וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכפר המקולל באיטליה שתושביו פוחדים להגות את שמו מחשש למזל רע

29.5.2020 / 0:04

העיירה קולוברארו רק נראית ציורית ופסטורלית, אבל מאז שנות ה-40 היא מחזיקה בתואר לא רשמי מפוקפק: בירת הרשע של אירופה, המקום שבו הכל משתבש בלי שום סיבה הגיונית. עכשיו התושבים נחשפים, ולא מבינים למה אף אחד לא רוצה לשהות במחיצתם

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בסרטון - מפגשים משפחתיים מרגשים: איטליה יוצאת מהסגר הארוך בעולם

מאז ומתמיד איטליה היתה יעד תיירותי מועדף ואהוב בקרב מטיילים בכל העולם - אבל מסתבר שיש נקודה אחת על המגף שכולם נזהרים לדרוך בה. הכירו את הכפר קולוברארו, השוכן במחוז בזיליקטה שבדרום המדינה, וזכה לתואר "הכפר הכי מקולל באירופה".

על פניו, הכפר הקטן נראה כמו יעד מושלם לחופשה: הוא פסטורלי להפליא, לאורכו ולרוחבו אפשר למצוא בתים ציוריים והנוף הבתולי שנשקף ממנו לא פחות ממרהיב. אולם יש מי שמוכן להישבע שהשלווה היא רק למראית עין, ושלמעשה מדובר במקום שכוחות הרשע שורצים בו.

באיטליה יש מי שמאמינים בזה עד כדי כך, עד שהפסיקו לקרוא לכפר בשמו מחשש למזל רע. גם תושבי המקום נזהרים שלא לנקוב בשמו המפורש של המקום, ומכנים אותו בפשטות: "הכפר ללא שם".

העיירה קולוברארו, איטליה. GettyImages
היא רק נראית ציורית. קולוברארו, העיירה המקוללת, ממבט עילי/GettyImages
העיירה קולוברארו, איטליה. GettyImages
לא מומלץ להישאר בכפר אחרי רדת החשיכה/GettyImages

אז על מה מתבססת האמונה התפלה הזו? האגדה מספרת שהכל התחיל כשראש העיירה בשנות ה-40, ביאג'יו וירגיליו, הצהיר באחת מישיבות המועצה: "שתיפול עליי המנורה אם אני משקר". באורח פלא תוך דקות ספורות המנורה אכן נפלה, ומאז הופצה האגדה האורבנית. זו לא היתה "ההוכחה" היחידה לקיומם של כוחות מאגיים שפועלים בעיירה: לאורך השנים התרחשו שורה של טרגדיות לא מוסברות בכפר - מתינוקות שנולדו עם מומים נדירים כמו שני לבבות או שלוש כליות, דרך מפולות בוץ קטלניות ועד תאונות דרכים קשות.

דבר נוסף שתרם לאווירה האפלה והמסתורית סביב הכפר הן שלוש מיסטיקניות שגרו בו, והוגדרו על ידי התושבים כ"מכשפות הרסניות". האגדה המקומית מספרת שהן הטילו קללות רבות על הכפר בעקבות סכסוך שהתגלע עם תושבים אחרים.

כיום תושבי המקום סובלים מתדמית גרועה ביותר, וכל אינטראקציה ביניהם לבין אנשים מחוץ לכפר מלווה בחשדנות רבה. כך, למשל, מספר אחד התושבים: "בכל פעם שאני מתיישב במסעדה בעיר סמוכה ומספר שאני תושב קולוברארו, כולם מתרחקים ודורשים ממני לעזוב את המקום".

העיירה קולוברארו, איטליה. מתוך "דיילי סטאר", צילום מסך
יש מי שמנצל את אלמנט הפחד כדי לעשות כסף. פסטיבל מכשפות בקולוברארו/צילום מסך, מתוך "דיילי סטאר"

בעוד חלק מתושבים מתעקשים שמדובר בשטות גמורה וש"בכל מקום קורים דברים איומים", אחרים מאמינים שאכן יש פעילות על טבעית בכפר. יחד עם זאת, הם מאמינים שמגוריהם במקום הופכים אותם לחסינים, ושהקללה פועלת אך ורק על מי שמגיע למקום בפעם הראשונה ונשאר בו עם רדת החשיכה.

"הדברים המפחידים הללו קורים רק למי שמגיע לכאן בפעם הראשונה ומאמין בקללה. אני לא נפגעתי מעולם, כי אבותיי גרו כאן ואני מחוסנת", הסבירה אחת מזקנות הכפר.

באופן לא מפתיע, התושבים גם משתמשים באלמנט ההרתעה כדי להרוויח על חשבונם של תיירים סקרנים ואמיצים. מדי שנה נערכים בכפר מיצגים ומופעי רחוב שמדמים מכשפות, אנשי זאב ודמויות מיתיות אחרות. אם כבר לגור בעיר מקוללת, לפחות שיהיו לכך הטבות כלכליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully