וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לשרוק, לא לצפצף: התנהגויות שמעלות חשד בבידוק הבטחוני בשדה התעופה

בעקבות מסמך סודי שדלף לרשת לפני מספר שנים, נחשפו טכניקות לאיתור חשודים בנמלי תעופה בעולם. ביניהן, פיהוקים רבים, בהייה ברצפה ואפילו רכישת כרטיס טיסה במזומן. וגם: כך מסמנים "נוסעים בעייתיים" בבורדינג פס

שדה תעופה אינצ'און שבדרום קוריאה/צילום: זיו ריינשטיין

בווידאו: כך נראה איד משדות התעופה הטובים בעולם

אם אתם רוצים להימנע מעיכובים ובדיקות מעמיקות (שאף יגרמו לעתים להחמצת הטיסה שלכם) כאשר אתם עוברים את שלב הבידוק בנמלי תעופה בעולם, יש מספר התנהגויות שמאוד מומלץ לכם להימנע מהן.

ה-Sun מדווח כי אנשי הביטחון של רשות ביטחון התחבורה בארצות הברית (TSA) עובדים לפי פרוטוקול תצפיות, העושה שימוש בטכניקות שונות לגילוי התנהגויות מחשידות. טכניקות אלו נחשפו כבר בשנת 2015, בעקבות מסמך שדלף מהארגון ופורסם ברשת.

בידוק בטחוני בשדה תעופה. Shutterstock, ShutterStock
אפילו הגעה מאוחרת לטיסה עלולה להחשיד אתכם. בידוק בטחוני בשדה/ShutterStock, Shutterstock

92 התנהגויות שכדאי להימנע מהן

אז מה לא כדאי לכם לעשות בשלב הבידוק? מצמוץ מוגזם, פיהוקים רבים או כחכוח חוזר ונשנה בגרון הם סימנים מחשידים העלולים לרמוז על עצבנות, ולהביא לתשאול מעמיק יותר שלכם מצד אנשי הביטחון.

עוד ברשימה, הכוללת בסך הכל 92 התנהגויות, ניתן למצוא בהייה ממושכת לעבר הרצפה, לבוש מחשיד שאינו מתאים לסיטואציה ואפילו פנים חיוורות בחלקן, שנגרמות כתוצאה מגילוח של זקן. אפילו הגעה מאוחרת לטיסה עשויה להרים דגל אדום בפני אנשי הביטחון (ובמקרה כזה, אם תעוכבו לתשאול - אתם עלולים להחמיץ את הטיסה שלכם).

עוד בוואלה!

10 הטעויות הכי גדולות שאתם עושים בשדה התעופה

לכתבה המלאה
חיפוש גופני בשדה התעופה בסן פרנסיסקו. Jeff Chiu, AP
סימנים מסוימים עלולים לרמוז על עצבנות. חיפוש גופני בשדה התעופה בסן פרנסיסקו/AP, Jeff Chiu

חפשו רמזים בבורדינג פס שלכם

דובר רשות ביטחון התחבורה בארצות הברית הגיב בזמנו ואמר כי "איתור התנהגויות מחשידות הוא גישה נפוצה ברחבי ארצות הברית ובעולם". לדבריו, גישה זו שמה דגש על סמנים התנהגותיים ולא רק על פריטים חשודים. עוד הוא הבהיר, שאין התנהגות אחת בלבד שתגרום לבדיקה נוספת שלכם, אלא בשילוב של כמה התנהגויות מחשידות.

דרך נוספת שבאמצעותה תוכלו לדעת אם יש סיכוי גבוה לתשאול מעמיק היא הצצה בבורדינג פס שלכם. אם נכתב עליו צירוף האותיות SSSS, כדי שתדעו כי המשמעות היא Secondary Security Screening Selection. או במילים פשוטות: בידוק משני נוסף. בידוק זה ייערך בשל סיבות מגוונות, בהן יעד הטיסה שלכם, תשלום על הכרטיס בכסף מזומן, רכישת כרטיס לכיוון אחד בלבד ושאר גורמים העלולים לרמוז על פוטנציאל חשוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully