וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן להיזכר: 7 מסעדות ששוות ביקור

עכשיו כשנפתחות המסעדות, ואבי אפרתי יכול לזרוק לפח את קופסאות הפלסטיק שליוו אותו בחודשיים האלו, ולחזור לאכול בחוץ, עצרנו רגע כדי להיזכר בשבע מסעדות שאהב במיוחד בחצי השנה האחרונה, רגע לפני שהעולם התהפך

אוכל צנוע ולא מוחצן: איגרא במשק

איגרא במשק מלמד. רעות סהר, רעות סהר
עוף מהטאבון/רעות סהר, רעות סהר

משבר הקורונה אמנם גרם לענר בן רפאל ולתמיר מיכאלי לסגור את איגרא רמא שלהם. אבל איגרא במשק, שפתחו בכפר הנגיד רק בדצמבר האחרון - יציבה וקיימת. רגע לפני פרוץ הקורונה עוד אבי אפרתי עוד הספיק לאכול שם ובין היתר כתב "מאד-מאד טעים ומאד כייף באיגרא במשק. השירות השמח, הנונשלאנטי והחביב נשמר היטב מלגלוש לחפפנות. בסופו של דבר גם ה'פלור', על אף שמדובר במסעדת משק נטולת גינונים, מוחזק היטב. התמחור הגיוני ומתון וגם בבחירת היינות הלא רבים ניכרת תפיסת עולם ברורה. רוצו לכפר הנגיד, טוסו אפילו, אבל רק בהנחה שאתם מבינים במה מדובר: אוכל צנוע, לא גבוה ולא מוחצן, שנותן לחומרי הגלם את מרכז הבמה".

לביקורת המלאה על איגרא במשק

אוכל ערבי טעים באמת: רשטא

רשטא. רמי צלקה, באדיבות המצולמים
אוכל ערבי מקומי/באדיבות המצולמים, רמי צלקה

רשטא, בהרי ירושלים, נפתחה אמנם כבר ב-2017, אבל רק בחודש מרץ האחרון הגיע לשם אבי אפרתי והתאהב. "חוץ מאיכות יש בה, ברשטא, איזו צניעות אמיתית. אף אחד שם לא חושב שהמציא את הגלגל או לפחות סתם יצר ז'אנר בתחום המטבח הערבי המקומי. הענווה הזו מוסיפה מימד של אמת לחוויה השלמה שם. להבדיל ממאג'דה השכנה, הפתוחה בעיקר בסופי שבוע, כאן פתוח כמעט כל השבוע (למעט ימי ראשון) בצהריים ובערב. זו ללא ספק אחת האופציות הראויות אם אתם באזור הרי ירושלים. למען האמת, רשטא לגמרי שווה אפילו נסיעה מיוחדת. בשקט ונועם, ללא שמץ גרנדיוזיות, מגישים בה אוכל ערבי טעים באמת".

לביקורת המלאה על רשטא

אוכל שמדבר בשקט: שאראק

שאראק. שני בריל,
דגים ופירות ים פשוטים וטובים/שני בריל

את שאראק פתח דן שמולוביץ', השף של סבידה לשעבר בסוף חודש דצמבר האחרון. הייתה גלומה בה הבטחה גדולה שבשל הקורונה לא הספיקה להתממש, אבל עכשיו זה הזמן. בין היתר כתב אפרתי עליה "
"מדובר באוכל שיש בו שקט מהסוג היפה ביותר. כזה שנותן לחומרי הגלם את הבמה, אגב טיפול מיטבי בהם ומוסיף נגיעות עדינות, נכונות, כדי להוציא אותם החוצה טוב יותר".

לביקורת המלאה על שאראק

נעימה ונטולת פאסון: מסעדת אסתר

אסתר. מיטל סולומון,
המסעדה האהובה של יהוד/מיטל סולומון

מסעדת הביסטרו אסתר ביהוד פועלת לא מעט שנים מתחת לרדאר, מעין סוד שמור של מקומיים ויודעי דבר, בדצמבר האחרון אבי אפרתי החליט ללכת לבדוק מה הסיפור שם וכמה טוב שעשה זאת. "נורא טעים באסתר. בעצם, אם מנסים לחשוב, כמה מסעדות ביסטרו פרברים ראויות באמת אנחנו מכירים? מעטות, אם בכלל. במובן זה, אסתר, למרות העדר היומרה, היא שיחוק לא קטן. האוכל הצרפתי-איטלקי-ים תיכוני-אשכנזי, חלקו בסגנון עדות הרטרו, עשוי כמעט ללא דופי ועם המון אופי. הוא מצליח להגיש את כל המנות המוכרות מבלי לשדר גנריות משמימה. גם התמחור הגיוני... לרשימת המועדפים הפרטית של כותב שורות אלו הוא כבר נכנס"

לביקורת המלאה על אסתר

סימפטת ונעימה: מסעדת שיינע

קלמארי על הגריל. אפיק גבאי,
קלאמרי של שיינע/אפיק גבאי

גם שיינע של השף אסף גבאי, קצת כמו שאראק שהוזכרה כאן קודם, סבלה קצת מטיימינג רע. היא נפתחה רק בנובמבר האחרון, זכתה למחמאות, אבל כמו כולן, ספגה בתקופה הזאת מכה לא קלה. אפרתי כתב עליה: "שיינע התגלתה כמקום נטול יומרות ליצירתיות שמיטיב לדייק בביצוע ומקפיד על חומרי גלם ראויים של הפשוט והבסיסי שהוא מגיש. גבאי לא מחפש לספק אוכל שמעבר לקלאסיקה הצרפתית - ים תיכונית. זהו בעצם ביסטרו - בר שמתרכז באוכל מן הים וככזה הוא ללא ספק אחד הסימפטיים והנעימים שפועלים כאן".

לביקורת המלאה על שיינע

בילוי נעים: לה-מעלה

לה מעלה. ג'ול אטלן,
מסעדה לכל דבר/ג'ול אטלן

לה-מעלה, היא מזללה מקסיקנית שנפתחה באוגוסט האחרון בדרום ת"א, והפכה לאחת האופציות החביבות והכיפיות באיזור, בעיקר כשמחפשים מקום לבילוי טעים אך לא מחייב. בביקורת עליה כתב אפרתי "היעדר העיצוב במקום, ממקם אותה במרחב ההיפסטרי-זרוק. עם זאת, לאחר ערב של בילוי נעים שם אפשר לקבוע בשמחה שלה מעלה איננה נגועה ברעות החולות של הז'אנר. מטופח ונקי שם. הצוות תקשורתי, נגיש, חביב וידעני במידה. מקדם היומרה שלה מתון. הם לא קופצים מעבר לפופיק. האוכל שלהם רוב הזמן נחמד ולרוב גם נטול פאקים מהותיים".

לביקורת המלאה על לה מעלה

ההבטחה של השנה: אנימאר

קלמארי באנימאר. ספיר קוסה,
לאכול מול הים/ספיר קוסה

את אנימאר פתח הלל תווקולי בחודש דצמבר האחרון בחלל המיתולוגי בו שכנה מסעדת רפאל. למרות שאבי אפרתי לא היה מרוצה מכל המנות שאכל בה, את הפוטנציאל הגדול שלה קשה היה לפספס, והוא עדיין הכתיר אותה כהבטחה הגדולה של 2020. "אנימאר בעיני היא עדיין ההבטחה הכי גדולה במסעדנות הישראלית רגע לפני פרוץ 2020. אין ספק שאפשר לראות בה שף שעסוק בבניית שפה ייחודית ומקורית השייכת לו בלבד, משקיע המון בחומרי גלם ורוצה לתת את הכי טוב שיש".

לביקורת המלאה על אנימאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully