וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסירות מרץ: הקורונה מגיעה לשוק

וואלה רכב וקארזון

6.4.2020 / 10:48

נגיף הקורונה והמכה המשתקת שהורידה התנהלות המדינה על הכלכה הישראלית, מראה אותותיה גם במספרי המכוניות החדשות שנמסרו. ירידה של 35 אחוזים ביחס לחודש המקביל ב-2019

בונדד רכב באילת. קובי ליאני
מכוניות בנמל אילת, הן יישארו שם עוד הרבה זמן/קובי ליאני

כאשר העלינו את סיכום המסירות של חודש ינואר שבוצע כרגיל בשיתף "קארזון" אתר השוואות של כלי רכב חדשים, שהיה מעודד במיוחד והציג מספרים גבוהים מאוד, אמרנו שלא כדאי להתבשם וכדאי להיות ריאליים לגבי המשך השנה, לא ידענו עד כמה האמירה הזו תהפוך להיות רלוונטית - חודש כלכלי ראשון לתוך הכאוס הכלכלי של תקופת הקורונה ושוק הרכב נכנס לתרדמת מלווה בקשיי נשימה.

וצריך לזכור, החלק הגרוע עוד לפנינו. שכן מלבד העובדה שמדיניות השבתת המשק נכנסה להילוך גבוה רק במחצית השנייה של החודש - לפנינו יש עוד סדרת טלטלות לא פשוטות. הראשונה בהן היא העובדה שאיש אינו יודע מתי יחזור המשק לפעילות מלאה. הנקודה השניה נוגעת לכך שגם עם חזרת החיים למסלול, מההיבט הכלכלי ייקח עוד זמן עד שחברות ואנשים פרטיים יחליטו שבמצבם הכלכלי, לזרוק 100, 120 160 אלף שקלים ומעלה על מכונית והתחייבות כספית ארוכת טווח היא הדבר הנכון לעשות כעת. על אלו תוסיפו שוק יד שנייה שהולך להיות מוצף במכוניות ליסינג חדשות יחסית, שחוזי הליסינג שלהן בוטלו וזמינות במחירים אטרקטיביים בהרבה מאלו של אולמות התצוגה. אגב, לא בטוח שמכוניות חדשות יירכשו כנגדן, שכן חברות, ציי רכב ועובדים רבים ישאלו את עצמם האם עסקה כזו היא כדאית עבורם (רמז - היא לא תקראו את זה).

מבחן השוואתי: יונדאי i20 מול ניסאן מיקרה. קינן כהן, קינן כהן
יונדאי, המותג הנמכר ביותר, בפער קטן מטויוטה הצמודה אליו/קינן כהן, קינן כהן

אחרי פתיחה חזקה מאוד של שנת 2020 עם עליה של 9.2% ו-7.5% בינואר ופברואר יחסית ל-2019, משבר הקורונה משנה דרמטית את התמונה: צניחה של מעל ל-35% יחסית לחודש מקביל שנה שעברה, ו-5.4% ירידה יחסית לשנה שעברה (לעומת עליה של שנתית של 8.5% בחודש הקודם). סה"כ נמכרו בחודש מרס קצת מעל 19 אלף רכבים, רובם בחצי הראשון של החודש.

יונדאי ממשיכה להוביל אתה מספר המסירות עם 2572 כלי רכב החודש, למרות קיטון של 15.5% יחסית לתקופה המקבילה. קיה נמצאת במקום השני, עם 2,479 כלי רכב - מכונית אחת מעל טויוטה נמצאת במקום השלישי עם 2,478 כלי רכב ועליה של 9.4% יחסית לשנה קודמת (לעומת 42% בחודש קודם). בסיכום הכולל מתחילת השנה, טיוטה במקום השני וקיה בשלישי עם פער של 2,000 כלי רכב.

לעומת רוב המותגים שרושמים ירידה משמעותית יחסית לחודש קודם, סיאט שומרת על קצב מכירות גבוהה יחסית לשנה קודמת עם 62.2% גידול, ירידה יחסית של 1.5% בלבד מחודש פברואר השנה. יבואנית אחרת שיכולה לרשום חודש לא נורא היא UMI, עם שברולט שמכרה 26.5 אחוזים יותר מאשר בחודש המקביל ב-2019.

עוד בוואלה!

מכירות פברואר: המספרים המלאים והאמת מאחוריהם

לכתבה המלאה
מסירות מרץ 2020. צילום מסך, צילום מסך
מסירות רכב חדש לפי מותגים מרץ 2020/צילום מסך, צילום מסך
מסירות מרץ 2020. צילום מסך, צילום מסך
טבלת השוואה, מסירות רכב חדש פברואר 2020/צילום מסך, צילום מסך

מבחינת החלוקה לדגמים הנמכרים, טויוטה קורולה עם כמעט 1,100 מכירות, איוניק אחריה עם 756 יחידות פחות ממחצית הכמות שמסרה בחודש שעבר. קיה מכניסה שני דגמים למקום השלישי והרביעי, פיקנטו ונירו בהתאמה, שהם גם מובילי הקטגוריות שלהם מבחינת המכירות.

אגב קטגוריות, קטגורית הקרוסאוברים הקומפקטיים ממשיכה להוביל את המכירות החודש עם כ-5,000 מכירות למרות הירידה לעומת כ-6,500 בחודש פברואר השנה. קטגורית המשפחתתיות שהתחילה את השנה עם זינוק של מעל ל-40%. יורדת משמעותית לגידול של 12% עם כ-3,600 מכירות, לעומת כ-6,000 מכירות בפברואר 2020. אחת הסיבות לכך היא שסגמנט הקרוסטאוברים הקומפקטים ברובו מופנה לצרכנים הפרטיים לעומת הרכבים המשפחתיים שפונה בעיקר לציי רכב אשר נמצאים במצוקה קשה בעקבות המשבר.

מסירות מרץ 2020. צילום מסך, צילום מסך
הדגמים הנמכרים ביותר/צילום מסך, צילום מסך
מבחן דרך אודי Q8 בנזין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
בקרב מותגי היוקרה אודי ממשיכה לשמור על הבכורה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

הנגיף שלא מבדיל בין עשירים לעניים, אבל מבחינת הפגיעה במותגי היוקרה מתרחש תהליך שונה למדי. אודי למשל מובילה את קבוצת הפרימיום עם 1,435 יחידות, 21 אחוזים יותר מאשר בשנה שעברה וגם מרצדס עם מספר דומה לזה של השנה שעברה. ב.מ.וו במקום השלישי עם ירידה של 21 אחוזים ל-780 מכוניות. במקום הרביעי וולוו עם 699 יחידות, עליה של 12 אחוזים ולקסוס עם 534 יחידות יציבה.

הרבה נחמה או אופטימיות אין כאשר מסתכלים על חודש אפריל. אולי אפשר להתנחם בכך שפסח, שלרוב מאט את מכירות אפריל בשנים רגילות - לא ישפיע השנה על המצב. ההתאוששות של שוק הרכב, שבינתיים חוטף ברקס אדיר תלויה בקצב החזרה של החיים הכלכליים למסלולם. חלק מהיבואניות דחו השקת דגמים חדשים כמו שלל גרסאות RS באודי, ה-GLB של מרצדס, הדיפנדר החדש, סאניונג קורנדו , פורד פוקוס, יונדאי וניו, המיני החשמלית - כל אלו נדחו כעת וגם שיווק דגמים חדשים שהושקו רשמית, אך בתזמון אומלל ומתקשים למכור במצב הנוכחי כבימים רגילים דוגמת יונדאי i10 או ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully