וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווילבקין: "עשינו את המשחק יותר קשה ממה שהיינו צריכים"

22.2.2020 / 7:49

מכבי ת"א מאושרת מהניצחון על ולנסיה שהושג בתום קאמבק מרשים, ובקבוצה יודעים: "מנצחים משחקים שבעבר לא היינו קרובים אליהם". וגם: מתי תבטיח הקבוצה את העלייה לפלייאוף, הנתון המדהים על הקליעה לשלוש בחוץ ועומס המשחקים שבפתח

אימג'בנק GettyImages

עיקרי הדברים

- ווילבקין ודורסי חתומים על 31 נקודות מתוך 50 במחצית השנייה

- מכבי תל אביב קרובה להבטיח את המקום בפלייאוף ועשויה להשיג גם ביתיות

- זוסמן ואייסי ירשמו את הקאמבק שלהם כבר במשחק הבא

- ווילבקין: "עשינו את המשחק יותר קשה ממה שהיינו צריכים"

1.

העונה הנהדרת של מכבי תל אביב ביורוליג נמשכה אמש (שישי) כשהצהובים ניצחו 82:85 את ולנסיה בחוץ ועלו למאזן של 17 ניצחונות מול 8 הפסדים. היה זה הניצחון השלישי ברציפות של מכבי במפעל, והשלישי בארבעה משחקי חוץ, אחרי פתיחת עונה שכללה שלושה ניצחונות חוץ מתשעה משחקים בלבד.

הניצחון בלה פונטטה של ולנסיה היה רחוק מלהיות טיול עבור הקבוצה של יאניס ספרופולוס. אחרי פתיחת משחק חזקה, ראתה מכבי כיצד הכתומים הופכים את המשחק, ובתחילת הרבע השלישי ברחו ליתרון 35:48. אלא שספרופולוס לקח פסק זמן, העיר את שחקניו וקיבל משלב הזה קבוצה שונה לחלוטין, כשסקוטי ווילבקין וטיילר דורסי אחראים על 31 מתוך 52 נקודות במחצית השנייה. ווילבקין סיים עם 20 נקודות את ההתמודות, כולל 6 שלשות מ-11 נסיונות, ודורסי הוסיף 4 שלשות משלו, ו-19 נקודות.

חדר ההלבשה של הצהובים היה מאושר מאוד בסיום המשחק. "זה היה משחק חשוב מאוד היום, שחקנים נתנו את הכל", אמר ווילבקין בסיום המשחק, "ברבע השלישי החברים שלי סידרו לי הרבה מאוד זריקות פנויות ואני קלעתי אותם, אני שמח מאוד. היו הרבה עליות וירידות, עשינו את המשחק הזה יותר קשה ממה שהיינו צריכים, אבל ללא ספק נלמד מזה. בסופו של הערב נלחמנו והשגנו את הניצחון. זה ניצחון טוב אבל אנחנו באמת צריכים ללמוד ממנו איך לא לשים את עצמנו במצבים האלה".

דורסי, שהיה אחד הטובים ברגעי ההכרעה הוסיף: "היו הרבה עליות וירידות במשחק, היינו בפיגור אבל המשכנו להילחם, עשינו עצירות גדולות וכמה קליעות גדולות והחזרנו לעצמו את המומנטום. הגנתית היינו יכולים לעשות עבודה יותר טובה. הם פשוט השאירו אותי פנוי, אני אוהב לשחק תחת לחץ, זה רק הופך אותי לתחרותי".

שחקן נוסף שרשם משחק טוב עבור הצהובים היה דני אבדיה עם 10 נקודות ו-5 ריבאונדים. "אני עושה כל מה שאני יכול, כיף להיות חלק מזה", אמר אבדיה בסיום ההתמודדות, "אני עוד רוצה להשתפר ואני יכול לעשות את זה. אני בסך הכל עושה מה שהמאמן אומר לי, ומה שטוב בשביל הקבוצה בשביל לנצח. אני תמיד משתדל לעשות את המיטב. זה ניצחון מאוד חשוב, כל ניצחון חשוב, בטח במשחק חוץ. אף קבוצה לא פראיירית במפעל הזה, זה פשוט ניצחון ענק. מה שעשה את השינוי היה ההגנה שלנו, איך שנלחמנו".

אנשי הקבוצה היו מאושרים מעצם הניצחון. "אנחנו מנצחים משחקים שבשנים עברו לא היינו קרובים לנצח", אמר אחד מהם במהלך הלילה, "לנצח את ולנסיה בחוץ העונה זה הישג יפה מאוד".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב עם טיילר דורסי. דני מרון
התפוצצו מחוץ לקשת. ווילבקין ודורסי/דני מרון

2.

הסיפור של המשחק עבור מכבי היה הקליעה מחוץ לקשת. הצהובים צלפו 14 שלשות ב-40 אחוזים, לא מספרים מדהימים, אבל מספיק טובים כדי לנצח את המשחק, בעיקר ברגעים החשובים, שם מיעטו השחקנים של ספרופולוס להחטיא מחוץ לקשת. מכבי אף זרקה 35 זריקות מחוץ לקשת לעומת 33 זריקות ל-2 נקודות.

אחד המפתחות הגדולים של הצהובים העונה לניצחונות החוץ, אחד התחומים בו מכבי התקשתה עד לאחרונה, הוא הקליעה מבחוץ. נגד אולימפיאקוס קלעה מכבי 13 שלשות ב-46 אחוזים, נגד באסקוניה 17 שלשות ב-29 שלשות, בסנט פטרסבורג רק 8 שלשות אבל ב-44 אחוזים, בברלין 14 שלשות ב-52 אחוזים ורק באיסטנבול המספרים היו נמוכים יותר עם 7 שלשות ב-37 אחוזים. בהפסדים מנגד? 11 שלשות ב-32 אחוזים נגד באיירן, 9 שלשות ב-35 אחוזים נגד ז'לגיריס, 10 שלשות ב-33 אחוזים נגד אנדולו, 9 שלשות ב-32 אחוזים נגד ברצלונה ו-4 שלשות ב-18 אחוזים נגד חימקי.

בסך הכל המספרים עומדים על 12.2 שלשות ב-46.7 אחוזים בניצחונות, לעומת 9 שלשות ב-32.4 אחוזים בהפסדים. "אין ספק שבקבוצה מהסוג שלנו, עם שחקנים דומיננטים שהקליעה היא חלק חשוב מהמשחק שלהם כמו סקוטי, דורסי, אלייז'ה ואפילו קווינסי, יובל וג'ייק, האחוזים וכמות השלשות במשחקי החוץ יהיו משמעותיים במשחקים כאלה", אמר אחד מאנשי המקצוע של מכבי אמש, "אנחנו חיים על ההגנה שלנו ולא על הקליעה, אבל ברור כשהכדורים האלה נכנסים באחוזים גבוהים, החיים שלנו הרבה יותר קלים".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
הפלייאוף כבר בכיס. יאניס ספרופולוס/דני מרון

3.

בתום 25 מחזורים מדורגת מכבי תל אביב עדיין במקום החמישי בטבלה עם 17 ניצחונות, מרחק שישה ניצחונות מאולימפיאקוס, פנרבחצ'ה ומילאנו שנמצאות מחוץ לפלייאוף. השאלה שמעסיקה את אוהדי מכבי תל אביב בימים אלה היא לא האם הקבוצה תעלה לפלייאוף, אלא האם תוכל להשיג את יתרון הביתיות ולעקוף את צסק"א מוסקבה שממוקמת מעל הצהובים עם אותו מאזן.

התשובה לשאלה הזאת תגיע כנראה רק במפגש ראש בראש בין הקבוצות שייערך בעוד יותר מחודש במסגרת המחזור ה-31, אלא שבינתיים תוכל מכבי להשיג את המטרה שעליה מדבר יאניס ספרופולוס בזהירות כבר כמה חודשים ומסרב להצהיר כגמורה - עלייה לפלייאוף.

ביום חמישי תגיע ליד אליהו אולימפיאקוס, כשניצחון יגדיל את הפער בין מכבי אליה לשבעה משחקים, לאחר מכן תארח הקבוצה את מוליכת הטבלה אפס אנדולו ותצא לבלגרד בשבוע כפול לא פשוט. ניצחון על אולימפיאקוס יבטיח יתרון בראש בראש למכבי על כל אחת מהקבוצות שמחוץ לפלייאוף, כך שמכבי תוכל להבטיח את העלייה עם שני ניצחונות ביתיים, אם פנרבחצ'ה ומילאנו יפסידו משחק אחד בשני המשחקים הקרובים. שלושה ניצחונות רצופים יעלו את מכבי בשישי בעוד שבועיים ללא צורך בהפסדים של היריבות, אחרת ייתכן שתאלץ לחכות עד למשחק הבית נגד באסקוניה כדי לחגוג עלייה לפלייאוף.

יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
צפוי לחזור כבר במשחק הבא. יובל זוסמן/דני מרון

התקופה המוזרה של מיעוט משחקים עבור מכבי תימשך גם השבוע. בשבועיים בין פנרבחצ'ה לולנסיה שיחקה מכבי רק שני משחקי ליגה - נגד הפועל באר שבע ומכבי ראשון לציון, מה שהוציא את הקבוצה קצת מקצב המשחקים הגבוה לפי המאמן ספרופולוס. השבוע הסיטואציה לא תשתנה - מכבי תנוח עד המשחק נגד אולימפיאקוס, כשרק דני אבדיה וג'ייק כהן שיחברו היום לאימוני נבחרת ישראל יהיו בפעילות.

אלא שאחרי השקט היחסית של התקופה האחרונה, למכבי מצפה עומס גדול של משחקים אחרי המשחק נגד אולימפיאקוס. הצהובים ישחקו תוך תשעה ימים ארבעה משחקים, שני משחקי ליגה נגד גלבוע/גליל והפועל ירושלים, ושני משחקים בשבוע הכפול של היורוליג.

מי שיעמדו לרשותו של ספרופולוס כבר במשחק הבא הם יובל זוסמן וקווינסי אייסי שיחזרו השבוע לשגרה מלאה של אימונים, אחרי שנעדרו מהאימונים בשל פציעות בשבועות האחרונים, ונאלצו אף להחמיץ את המשחק אמש בולנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully