וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט קורס תחת העומס? כך תשפרו את מהירות הגלישה בבית

5.4.2020 / 8:43

מאות מיליוני אנשים נמצאים בהסגר ביתי, ונוצר מצב חסר תקדים של עומס על האינטרנט. באירופה ננקטו צעדים דרמטיים, ואילו בישראל נראה שהמצב טוב בהרבה. עם זאת, ייתכן ותחוו עומסים בבית, בעקבות ריבוי המכשירים שמחוברים לרשת. כך תשפרו את מהירות הגלישה בבית

טריילר בית הנייר עונה 4/נטפליקס

בסרטון: בית הנייר עונה 4. (צילום: יח"צ)

מאות מיליוני אנשים נמצאים בהסגר ביתי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, ונוצר מצב חסר תקדים מבחינת תשתיות והעומס על האינטרנט. באירופה, העומס הכריע, ובאיחוד האירופי פנו אל שירותי הסטרימינג כמו נטפליקס, יוטיוב ואמזון, בבקשה שיורידו את רזולוציית השידור. לשמחתנו בישראל המצב טוב יותר, ובסך הכל נרשם גידול של 25-30 אחוזים, לפי נתוני משרד התקשורת. עם זאת, כן נוצר עומס על הציוד הביתי, שלרוב לא מסוגל לספק את חבילת האינטרנט אל מספר רב של מכשירים שצופים בו זמנית בנטפליקס, או משתמשים בתוכנות שצורכות רוחב פס גבוה מהרגיל. כך תפחיתו עומסים מרשת האינטרנט הביתית, ותעבירו את ימי ההסגר עם המהירות המרבית.

הסירו הרחבות שאינכם משתמשים בהם

כל הרחבה שאתם מתקינים בדפדפן מעמיסה עליו, יכולה לגרום להאטה, ולקריסות. אולי זה נשמע מובן מאליו, אך יש לכם יותר הרחבות ממה שאתם חושבים, כאלו ששכחתם שהתקנתם ואף הרחבות שנמצאות בדפדפן ומוסתרות, או מותקנות אך לא פעילות. רוב ההרחבות לא מאטות בצורה ניכרת את מהירות הדפדפן, אך יש גם כאלה שמאיטות את זמן הטעינה שלו בכל הפעלה וליתר ביטחון עדיף להסיר את המיותרות כדי להפוך את המחשב למהיר ובטוח יותר. כדי להסיר את ההרחבות, הדביקו את הכתובת הזו בשורת הכתובת: chrome://extensions/ ותוכלו לראות את כל ההרחבות שמותקנות אצלכם. כדי להסיר הרחבה מיותרת, פשוט לחצו על אייקון סל המחזור.

עוד בוואלה!

"שלושה חודשים חינם לנטפליקס": היזהרו מההונאה החדשה!

לכתבה המלאה
מסך ההרחבות בכרום. צילום מסך, צילום מסך
כל הרחבה כזאת, מעמיסה על הדפדפן/צילום מסך, צילום מסך

נקו את זיכרון המטמון בדפדפן

בעבר הייתה לנו נטייה להאמין שזיכרון המטמון הוא דווקא טוב עבורנו ויכול באמת להאיץ את מהירות הגלישה. הרי המטרה העיקרית של זיכרון המטמון הינה לטעון דפים ואלמנטים בצורה מהירה יותר. עם זאת, כמו כל חלק במערכת, במשך הזמן זיכרון המטמון יכול לאחסן בתוכו אתרים שאינם חיוניים ובסופו של דבר להכביד על הדפדפן שלכם בחיפוש ומציאת המידע הרלוונטי. לצד חיפוש קבצי העוגיות, הנבירה בזיכרון המטמון יכולה להוביל דווקא להאטה במהירות העלאת עמודי האינטרנט. כדי לנקות את זיכרון המטמון, היכנסו להגדרות הדפדפן שלכם, בחרו ב-"הצג הגדרות מתקדמות" ואחר כך על "נקה את נתוני הגלישה". בחלון שייפתח בחרו בעוגיות, קבצי מטמון ואם יש נתונים נוספים כמו היסטוריה או סיסמאות שאתם רוצים לנקות, בחרו בהם גם. לפחות בהתחלה תרגישו בהאטה, שכן הדפדפן אוגר את הנתונים מחדש, אך בפעם הבאה שתגלשו, עמודי האינטרנט יעלו מהר יותר.

החליפו את ספק ה-DNS שלכם לזה של CloudFlare

ספקית האינטרנט שלכם היא בעצם כמו ספר דפי זהב בקנה מידה עצום. למעשה, כשאנו רושמים כתובות בדפדפן שלנו, הוא פונה לשרתי ה-DNS של ספקית האינטרנט על מנת לקבל את כתובת ה-IP המהווה את "תעודת הזהות" של האתר אליו אנו מנסים לגשת. כפי שניתן לצפות: הם איטיים במיוחד ויש גם מי שאומר שהם ממש לא מאובטחים כראוי. הודות לשירות חדש של חברת CloudFlare, תוכלו לגלוש בצורה מהירה יותר ומאובטחת יותר. כדי להתחיל להשתמש בשירות באייפון או באנדרואיד, לחצו כאן להורדת האפליקציה למשתמשי iOS וכאן למשתמשי אנדרואיד, פתחו את האפליקציה ואשרו את התקנת ה-VPN באייפון או באנדרואיד שלכם ואחר כך פשוט הפעילו את המתג ותוכלו לגלוש בצורה מהירה ומאובטחת.

CloudFlare DNS 1.1.1.1. צילום מסך, צילום מסך
פעולה פשוטה בסמארטפון, מעט מורכב במחשב אבל שווה את זה/צילום מסך, צילום מסך

במחשב הפעולה עלולה להיות מסובכת יותר ואנו לא ממליצים שתבצעו אותה אם אתם לא משתמשים מקצועיים. כדי לשנות את ההגדרות במחשב לחצו על תפריט התחל, בחרו בהגדרות, רשתות ואינטרנט, שנות הגדרות מתאם ולחצו לחיצה ימנית על חיבור האינטרנט שאתם משתמשים בו: רשת האינטרנט האלחוטי או הרשת הקווית. לאחר מכן, לחצו על הגדרות ולחצו על Internet Protocol version 4 ולחצו שוב על הגדרות. כעת מומלץ שתצלמו את המסך ושמרו את התמונה למקרה שמשהו בפעולות ישתבש או שתרצו לחזור אחורה, להגדרות המקוריות. שם לחצו על Use the Following DNS Server Addresses והזינו את כתובות ה-DNS, בשורה הראשונה 1.1.1.1 ובשורה השנייה 1.0.0.1. אשרו את השינויים, הפעילו מחדש את המחשב ומעתה תעברו לגלישה דרך שרתי CloudFlare שאמורים להיות מהירים יותר.

נתקו מהאינטרנט מכשירים שאינם רלוונטיים

הראוטר הביתי הממוצע, כזה שמסופק על ידי ספקית האינטרנט, יכול להתמודד עם מספר יחסית קטן של מכשירים שמחוברים בו זמנית. אנחנו נמצאים בשנה בה מספר לא מבוטל של מוצרים מתחבר לאינטרנט: לא רק המחשבים הניידים מחוברים אל האינטרנט, אלא גם הסמארטפון, לעיתים גם השעון החכם, עוזרות קוליות כמו אלקסה וגוגל הום, פליסטיישן, הטלוויזיה, ואלו שיש להם בית חכם אז גם המטבח והמנורות. נתקו כל מוצר שאינו הכרחי לשימוש באותו הזמן. נסו לשחרר כמה שיותר מהעומס על הראוטר. עוד מקמו אותו במיקום שקרוב אל המוצרים בהם אתם משתמשים בתכיפות כמו הסטרימר או שולחן העבודה. ככל שהוא יהיה יותר, כך הקליטה תהיה גבוהה יותר וכך גם המהירות.

מקרר חכם של חברת LG. מתוך יוטיוב, צילום מסך
מקרר חכם שמחובר לאינטרנט? נתקו אותו/צילום מסך, מתוך יוטיוב

שחררו את העומס במהלך היום: הורידו את תכני נטפליקס במהלך הלילה

צופים בנטפליקס בעיקר בטאבלט או במחשב הנייד? נטפליקס השיקה פיצ'ר שזמין למשתמשי האפליקציה באייפון, אייפדים, ואנדרואיד: הפיצ'ר ימחק את הפרק שהורדתם למכשיר לאחר שצפיתם בו, ויוריד באופן אוטומטי את הפרק הבא. לדוגמה, ברגע שתסיימו לצפות בפרק האחרון של העונה הראשונה, הפרק הראשון של העונה השניה ירד לסמארטפון. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לאפליקציה, ללחוץ על כל סדרה שתרצו להוריד ושם תמצאו לצד כל פרק את כפתור ההורדה. לחיצה עליו תוריד את הפרק למכשירכם. במידה ותרצו לבטל את התכונה, היכנסו למסך ההורדות, לחצו על כפתור העריכה, וכבו את האפשרות.

עוד במחשבים ניידים המבוססים ווינדוס 10, ניתן להוריד את אפליקציית נטפליקס מחנות האפליקציות של מיקרוסופט, וכך גם להוריד תכנים אל המחשב. הורדת התכנים בלילה, בשעה שבה לא משתמשים באינטרנט, תחסוך את העומס במהלך היום, ובשעה שתצפו בתכנים שהורדו מראש, תוכלו לשחרר מעט רוחב פס שנטפליקס עושה בו שימוש.

נטפליקס הורדות חכמות. יח"צ, מערכת וואלה! NEWS
הורידו תכנים בנטפליקס, זה יקל על רוחב הפס במהלך היום/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully