וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב שנוי במחלוקת טוען שהקופים שמשתוללים ברחובות תאילנד הם "סימן למגפה מקראית"

3.4.2020 / 0:01

הרב יוסף מזרחי, מגדולי המחזירים בתשובה בארה"ב שיש הטוענים שאף הכחיש שואה בעבר, טען בהרצאתו שפסוק מספר דברים קשור למתרחש עם הקופים בתאילנד. "זה חלק מסדר היום של אלוהים לשפוט את עמי העולם", הוא אומר

קופים המתגוררים בעיירה לופ בורי, צפונית לבנגקוק, תועדו כשהם רבים זה עם זה על בננה ותוקפים בני אדם בגלל מחסור במזון/עריכה: טל רזניק

בשבועות האחרונים מתרחשים קרבות ברחובות ערים בתאילנד בין שבטי קופים רעבים, שגם תוקפים בני אדם במטרה להשיג מזון, שאותו התרגלו לקבל מהתיירים שהגיעו לראות אותם, בימים שלפני פרוץ נגיף הקורונה. כעת, התיירים נטשו, המזון נעלם והקופים נאלצים להלחם על חייהן - וישנו לפחות רב אחד שטוען שההתקפות הללו של הקופים על התושבים הן לא פחות מסימן למגיפה מקראית.

ב"דיילי סטאר הבריטי" דווח שאת הטענה הזו העלה הרב יוסף מזרחי, במהלך הרצאה שהעביר בניו יורק ופרסם ביוטיוב, שם היא זכתה לעשרות אלפי צפיות. הרב מזרחי, השנוי במחלוקת, היה מגדולי המחזירים בתשובה בישראל לפני שעבר לחיות בארה"ב, ואמר במסגרת ההרצאה שנקראת "תרופה רוחנית ופיזית לנגיף", כי פסוק בספר דברים קשור למתרחש עם הקופים בתאילנד. לפי הפסוק, לטענתו, כל אלה שילכו בדרכי אלוהים יישארו מבורכים, בעוד שעל כל המפרים את חוקיו תבוא מגיפה.

אפקט הקורונה: קופים השתלטו על רחובות תאילנד. יוטיוב, צילום מסך
אפקט הקורונה: קופים השתלטו על רחובות תאילנד/צילום מסך, יוטיוב

הסיכונים הכרוכים באכילה ליד הקופים

"בעלי חיים באים כשאנשים מפנים את המקום", הסביר הרב שטען שתאילנד מושכת אליה כל כך הרבה תיירים בגלל שיש בה: "הרבה דברים לא צנועים שקורים שם". כיוון שאין יותר תיירים, המשיך הרב והסביר שאלפי קופים תוקפים את המקומיים "ברשעות", לאחר שהתרגלו ל"מיליון" תיירים שמאכילים אותם בננות ובוטנים. "עכשיו אף אחד לא בא. אז ממי הם דורשים את מזונם? מהמקומיים. אז עכשיו יש להם פחד", אמר הרב.

לאחר מכן, עבר הרב לדבר על הסיכונים הכרוכים באכילה ליד הקופים, באומרו: "אם אתה מחזיק ביד משהו שאתה רוצה לאכול - זו סכנה שם, לא ייאמן!". הרב קישר את התופעה למה שכתוב בספר דברים, פרק ז' פסוק כ"ב:" וְנָשַׁל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת-הַגּוֹיִם הָאֵל, מִפָּנֶיךָ--מְעַט מְעָט: לֹא תוּכַל כַּלֹּתָם מַהֵר, פֶּן-תִּרְבֶּה עָלֶיךָ חַיַּת הַשָּׂדֶה".

במספר כלי תקשורת בינלאומיים דווח, שהרב מזרחי השתמש בפסוק זה כדי להסביר מדוע אלוהים לא חיסל עבור בני ישראל את כל העמים בבת אחת: "אם השם ירה יריה אחת וכל העמים ימותו, תהיה כמות אדירה של בעלי חיים שיבואו לאכול את גופותיהם. בתורה, כשהשם אמר לנו שאנחנו הולכים לארץ ישראל, הוא אמר שהוא הולך לסלק את שבעת העמים סוגדי האלילים שחיים שם. אבל השם אמר גם שהוא הולך להרחיק אותם לא במכה אחת, אלא לאט לאט. זאת בגלל שהשם אמר שאם הוא יחסל את כולם במכה אחת - כל החיות הרעות יבואו".

צפו בהרצאה שלו ובהסבר

הרב מזרחי: מחזיר בתשובה או מכחיש שואה?

הדברים הללו של הרב מזרחי פורסמו, כאמור, בהרחבה ברחבי העולם, במיוחד בבריטניה - שם הוא עלה בעבר הלא רחוק לכותרות, כשכניסתו למדינה נאסרה. על פי דיווח של "כיכר השבת", הרב מזרחי הוא "מחזיר בתשובה מוכר מישראל המתגורר בארה"ב, שידוע לשמצה בשל סדרת אמירות ודעות מקוממות ופרובוקטיביות, לכאורה, שהובילו לגינויים שלו גם מצד רבנים". בשיעוריו, שמופצים ברשת וזוכים לתהודה רבה, הוא אמר בעבר כי ילדים שנולדים עם תסמונת דאון או עם אוטיזם, סובלים מכך כעונש על חטאים שעברו בגלגול הקודם.

הוא אף טען שהסיבה למותם של הקדושים בשואה היא ההתבוללות, ושרק מיליון יהודים נהרגו בשואה - כי כל השאר היו מתבוללים. האמירות בנושא השואה הביאו רבנים, אישי ציבור ואזרחים בריטים רבים לחתום לפני כשנתיים על עצומה המבקשת משלטונות בריטניה למנוע את כניסתו של הרב מזרחי לתחומיה, בטענה שהוא מכחיש שואה - טענה שהתקבלה על ידי השלטונות. הרב מזרחי עצמו טען, שדבריו סולפו ועוותו, ואמר ב-2016 ל'בחדרי חרדים": "פרסמתי אלפי הבהרות שזה סולף וזה שקר גמור. לפני 4 שנים דיברתי באחת הדרשות על ההתבוללות באמריקה. אמרתי שלפני השואה - מתקופת משה מנדלסון, בערך 150 שנה לפני השואה, יהודים רבים התחתנו עם גויות, ככה שלעולם לא נדע כמה מתוך ה-6 מליון שנרצחו בשואה היו יהודים. באותה דרשה אמרתי, שאולי 5 מיליון או 3 מיליון או 1 מיליון, לא היו יהודים מאחר ואולי הם התחתנו עם גויות. בתקשרות לקחו את ההקלטה מאותו דרשה, ערכו וחתכו חלקים ממנה, והתקשורת יצאה בכותרת 'הרב המפורסם טוען שרק מיליון נרצחו בשואה'.

"את השקר הזה פרסמה קבוצה של חרדים לשעבר, שנלחמים בי מלחמת חורמה ברשת הפייסבוק ועוד. הקבוצה הזו פרסמה את שקר 'השואה' בעקבות דבריו של הרב אמנון יצחק שלגלג וצחק עלי. כבר במשך שנתיים הוא מפרסם עלי עלילות ושקרים בלי הפסקה. אחד הדברים שאף המציא עלי, הוא שאני 'מכחיש שואה'. אותה קבוצה של חרדים לשעבר קפצו על זה כמוצא שלל רב ופרסמו את זה".

מוקדם יותר החודש, הסכים הרב השנוי במחלוקת עם טענות של רבנים אחרים, לפיהן השיעור הגבוה של ההידבקות והמוות מהקורונה בסין, איראן ואיטליה הם חלק מסדר היום של אלוהים לשפוט את עמי העולם. מזרחי אמר ל-Breaking news Israel: "כמו תמיד זה מידה כנגד מידה. אתה יכול גם להוסיף לזה שכמעט כל הסינים הם אתאיסטים. הם תומכים באיראן ואין שם זכויות אדם. הם רצחו הרבה אנשים".

מזרחי גם הדגיש כי "השם התחיל עם שלוש המדינות הללו. בסופו של דבר הוא עשוי להגיע למדינות רבות אחרות וזה יכול להיות מאוד גרוע גם שם". בנוסף, הוא גם קרא, להתפשטות המהירה של נגיף הקורונה - התקפה על "אורח החיים הנוח והחומרני שקיים בעיקר באמריקה ובאירופה. למעשה זה עוזר לנו מאוד לעשות תשובה, מכיוון שהאוייב מספר 1 והמכשול של האדם בעבודת השם זו ההתמכרות לנוחיות ולדברים חומריים. ככל שהאנשים הופכים חומריים יותר, כך הם פחות רוחניים". מזרחי אף הוסיף כי בשל החשש מהפצת הנגיף, "כבר עכשיו כל ההתכנסות של החוטאים בעולם נפסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully