מייגן מרקל בן אל תבורי. אימג'בנק, וצילום מסך מתוך הכוכב הבא, עיבוד תמונה
עיבוד תמונה/אימג'בנק, וצילום מסך מתוך הכוכב הבא

אבאלה ואמאלה: הקשר בין מייגן מרקל לבן-אל תבורי

אופיר סגרסקי

22.1.2020 / 8:36

שניהם מפורסמים, שניהם שערורייתיים, אבל הקשר הכי חזק בין שתי הדמויות האלו, הוא האבא שלהם. לא אותו האבא, אבל ההתנהגות המביכה ממש דומה, והתוצאה זהה - שניהם לא בקשר עם הנכד בגלל ריב עם הילד

אבות המתנכלים בציבור לילדיהם המצליחים, מאריכים ימים במדורי הרכילות, מסתבר - עיינו ערך שימי תבורי, ששב לחיינו כרוח סערה הרבה לאחר דעיכת הקריירה שלו, וכמובן תומאס מרקל, אביה הקרינג'י של מייגן. האבות המעורבים בקטע רע מפציעים מדי פעם לתקשורת תוך רטינה על פועלו ואורח חייו של הילד, מתחממים לאורו וחוזרים אל המחשכים. בעשותם כן, הזרקור מופנה מיד חזרה אל הילד לקבלת תגובה. כך מתעצמים הן הילד והן האב, כשהם מפיקים אנרגיה זה מזה בתהליך פוטוסינתזה מביך, שבסופו נותרים רק עננים ממוחזרים של פחמן דו חמצני. אין צורך לשמר קריירה, רק לפלוט עלבונות, התנצלויות, חיבוקים וחוזר חלילה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אביה של מייגן מבין את ההשלכות האפשריות של יציאת הזוג מהארמון על חשיבותו בעיני העיתונים: עד כה ניזונו מגזיני הרכילות מהמתח שבין איש פשוט, דל אמצעים אך פטפטן, למוסד המפואר והמכובד בכל בריטניה. הקרע המשפחתי הזה נשמע כמעט שייקספירי בטראגיות שלו, אבל מרגע שחזרה הדוכסית מסאסקס להיות סתם מייגן מרקל ומחיצות הזהב התפוררו, נראים היחסים ביניהם כמו כל קשר כושל בין אב לבתו. וכזה אפשר למצוא בכמויות, לראייה הביטוי השגור "דדי אישיוז".

אז אפשר לחשוב שלתומס יש daughter אישיוז, אבל בעיניי, מייגן היא בכלל לא העניין; היא רק כלי של האב הערירי ובמאי הטלוויזיה הזניח להגיע לאור הזרקורים. הנתק ביניהם התחיל מהמקרה המביך שבו התגלה כי ביים לעצמו תמונת פפראצי, וזו כנראה תישאר עבודת הבימוי הכי מפורסמת שלו.

תומס מרקל לוקח בהליכה את בית המלוכה הבריטי בכמות הספינים השערורייתיים שהוא מייצר לבדו, ויכול להביס גם פולניה מקורית בכשרונו להכפיש את בתו ובאותה נשימה להתלונן שהיא לא מתקשרת. "אולי עדיף לה שאני אמות", אמר לפני כשנה בראיון לדיילי מייל, ושכח להוסיף "בחושך לבד".

באותו ראיון השתומם מדוע בתו ניתקה איתו קשר, בו בזמן שהוא טוען כי מרקל לא שווה כלום בלעדיו. הפעם מספק האב הקוטבי ציטוט פרו-ארמון, אנטי-מייגן: "הוזילה את בית המלוכה וזרקה לפח חלום של כל ילדה".

יש באיש המגושם הזה משהו מכמיר לב: הוא מנסה לייצר כותרות - אבל הטריק שלו נחשף. הוא מפרסם מכתבים אישיים של בתו שמוכיחים לכאורה שהוא אבא טוב - וחוטף ממנה תביעה. הבן אדם לא סתם אבא עושה בושות, הוא גרסת החיים האמיתיים לגנבים ב"שכחו אותי בבית", ובכנות, צובט לראות אדם מזדקן כשהוא מחליק שוב ושוב על התחת.

אבל בואו נדבר על כמות האקסיומות המגוחכות שהצליח להשחיל במשפט אחד: "הוזילה את בית המלוכה?" מה כבר נשאר להוזיל ממוסד שהוא ריאליטי צהוב שאוכל בלי מלח את הקרדשיאנס? בית המלוכה הבריטי מעולם לא באמת היה סמל לענווה וצניעות, והחברה הבריטית ממשיכה לממן אותו בדיוק כי הוא הריאליטי הכי טוב שיש.

עוד בוואלה!

מירי, הגזמת: לגבר שמדבר ככה היינו מזמן קוראות מטרידן

לכתבה המלאה

ובכלל, מהם לעזאזל ערכי בית המלוכה שחשוב כל כך לשמר בשנת 2020? פיאודליזם? בגדול מדובר בפרשת השמפניות והסיגרים רק בגרסת מאות השנים, ותוך נכונות מלאה של העם לממן הכל ללא כל ציפייה לניהול המדינה בתמורה. טוב, החלק האחרון רלוונטי גם אלינו.

"הם הורסים את בית המלוכה, הם מוזילים אותו, הם הופכים אותו למשהו בלוי. הם הופכים אותו לוולמארט עם כתר. זה מגוחך, הם לא צריכים לעשות את זה", המשיך האב שמבזה את בית המלוכה חדשות לבקרים.

החרדה מאובדן הרלוונטיות היא זו שכנראה הניעה אותו להיחלץ להגנת בית המלוכה שאותו ביקר בחריפות במהלך השנה האחרונה. האם חרדה מוצדקת? ובכן, זה תלוי במידת הרלוונטיות העתידית של מייגן. אז למרות העזיבה של מרקל את הארמון, לתומאס מרקל אין סיבה לדאגה - הוא יכול להרפות מבית המלוכה. זה עשה את שלו, ומכאן יכולים גם הוא וגם שימי להמשיך ולהינשא על גלי ההצלחה של ילדיהם אל האופק העולה שבו לא יפגוש הסבא את נכדו אבל יזכה לתהילת עולם.

אם מייגן תתפוס טרמפ על המאבקים החברתיים או הפרויקטים הטלוויזיוניים הנכונים, הדימוי הציבורי והקריירה של הדוכסית לשעבר הולכים רק לשגשג, ועל גבה גם האב הטרחן. מספיק שתשמור על רף ציבוריות בסיסי של שופטת בתכנית ריאליטי - לא יודעת איזו, תחרות נסיכות או משהו - והתקשורת תשמר אותה בתודעה.

אבל רגע, בל נשכח את גולת הכותרת: "זרקה לפח חלום של כל ילדה" שהוא המשפט הכי מגוחך שנאמר במסגרת הנאום האומלל הזה. הרי ההישארות של מייגן מרקל בבית המלוכה רלוונטית לילדות שרוצות להיות נסיכות כמו שאדם שמסיים אוכל מהצלחת רלוונטי לילדים הרעבים באפריקה. מי בכלל חולמת להיות נסיכה היום? יש שתי נסיכות דיסני מגניבות ונערצות בשנים האחרונות, מואנה ואלזה, שתיהן בורחות מהבית למסע הזיות. אחת מהן חותרת לבדה בים, השניה פאקינג יורה קרח. מייגן, אם כן, מגשימה בדיוק את החלום האולטימטיבי של ילדה בת דורנו: להתקבל לבית המלוכה, ולהגיד לו באוצ'.

קנדה, היא ווי קאם - אחרי ההודעה הדרמטית הזוג המלכותי לשעבר עובר לקנדה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully