מקדונלדס קורונה. -, אתר רשמי
מקדונלדס קורונה/אתר רשמי, -

ריחוק חברתי: החברות שהתגייסו לעודד אנשים לשמור על מרחק

דוד ספיבק

3.4.2020 / 9:00

בזמן שנגיף הקורונה משתולל ברחבי העולם עם למעלה ממיליון נדבקים, רוב המדינות פועלות כדי לקדם ריחוק חברתי והסגר ביתי כדי לעצור את ההתפשטות. בדיוק לשם כך, גם החברות הגדולות התגייסו ויצרו קמפיינים משלהם המעודדים תושבים להישאר בבתים

כולנו מכירים את לוגו הקשתות של מקדונלד'ס, את סמל ארבעת העיגולים של אאודי, ואת הלוגו המפורסם של קוקה קולה. בתקופה הנוכחית, חברות רבות נרתמות לסייע במשבר הקורונה, בעיקר באמצעות תרומות לסיוע לטיפול רפואי. אולם, כמה חברות עולמיות החליטו לעודד אנשים לשמור על מרחק אחד מהשני בדרך שונה, ויצירתית במיוחד: הפרדה או הרחקה של אלמנטים שמרכיבים את הלוגואים שלהן. יצרנית מכוניות היוקרה אאודי, למשל, העלתה לטוויטר סרטון קצר שמציג את ארבעת העיגולים המפורסמים מתרחקים ונפרדים אחד מהשני, והוסיפה את הכיתוב "שימרו מרחק".

audi אודי קורונה. -, אתר רשמי
אודי/אתר רשמי, -

גם חברת פולקסווגן, שלמעשה מהווה את חברת האם של אאודי, לא נשארה מאחור. החברה פרסמה סרטון בערוץ היוטיוב שלה סרטון שמציג את ה-W וה-V מהלוגו שלה, כשהן מתרחקות אחת מהשנייה.
"אנחנו בפולקסווגן עברנו יותר ממשבר אחד. אנו נעשה זאת יחד. עשינו זאת כשעמדנו כתף לכתף ועשינו זאת כך שהיינו קרובים אחד לשני. אנחנו קולגות חברים ומשפחה ואנחנו עומדים בפני משבר נוסף, אך על מנת להתגבר על כך, אנו צריכים להתרחק אחד מהשני. תודה על כך שאתם שומרים על מרחק אחד מהשני". נכתב.

פולקסווגן קורונה. -, אתר רשמי
פולקסווגן/אתר רשמי, -

חברת מקדונלד'ס העלתה לעמוד הפייסבוק שלה בברזיל תמונה של שתי הקשתות המפורסמות כשהן מופרדות, אולם לא כל הגולשים קיבלו זאת בעין יפה. "אין טעם להפריד את הסמל, ולהמשיך להשאיר עובדים ביחד", כתב בתגובה אחד הגולשים.

מקדונלדס קורונה. -, אתר רשמי
מקדונלדס/אתר רשמי, -

חברת "קוקה קולה" פרסמה מודעת רחוב ב"טיימס סקוור" בניו יורק, בה האותיות של הלוגו המפורסם נפרדות אחת מהשניה, עם הכיתוב: "להישאר בנפרד היא הדרך הכי טובה להישאר מאוחדים".

קוקה קולה קורונה. -, אתר רשמי
קוקה קולה/אתר רשמי, -

באתר הפורנו הגדול בעולם, פורנהאב, נקטו בצעד מתקדם יותר: במקום הלוגו הרגיל של האתר, מופיע כעת הלוגו באותה המתכונת, עם הכיתוב "stayhome hub", זו לא המחווה הראשונה של האתר למשבר הקורונה: בתחילת החודש האתר הודיעה שלתושבי איטליה יתאפשר לצפות בתכני פרימיום ללא תשלום. גם בארצנו הקטנטונת, חברת פרטנר שינתה את השם של הרשת הסלולרית שלה במקום ל-"stayhome", על מנת לעודד את לקוחותיה להישאר בבתיהם.

פרטנר משנה את סימול הרשת. צילום מסך, צילום מסך
פרטנר משנה את סימול הרשת/צילום מסך, צילום מסך

חברת נייקי התייחסה לחלומו של כל ספורטאי לשחק עבור מליוני אנשים בכל העולם, ומתוך מטרה לעודד אנשים לקיים פעילות ספורט בבית, היא פירסמה מודעה עם הכיתוב: "אם אי פעם חלמת לשחק עבור מליונים ברחבי העולם, כעת זו ההזדמנות שלך". ומתחת המשפט הזה, בכיתוב קטן יותר: "שחק בתוך הבית, שחק עבור העולם".

נייקי קורונה. -, אתר רשמי
נייקי קורונה/אתר רשמי, -

גם אאוטבריין, פלטפורמת הפרסום הדיגיטלי, השיקה קמפיין חדש בכל מדינות העולם במטרה לסייע במניעת התפשטות מגפת הקורונה. במסגרת הקמפיין, אאוטבריין השתמשה בשטח שבבעלותה באתרי התוכן השונים ובמקום להמליץ על כתבות אורגניות ומודעות כמו בשגרה, היא יצרה מרווח על ידי שילוב מודעה מטעם אאוטבריין ביניהן. על אותן המודעות נכתב - "כאן שומרים על ריחוק חברתי" ונכתב המרחק עליו יש לשמור, בהתאם להנחיות של אותה מדינה (לדוגמה - 2 מטר בישראל ו-1.5 מטר בחלק ממדינות אירופה).

אאוטבריין קורונה. -, אתר רשמי
אאוטבריין קורונה/אתר רשמי, -

ישנם גם מקרים הפוכים, של חברות שיצאו בקמפיינים של פרסומות, שמשבר הקורונה נתן להם משמעות. למשל, רשת KFC פרסמה בבריטניה ואירלנד פרסומת בה אנשים מלקקים את האצבעות שלהם, דבר שלא מומלץ לעשות בתקופת קורונה. הדבר עורר ביקורת ציבורית רבה, והחברה הסירה את הפרסומת. מי שחוותה את האירוע המביך ביותר היא חברת "norwegian cruise line", שמציעה הפלגות. סרטון פרסומת שלה להפלגה בספינת פאר הופיעה ברשת CNN בזמן סיקור ההידבקות בספינת "גרנד פרינסס".

הגרפיקאי Jure Tovrljan מסלובקיה, לקח את הרעיון של "שיפוץ" הלוגואים כתחביב , ועיצב בעצמו כמה לוגואים עם מסרים שמתאימים לעת הזו.


בזמנים הללו, כשרובנו עובדים מהבית, נראה שהלוגו המחודש של לינקדאין, איך לומר, מתאים יותר לרוח התקופה.

לינקדאין קורונה. Jure Tovrljan, צילום מסך
לינקדאין קורונה/צילום מסך, Jure Tovrljan

בימים בהם חלק גדול מאוכלוסיית האנשים בעולם עוטים על עצמם מסכות, נראה שאך טבעי שהדמות בסמל המפורסם של סטארבקס תעטה גם מסכה.

סטארבקס קורונה. Jure Tovrljan, צילום מסך
סטארבקס קורונה/צילום מסך, Jure Tovrljan

בימים בהם ליגת ה-NBA מושבתת, נראה שהיה צורך בתיקון קטן בסמל.

NBA קורונה. Jure Tovrljan, צילום מסך
NBA קורונה/צילום מסך, Jure Tovrljan

ואיך אפשר בלי ה"intel inside" המפורסם.

אינטל קורונה. Jure Tovrljan, צילום מסך
אינטל קורונה/צילום מסך, Jure Tovrljan

אפילו חברת האשראי "מאסטר קארד" לא חמקה ממקלדתו של ג'ור.

מאסטרקארד קורונה. Jure Tovrljan, צילום מסך
מאסטרקארד קורונה/צילום מסך, Jure Tovrljan

ולבסוף, הצעה ידידותית ליצרנית הבירה הפופולרית "קורונה".

קורונה בירה. Jure Tovrljan, צילום מסך
קורונה בירה/צילום מסך, Jure Tovrljan
צילום: יואב איתיאל עריכה: שאול אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully