הישרדות VIP 2020 פרק 4. רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13

אם הם יכולים גם לנו מותר: הסוציומטרי של בנות הישרדות

28.5.2020 / 10:37

כמעט כל פרק הם עושים להם סוציומטרי שמחזיר אותם לצבא (או כתה ג'), ומשום מה אף אחד לא שאל אותנו את מי אנחנו הכי אוהבות, אבל לא הרשינו לזה להפריע לנו - הנה הסוציומטרי של רועי רוז לנשות הישרדות

דוד דביר וגיא זוארץ בטריילר ל"הישרדות VIP"/רשת 13

אלינה לוי או אלה איילון? עדי ביטי או ליטל סמדג'ה? אילנה אביטל או נאווה בוקר? נראה שהעונה הנוכחית של הישרדות הושפעה מחוקי הפורמט של בה"ד 1 ובכל כמה פרקים נאלצים השורדים לדרג זה את זה בסוציומטרי פופולריות. זה כמובן יוצר אינטריגות, מתח ואובדן צלם אנוש כפי שמצופה מכל תוכנית ריאליטי קלאסית, אבל למי אכפת מדירוג השורדים? הדעה שלנו הצופים הרבה יותר מעניינת. הנה הסוציומטרי שלנו לבנות הישרדות, מאהובה ביותר ועד הכי פחות:

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מקום ראשון: אלינה הכנה
את אלינה לוי (לשעבר אלין) הכרנו בעונה השנייה של "האח הגדול". היא הייתה אז רק בת 19 אבל עם נפש רוטטת וסנטימנטלית שגרמה לאנשים להתאהב בה, דבר שגרם לה להגיע למקום השלישי והמכובד. לאחר כמעט עשור חזרה לחיינו רק בפורמט של רקעים פסטורליים. אלינה תמיד חששה מהסטיגמה של פליטי ריאליטי מהסיבה שהיא מתחזקת קריירת משחק לאחר שסיימה ללמוד ביורם לוינשטיין, ובואו נגיד שהדבר האחרון שממליצים לך בבית ספר למשחק זה לגשת לריאליטי. אבל אלינה הלכה בעקבות לבה והגיעה להישרדות ועוד אמרה בלב שלם שלא אכפת לה שישפטו אותה על זה שהיא שחקנית שמשתתפת בתוכנית ריאליטי. אני מאמין לה וזאת בדיוק הסיבה שכולנו אוהבים את אלינה. יש בה שחרור, כנות, אנושיות ועד כה לפי הפרקים היא לגמרי הזוכה שלי. מה שכן, אני לא בטוח שהיא תזכה כי היא יותר מידי נשמה טובה לפורמט הקשוח הזה.

מקום שני: סמדג'ה המרימה
את ליטל סמדג'ה הכרנו בעונה הראשונה של "היפה והחנון" וכיף לראות שהיא נשארה אותה ליטל. מה זה אומר? אחת שנאמנה לעצמה ולא נותנת לסביבה להכתיב לה את האופי, אין לה בעיה של יומרה ותוצאה What You See Is What You Get. אם כולם באו למשחק לשרוד, לתקוע דג נא כמו חיות ולזכות במיליון שקלים - ליטל באה להרים. היא משעשעת, מועילה למורל ובאמת נבדלת מכל ה"בשאלות" שתקעו לה בשבט. היה קשה לראות אותה מגיעה למקום האחרון בסוציומטרי כי לא הגיע לה, ונראה שעד לא מזמן לא ממש מצאה את מקומה. ליד ליטל לכל השבט שלה יש ווייב של כדור בונדרומין, ולכן טוב שיש דמות ריאליטי נהדרת כמוה, שתמיד משעשעת, באה בטוב על המסך ומחלקת לנו מטבעות לשון שכיף לאמץ.

מקום שלישי: ביטי הטוויטי
תראו, אני לגמרי מבין למה עדי ביטי הגיעה להישרדות. אבא שלה עשה לה כתם שחור בתקופה קריטית בקריירה והדבר הכי הגיוני שהייתה יכולה לעשות זה לארוז את עצמה לברוח מכל הבלגן היישר לפיליפינים. ביטי היא ילדה מתוקה שמזכירה אחות קטנה שהלכה לאיבוד ומחפשת מורה דרך שיסייע לה. אני לא בטוח שהיא תמצא אותו בהישרדות, במיוחד אחרי שזהר שטראוס הלך, וזה גורם לי, כצופה, לדאוג לה. ביטי, שנאבקת בתדמית הילדותית שלה, כל הזמן מתלוננת שהשורדים מתייחסים אליה כמו אל ילדה קטנה, ואני מציע שהיא תפנים את זה ותאמץ את זה כיתרון במקום להיאבק בזה ללא צורך - נכון, יחסית לילדה בת 18 היא עברה דברים בחיים, אבל אני חושב שהדברים שחוותה לא באמת חספסו אותה. היא ילדותית ורחוקה מלהיות BAD ASS - אילו הייתה, מקומה במצעד היה ראשון.

מקום רביעי: ג'רבי המופנמת
הבחורה שרגילה להיות במקום הראשון תופסת את המשבצת הרביעית. ולמה רביעית? ובכן, עד כה לא באמת הבנו מה הקטע שלה חוץ מהעובדה שהיא אלופת עולם שמחבבת את עידן חביב. אגב, כל השיחות שלה ושל חביב על מערכות יחסים היו סופר קרינג'. ג'רבי ללא ספק אישה חזקה ומוצלחת אבל באופי, אולי כי ילדותה עברה עליה באולמות כושר ובאימונים פיזיים ולא בחצר בית הספר באימוני מערכות יחסים עם אנשים, נראה שהיא די מופנמת. מבחינה פיזית היא אלופה והיא ללא ספק אחת המתמודדות החזקות, אבל מבחינה חברתית, כפי שראינו בדירוג שלה בפרק האחרון, יש לה עוד דרך ללכת ולהיפתח, כדי שנצליח להכיר אותה קצת יותר טוב.

מקום חמישי: ניקול הנתמכת
מלכת היופי לשעבר ניקול רזניקוב נמצאת במקום החמישי כי היא לא באמת משחקת בזכות עצמה. רזניקוב היא מהנשים האלו שמצד אחד משדרות אסרטיביות ורוח קרב אבל מצד שני נותנות לגברים בחייהן לנהל עבורן הכול, וחבל. עדיין לא הבנתי מי היא ניקול, חוץ מבחורה יפה. אגב, חברי השבט מכנים אותה "ג'יזל" - הכי לא קשור - שתיהן יפות אך רחוקות מלהיות דומות. מקווה שעד הפרק הבא נזכה לראות אותה מתפתחת, מתקדמת ועושה מהלכים משלה, כי בנתיים לא שמעתי או ראיתי אותה עושה שום דבר משמעותי במשחק, אלא הולכת שבי אחרי מי שבסביבה - ישראל, עידן וסמיון, שאיתו הספיקה לפתח במהלך הצילומים מערכת יחסים שספק קיימת וספק כבר לא. כמו האישיות שלה.

מקום שישי: אביטל המנותקת
אילנה אביטל חיה באילוז', וזה נחמד, אבל גם מתיש היא פגועה מהעובדה שהודחה ראשונה אך לא עוצרת לשנייה להתבוננות פנימית שתסביר לה למה, עסוקה בעצמה ברמה שלא מאפשרת לה לראות מצוקות של אחרים או את ההתנהגות שלה מבחוץ, או לעבוד בשיתוף פעולה והיא גם לא יודעת לקבל ביקורת כפי שנוכחנו מהתנהלותה מול ישראל. כשמדברים איתה ומנסים להסביר לה מה לא בסדר בה, היא עושה גאסלייטינג - סוג של טקטיקה לגרום למי שעומד מולה לפקפק במה שאמר. היה כל כך קשה להכיל אותה שהיא הודחה פה אחד - אפילו לא היה צורך במהלך מתוחכם. מעליב, אבל אני לא דואג לאילנה. היא תשרוד עד הריאליטי הבא.

מקום שביעי: נאווה המאופרת
את חברת הכנסת לשעבר נאווה בוקר לקח לי זמן לעכל וזה לא קשור לאיפור הקבוע אלא בגלל שהיא קצת שבורה. מצד אחד, הטרגדיות שעברה בחיים שאותן פירטה לכל מתמודדת, מתמודד ואיש הפקה וגרמו לי לרחם עליה, ומצד שני, לתהות האם היא מניפולטיבית. אחרי הכול היא חברת כנסת לשעבר. כך או כך, בסופו של דבר, בוקר היא האתנחתא הקומית, זו שלא באמת מבינה מה קורה סביבה והדבר היחיד שעניין אותה מההתחלה כמו שהצהירה בתחילת המשחק - לא להיות מודחת ראשונה. מהרגע שצלחה את ההדחה הראשונה היא נגררת אחרי השבט כמו בובה על מכסה מנוע. קמה, נופלת, מתקיימת בלי להועיל ובלי להזיק.

מקום אחרון: אלה הבוגדנית
שמעו, כשאומרים לי דוגמנית בינלאומית ישר עולה לי לראש בלה חדיד או לפחות קנדיס סוונפול. אבל רצה הגורל או יותר נכון הסוכנות של אלה איילון, והיא ממותגת בהישרדות כדוגמנית בינלאומית. בואו ואספר לכן משהו, גם עוד אלף גלגולים דוגמנית בינלאומית לא תלך לתוכנית ריאליטי. גם זה שיש לה 250K באינסטגרם לא גורם לי להאמין לבינלאומיות שלה - כי כידוע, סלבס בארץ אוהבים לקנות עוקבים באינסטגרם וכבר לא ניתן לדעת מי מתוכם אורגני ומי לא. אבל זאת הבעיה האחרונה של אלה. אלה היא מהנשים האלו שלא באמת אוהבות נשים והיא גם טורחת להזכיר שהיא אף פעם לא הסתדרה עם בנות וזאת הסיבה שהיא סומכת רק על הגברים בשבט שלה. בהתאמה, לא הייתה לה בעיה לבגוד באלינה בכך שהדיחה את זוהר בלי לעדכן אותה לאחר שהבטיחה לה שהן בנות ברית, מתעללת בבני ברוכים שיכול להיות אבא שלה ובכלל, אכזרית, פוגענית ומעצבנת. אולי עוד כמה שנים, כשתגדל ותקבל פרופורציות היא תפיק לקחים חיוביים. אבל עד אז, בהצלחה לה. ולנו.

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully