וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות סוזוקי ג'ימני עשויות להיפסק. הפעם עקב החמרת תקנות זיהום אוויר

27.1.2020 / 7:44

סוזוקי העבירה הנחיות לנציגיה באירופה (ומשם הן תגענה לישראל), לעצור קבלת הזמנות ל-4X4 הכריזמטי. הסיבה היא החמרת מגבלות זיהום האוויר ב-2021, לרמה בה לא יעמוד מנוע ה-1.5 ליטר הנוכחי

מבחן דרך: סוזוקי ג'ימני החדש. רמי גלבוע, ניר בן טובים
כבר נגמר? נקווה מאוד שלא מבחינתנו/ניר בן טובים, רמי גלבוע

חברת סוזוקי העבירה הנחיות לסוכניה באירופה, להפסיק מיידית קבלת הזמנות חדשות לסוזוקי ג'ימני, רכב השטח המיניאטורי והאהוב. הסיבה היא תקנות מחמירות לזיהום CO2 שייכנסו לתוקף ב-2021. התקנות החדשות מגבילות את רמת זיהום האוויר למקסימום של 95 גרם 2CO לקילומטר, נתון המחייב הפסקת מכירת דגמים מזהמים. יצרן שלא יעמוד ברף מחמיר זה ייקנס על ידי האיחוד האירופאי, ולכן מדללים היצרנים את מכירת הדגמים המזהמים.

העתיד טמון בהיברידי-קל

הפתרון של סוזוקי לבעיה הוא מנוע היברידי-קל, אבל פיתוחו עוד ייקח זמן רב. בקרוב תוצג וויטרה 1.4 ליטר עם מערכת היברידית קלה 48-וולט, אבל למנוע K15Bשל הג'ימני אין מערכת כזו. בגירסה האוטומטית פולט הג'ימני 170 גרם 2CO לקילומטר, ולכן יופסק שיווקו. בשלב זה לא ברור מתי יוצג ג'ימני שיוכל לעמוד בתקינה המחמירה העתידית. תקנה זו לא תשפיע על מכירות ג'ימני בשווקים שאינם אירופאיים אבל לצערנו, בהיעדר תקינה אמריקנית, בשל היעדרה של סוזוקי מהשוק הזה בשנים האחרונות, בנושא הזה אנחנו כבולים ליבשת האירופית.

הבריטים מתכוונים להציג ב-2021 גרסה 'מסחרית' 1N של ג'ימני, נטולת מושב אחורי. גרסה 'מסחרית' כזו אינה כפופה למגבלות זיהום האוויר, והיא עשוייה להחזיר את הג'ימני לבריטניה. אבל אצלנו ביטלו את המנדט הבריטי, והקומבינה הזו לא תציל אותנו מחידלון.

מבחני ריסוק חדשים לסוזוקי, אודי ופולקסווגן. EURO NCAP,
הג'ימני לא צלח יפה את מבחני הריסוק, למעשה הוא נכשל בהם/EURO NCAP

לוקחים לנו את הסוכריה

סוזוקי ג'ימני החדש הוצג ב-2018, והפך ללהיט של ממש בשווקי העולם, למרות ציון בטיחות נמוך שקיבל במבחני ריסוק ולמרות מידותיו הצנועות, הקסם שלו הוא בהיותו רכב שטח אמיתי, בעל מכלולים ויכולות שטח שכבר אינן מקובלות היום. הג'ימני המחודש כבר אינו זול כבעבר אבל עדיין, הוא הרבה יותר זמין מכל חלופת 4X4 הנמכרת היום בעולם ובישראל - 125,000 שקלים לדגם ידני, 137,000 לגרסה אוטומטית. הג'ימני משלב עבירות מצויינת עם מחיר קנייה ואחזקה זולים פי כמה, מאשר חלופות שטח קלאסיות כמו לנד קרוזר, רקסטון או רנגלר. יהיה חבל מאוד לראות אותו נעלם שוב מאולמות התצוגה בישראל.

500 יחידות של סוזוקי ג'ימני נמכרו עד כה בישראל, עקב קשיי היבואן לקבל מכסת רכבים מהיצרן. אם תזמינו היום ג'ימני, אתם אמורים לקבל אותו לקראת חודש יוני הקרוב; זאת במידה והתקנות החדשות לא ייקטעו את תהליך הייבוא. בתשובה לפנייתנו ליבואן בנושא זה, נמסר כי לעת עתה הם אינם מכירים הנחייה כזו. נעדכן אתכם ברגע שנקבל מידע חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully