וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 צמחים שיטהרו לכם את האוויר בבית

אם גם אתם מרגישים שההסגר גורם לאוויר בבית להרגיש מחניק, יש לנו פיתרון מושלם - צמחי בית שיודעים לנקות את האוויר מרעלנים ולהעשיר אותו בחמצן וגם יכניסו לכם קצת ירוק לתוך הבית

איור של אישה משקה עציצים. ShutterStock
יותר זול וגם יותר יפה ממערכת לטיהור אוויר. צמחי בית/ShutterStock

זה רק אנחנו, או שכל השהות הכפויה הזאת בבית גורמת גם לכם להרגיש שהכל מחניק ומעופש? כשהבית סגור ומסוגר ואין סירקולציה של אוויר יכול להיווצר בתוכו זיהום אוויר (כן, כן, זה יכול לקרות גם בתוך הבית) וזה יכול להחמיר מצבים כמו אסתמה ואלרגיות וגם סתם להרגיש מגעיל. גםרהיטים וחומרים שונים בבית (פרקט, ארונות ועוד) מכילים לעתים כימיקלים שנפלטים אל האוויר. לכן, זה לא רעיון רע להחזיק בבית משהו שיעזור לסנן את האוויר ולנקות אותו.

לפני שאתם מתחילים לגגל מערכות יקרות לטיהור אוויר, כדאי שתדעו שיש דרכים ממש זולות וגם נאות לעשות את זה - בעזרת עציצים. הרשימה הבאה מכילה צמחי בית לטיהור אוויר, חלקם אפילו מומלצים על ידי נאס"א, לא פחות ולא יותר.

סנסיווריה

עציץ סנסיווריה על רק קיר צהוב. ShutterStock
עציץ סנסיווריה על רקע קיר צהוב/ShutterStock

הסנסיווריה הוא צמח מאוד טרנדי כרגע, אבל הוא לא רק נראה טוב. הוא ידוע בכך שהוא פולט חמצן במהלך הלילה, ומסוגל לספק מספיק חמצן גם לחדר אטום לאוויר. הוא גם יודע לסנן חומרים נדיפים ורעילים מהאוויר כמו פורמלין, בנזין ועוד. בתמורה לכל הטוב הזה הוא אפילו לא דורש הרבה, רק השקיה אחת לשבוע עד 10 ימים (כאשר האדמה שלו מתייבשת) ואור מחלון סמוך.

עוד בוואלה!

שירת המרפסות: יש לכם מרפסת? זה הזמן להשקיע בה

לכתבה המלאה

ספטיפיליום

עציץ ספטיפיליום. ShutterStock
ספטיפיליום פורח/ShutterStock

אם אתם אוהבים עציצים פורחים, הספטיפיליום הוא בחירה טובה עבורכם. לספטיפיליום פריחה ריחנית שנמשכת כל הקיץ והוא יעיל בניקוי האוויר מאמוניה, פורמלין, טריכלורובנזין ועוד.

דרצינאה

עציץ דרצינאה. ShutterStock
דרצינאה דרקונית/ShutterStock

עוד צמח לא תובעני שיועיל לאיכות האוויר בבית שלכם הוא הדרצינאה. מדובר בצמח עמיד במיוחד, כך שגם אם תשכחו מדי פעם להשקות אותו סביר להניח שהוא ישרוד. כדי להבטיח שהוא מסנן את האוויר בצורה היעילה ביותר, יש לנקות את החלק התחתון של עליו בעזרת מטלית לחה, אחת לכמה זמן. יש מספר סוגים של דרצינאה (אדומה, ירוקה ועוד), תוכלו לבחור מה שמוצא חן בעיניכם ומתאים לכם לחלל.

עץ גומי

עציץ גומי. ShutterStock
עציץ גומי/ShutterStock

גם הם יתרמו לאוויר הנקי בבית ויטהרו אותו מכל מיני רעלנים, אבל היתרון הכי גדול של עצי הגומי הוא שמדובר באחד הצמחים הקלים ביותר לגידול. עץ הגומי יכול לחיות טוב אפילו בפינות חשוכות ובשלל טמפרטורות.

פוטוס זהוב

עציץ פוטוס. ShutterStock
עציץ פוטוס/ShutterStock

גם הצמח הביתי הזה נכנס לדירוג הצמחים המטהרים של נאס"א. הוא מתאים במיוחד לתלייה, משום שעליו וענפיו יכולים לגלוש מטה בחן. הוא גדל בקלות גם בטמפרטורות קרירות ועם מעט אור שמש.

רפיס רם (Lady palm)

רפיס רם ליידי פאלם. ShutterStock
רפיס רם/ShutterStock

צמח בית אלגנטי ומרשים שיודע לנקות את האוויר מכימיקלים בצורה יעילה ביותר. הוא צריך הרבה אור (אבל לא שמש ישירה) ואוהב השקיה רוויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully