וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשולי טרגדיית קובי בריאנט: המחדלים המביכים בתקשורת האמריקאית והבריטית

רשת ABC "הרגה" את ארבע בנותיו וחזרה בה, ב-BBC בלבלו בינו לבין לברון ג'יימס, ב-MSN נרשמה פליטת פה גזענית - וזה לא הכל. סיקור ההתרסקות הוליד התרסקויות מסוג אחר לגמרי אצל ענקיות התקשורת

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

פרשיית התרסקות המסוק שהובילה למותם הטרגי של קובי בריאנט, בתו ושבעה אנשים נוספים, תיזכר גם בגלל מקרי ההתרשלות של כמה מכלי התקשורת הבולטים בעולם.

מצעד המחדלים התחיל עוד אתמול (ראשון), בזמן הדיווחים הראשוניים על התאונה הקטלנית. רשת ABC, אחת מענקיות התקשורת האמריקאית, דיווחה בזמן אמת על התאונה ואחד הכתבים הפיץ דווח - שבדיעבד התברר ככוזב - על כך שלא רק בריאנט נספה בתאונה - אלא גם ארבע בנותיו שכביכול היו יחד איתו על המסוק. אמנם הדברים נאמרו על ידי כתב ברשת באופן מרומז ולא ישיר, אולם היה די בכך כדי שהדיווח הלא אמין יופץ בכלי תקשורת ברחבי העולם.

בבוקר שאחרי הפאשלה, בארצות הברית ביקרו את ABC על הדיווח הפזיז והנמהר, טענו כי היו צריכים לגלות את האחריות הנדרשת, ודרשו התנצלות.

הפרסום הראשון של TMZ

גם אתר הרכילות TMZ, שפרסם לראשונה את דבר מותו של בריאנט וכן פרטים נוספים אודות התאונה, ספג חיצי ביקורת ביום שאחרי. באתר דיווחו בהרחבה על המוות של בריאנט שעה בלבד אחרי שהמשטרה עודכנה בכך, ועל פי שריף מחוז לוס אנג'לס אלכס וילאנובה, הפרסום שלהם היו רצוף בחצאי אמיתות ובמידע לא מוצלב. בנוסף מסתבר שלפחות חלק מבני משפחות ההרוגים קיבלו את הדיווח על התאונה מ-TMZ, שלא התאפקו וחיכו לאישור פרסום מהמשטרה כנהוג במקרי מוות.

"לקבל את הבשורה על מות יקירך מ-TMZ, זה חוסר כבוד עצום. ההתנהגות הזו לחלוטין לא הולמת", אמר וילאנובה.

גם סגנו טים מוראקמי ביקר את TMZ ואמר ש"אני מבין את הצורך בסקופים, אבל המינימום שאפשר לבקש הוא מעט זמן כדי להודיע למשפחות. זה מאוד לא נעים לקבל בשורה כזאת מהתקשורת. זה שובר את ליבי".

אם לא די בכך, גם ברשת MSN נרשם אירוע חריג. כשאחת מכתבות הרשת דיווחה על האירוע, היא שגתה בשם הקבוצה של בריאנט ובמקום לקרוא לה בשמה, לוס אנג'לס לייקרס, כינתה אותה לוס אנג'לס ניגרס (Niggers). אחרי תלונות של עשרות צופים על האמירה הגזענית, הכתבת לא נראתה על המסך בהמשך הערב.

אבל הפאדיחה הגדולה ביותר של היום היתה שייכת ללא ספק לרשת BBC הבריטית, שבסרטון הוקרה לקובי בריאנט הציגו - שימו לב לזה - מהלכים של לברון ג'יימס.

הגולשים מיהרו להעיר את תשומת ליבם של אנשי BBC לטעות המביכה, שנבעה מבורות בסיסית בכל הקשור ל-NBA. למחרת פרסמה הרשת התנצלות רשמית, והמגיש פול רויאל טען שמדובר ב"טעות אנוש".

"בתוכנית ששודרה היום לזכרו של קובי בריאנט, השתמשנו בטעות בתמונות של לברון ג'יימס בחלק אחד של הדיווח. אנחנו מתנצלים על טעות האנוש הזו, שלא תואמת את הסטנדרטים של התוכנית שלנו", צייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully