שני הדברים יחד. פלייאוף עליון ומישהי שאיתה אתמסד. עוד לא מצאתי את הבחורה שריסקה לי את הלב".

אתה מתגעגע לאבא שלך?

"בקורונה יצא לי לחשוב הרבה על אבא. תמיד אני חושב עליו, ובקורונה זה קרה אפילו יותר כי היינו לבד ולא היה יותר מדי מה לעשות. הזיכרונות שלי ממנו רבים. כל מה שאני עושה היום בכדורגל, זה בשבילו. הוא מלווה אותי כל הזמן ואני מאוד מתגעגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully