רות אלבז האח הגדול. רשת, צילום מסך
צילום מסך/רשת

פמיניזם-מיי-אס: תמשיכי ככה, ואל תתפלאי שמזלזלים בנשים

25.1.2020 / 23:23

כל הבית חושב שהיא מתנשאת, אבל זו ממש לא הבעיה שלה. הבעיה שלה היא שהיא נתקעה על שטות שיוסי אמר, אבל את העבודה החשובה באמת היא לא עשתה כשהייתה לה הזדמנות. פמיניסטית מיי אס

אני יודעת, היתה הדחה וזה ממש לא מעניין אותי. גם את יעל בעצמה זה לא מעניין במיוחד. חוץ מזה, אני יותר מדי עסוקה בלהיחרד מהנשים בבית האח הגדול ומהעובדה שלא רק שהדיירים ויתרו על זכות ההצבעה לנשים, אל שהם מתעסקים בזה שרות מתנשאת. אז קודם כל, בוקר טוב. דבר שני, קצת קשה שלא להתנשא על גדי. בואו. אז נכון, היא נפלה על יוסי שלא בצדק, אבל התנשאות זו ממש לא הבעיה כאן. טרחנות, כן, יבבנות סרק - גם, אבל הבעיה הגדולה שלה היא שהיא נכנסה כפמיניסטית שמאלנית, ובהזדמנות הראשונה שהייתה לה, היא מכרה את זכות הנשים להצביע בשקל.

תזכורת: במשימת הקמת המדינה נדרשו הדיירים לשכנע כמה מדינות להצביע לטובת הקמת מדינת ישראל באמצעות כמה משימות כגון לשיר שיר סיני, להחזיק את מגדל פיזה וכולי. עד כאן הכל היה טוב ויפה, אבל משימת הודו חרגה לחלוטין מגבול הטעם הטוב. כדי לשכנע את הודו, הנשים בבית היו צריכות לוותר על זכות ההצבעה בהדחה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

זה היה קל פיזית לוותר. זה לכאורה לא דרש מהאנשים בבית לעשות שום דבר מיוחד, וכמו שהדיירים אמרו כדי להרגיע את מצפונם, זו רק משימה, זה רק משחק, ואין לזה באמת משמעות בחיים האמיתיים. הבעיה היא שזו לא סתם משימה, וכשמדובר בדיון על זכות הצבעה לנשים זה בהחלט חורג מגבולות ה"סתם משחק", ויש לזה המון משמעות בחיים האמיתיים.

מדובר בתוכנית שרוב המדינה עוקבת אחריה באדיקות, ולפיכך לדילמות ולסיטואציות שעורכי התוכנית מחליטים להקרין לעיני הציבור יש השפעה רבה. נכון, לנשים יש זכות הצבעה ברוב העולם, אבל העובדה העצובה היא שישנן תרבויות ששם נשים עדיין נחשבות ליצורים נחותים שדעתם לא נלקחת בחשבון בהחלטות החשובות, ועוד יותר תרבויות בהן נשים עדיין צריכות להיאבק על זכויות בסיסיות כמו שכר שווה, או סתם על הזכות להיות ענייניות מבלי להיחשב מרושעות, או להתעצבן מבלי להיחשב היסטריות.

לא יודעת מתי מניפים דגל שחור? עכשיו! עכשיו מניפים דגל שחור!!!

אני רוצה להאמין שרוב מי שראה את המשימה הזאת הבין שמדובר במשימה סרקסטית מצד ההפקה, אבל לצערי זה לא המצב. ילדים, שמהווים את הדור הבא של מקבלי ההחלטות במדינה, רואים את התוכנית הזאת, ואם אין להם הורים שמקפידים להסביר להם את ההבדלים בין טוב, רע, ובדיחת סרת טעם, עלולים להסיק ממשימה כזאת, שגררה דיון בין מבוגרים בטלוויזיה, ונגמר בויתור של כל הנשים על זכות ההצבעה, את המסקנה הלא נכונה. והלוואי שהיו אלה רק ילדים. יש גם מבוגרים לא מפותחים בעולם שלנו, שדיון שנסגר בצורה כזאת עלול לתת להם דחיפה נוספת אל עבר ימי הביניים.

בואו ניקח לדוגמה את גדי, שנמצא ממש שם, בתוך הבית. נכון, קשה להאמין שמישהו שלא מבין שהעמדה להדחה יכולה אשכרה לגרום לאנשים להיות מודחים יבין אי פעם משהו, אבל בכל זאת, סירוב של הדיירות להמשיך את המשימה יכול היה אולי לגרום לו להבין משהו חדש. הרי מדובר כאן בגבר (אם אפשר לקרוא לזה ככה) נשוי עם ילד, שהגיע עם ערכים כל כך דפוקים מהבית, שהוא לא מסוגל לשמוע את המילה "מחזור" בלי להיכנס להתקף פאניקה. היש הזדמנות טובה מזו להעביר אג'נדה? הלוואי שאני לא צודקת, ושדעותיו החשוכות לגבי נשים ואיך הן צריכות להתנהג בבית או מחוצה לו לא באמת מייצגות אנשים אחרים בישראל, אבל אם לשפוט לפי העובדה שהוא עדיין נמצא בתוך הבית הכי מפורסם במדינה למרות שהוא מועמד להדחה כל שבוע, כנראה שאני טועה.

נושא זכות ההצבעה הוא כל כך קרוב למציאות, שלשלול את זכות ההצבעה מנשים אפילו במשימה מטופשת הוא לא לגיטימי. לא כל עוד קיימות מדינות בעולם שבהן זה עדיין קורה, לא כל עוד נשים עדיין נאבקות על זכויות בסיסיות, ולא כל עוד קיימים בעולם אנשים כמו גדי, שהדבר האחרון שהוא צריך לקבל בפריים טיים זה תחושת ניצחון או צדק בסוגיה כזאת מול כל עם ישראל. צריך היה לקחת את ההזדמנות הזאת כדי לתקן אותו, לפרק את ראיית העולם שלו לגורמים, ולהראות לו ולדומיו מה זה אומר, וכמה זה חמור להפלות מגדר שלם לרעה.

עוד בוואלה!

שוביניסט או אופורטוניסט? הסיבה לפליטות של שי גולדשטיין

לכתבה המלאה

צפו ברות מתנצלת על הפמיניזם שלה, ובדיירי הבית מתאגדים כנגדה

רות אמרה בדיון הזה "אני לא יודעת להגיד מתי מניפים דגל שחור", ואני ישבתי בבית, המומה. כאילו נכנסת על הטיקט של הג'נדר פלואידית, של האינטלקטואלית, של הפמיניסטית - ואת לא יודעת? מה הכוונה לא יודעת??? עכשיו! עכשיו מניפים דגל שחור! איזו מן פמיניסטית את??? מזעזע בעיני שמשימה כזאת תוכננה בלי טוויסט שיסיים אותה בצורה חינוכית, כזה שיסביר שהפקת האח הגדול בחנה את הדיירים ולא מסכימה עם החלטתם. היה נורא לגלות שלא תוכנן טוויסט כזה, ושדיירי הבית הסכימו לזה. לא רק שהנשים היו צריכות לסרב במפגיע, אלא שהגברים בבית - כל הגברים בבית, היו צריכים למתוח גבול ולומר'עד כאן' - זה תסריט הגיוני, שעומד בקנה אחד עם רמת ההתפתחות שאנחנו טוענים שקיימת בעולם. כל הדיירים בבית היו אמורים לעשות יד אחת ולהפסיק את המשימה, לשבות, ולדרוש התנצלות מההפקה שמעמידה אותם בפני בחירה איומה כזאת.

אלה בדיוק המקומות שבהם הפמיניזם מאכזב אותי, כי ברגעים כאלה בדיוק יש לנו הזדמנות להפסיק רק לדבר על זכויות ולהתחיל לעשות משהו. ועשייה דורשת הקרבה, מה לעשות. ברגעים כאלה אני תוהה מה הטעם בכל ההקרבות של גיבורות התרבות לאורך העשורים האחרונים, מה הטעם להתעקש שמענה טלפוני ידבר גם בזכר וגם בנקבה, ומה הטעם בהסברה הבלתי פוסקת שלנו לעולם לגבי זכויותינו הבלעדית לעשות בגוף שלנו מה שאנחנו רוצות, אם ברגע האמת קבוצת נשים התנהגה בכזו חולשה מעוררת קבס, זלזלה בעצמה וויתרה על זכות ההצבעה שלה? והכי גרוע שירדן ותקוה ידעו שהצלחת המשימה לא תלויה בויתור על ההצבעה אלא רק בזה שהם יאכלו את כל האוכל שניתן להם בחדר הסודי, ואפילו הן לא אמרו מילה בניסיון לשכנע את הדיירים להתנגד לבושה הזאת. שתי נשים. איך זה יכול להיות? באמת שלא הבנתי.

אז לא, זה לא משחק כשזה קורה בפריים טיים מול כל המדינה, זו לא משימה, וזה לא אירוע שלגיטימי שיקרה בבית האח הגדול ב-2020. אני כועסת על הנשים בבית, אני כועסת על הגברים בבית, והכי אני כועסת על הפקת האח הגדול, שלפחות יכלה לתכנן את המשימה הזאת כמלכודת עם עונש חינוכי שתגרום להם להפסיד את תקציב המותרות שלהם בגלל ההחלטה הנוראית שלהם. כי אם ויתרתם על זכות ההצבעה של נשים בכזאת קלות, אל תתפלאו שממשיכים לזלזל בנשים ובכוח שלהן, לגמרי מגיע לכולכם לאכול פאקינג פיתות ומים השבוע, וזה עוד עונש קל.

האח הגדול, הרשימה

הרשימה ליאור דואק/וואלה
  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully