וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיר של בן אל לאורטל עמר הוכיח שבקשת בזים ל"הכוכב הבא"

19.1.2020 / 8:25

למי אכפת מהסצינה המלאכותית הזאת באמצע התחרות שבה אנחנו צופים. לתבורי יש משהו להגיד לעמר? יש לזה מספיק פלטפורמות אחרות. זה עניינו האישי. ליצור מזה אירוע טלוויזיוני, כאילו אינטימי, זה כבר ציניות

הכוכב הבא, אורטל עמר מתרגשת מבן אל תבורי/קשת 12

כשבסוף הפרק ששודר אמש בתכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" הוצג מפגש מרגש בין בן אל תבורי ואורטל עמר, נראה היה שעבור ההפקה מדובר ברגע השיא של הערב. לא שום ביצוע, לא שום הדחה. חשבו על זה לרגע: הקדם-אירוויזיון הישראלי, תחרות בין זמרים על הזכות לייצג את ישראל, נחטף למען התרחשות רכילותית, פרטית, והצופים הרבים נגררו לתוכה בעל כורחם. המסקנה ברורה: בכאוס הטלוויזיוני הזה כבר מזמן איבדו את האיזון בין העיקר והטפל. הטפל הוא הכל.

לא היה בהתרחשות הזאת, כמובן, שום דבר נחוץ ובוודאי שלא מקורי. בתחרויות כשרונות נוהגים להביא לפעמים לאולפן קרובי משפחה מחו"ל כהפתעה למתמודדים. זאת מחווה שכולה קיטש שמיצתה את עצמה מזמן, אבל מילא: עם כל הנזק הכללי, מעשה טוב בלב הפריים טיים למען דמויות אלמוניות זה לא הדבר הכי רע שיכול לקרות, ולפעמים גם אפשר להתרגש מזה.

הכוכב הבא, בן אל תבורי, אורטל עמר. קשת 12, צילום מסך
מילא אם משהו מזה היה קשור למתמודדים. אורטל עמר ובן אל תבורי, "הכוכב הבא"/צילום מסך, קשת 12

אלא שבתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון" המתמודדים הם ממילא תפאורה זניחה לחשיבות העצמית של השופטים ולהבלי הסרק של המנחים. באחד השלבים הקודמים בתכנית קיבלנו דוגמה מופלאה לכך: למתמודדת אחת צעירה נאמר שהביאו הפתעה מיוחדת עבורה - האישה שיילדה אותה. אחרי שניות ארוכות של מבוכה הודו שמדובר בשחקנית. זאת לא פרודיה על הז'אנר: סתם בדיחה נבזית של עזר וסלע על חשבון מתמודדת לחוצה, שבנוסף לכל הצרות, המתח והשופטים נאלצת להתמודד גם עם הפארסה הזאת. לו הייתה שם למישהו טיפת רגישות הם היו מבינים את זה בעצמם.

גם בהפתעה של תבורי לא היה באמת שום צורך. עם זאת, כבר הקדימונים הראו שבקשת חושבים אחרת. אינספור הפרומואים לתכנית של מוצ"ש התמקדו בשני אירועים. הראשון - מחלוקת חסרת חשיבות בעליל בנוגע לביצוע של אחד המתמודדים שהוצגה כדרמה מטלטלת; והשני, שקודם גם בתכנית של אופירה וברקוביץ', הוא המפגש המחודש בין תבורי ועמר, שהיא גם כתבת התכנית של גיא פינס שמשודרת אף היא בקשת. לא מדדתי, אבל נדמה לי שהיחס בין התחרות לרכילות, עמד בפרומואים שאני צפיתי בהם על 50% לפחות, אולי עם יתרון לאירוע השני. עד כדי כך בזים בקשת לתחרות שהיא משדרת ולמתמודדים שמתחרים שלה.

עוד בוואלה!

הכתם של שפיטה הוא על הפקת "הכוכב הבא" ועל קשת 12

לכתבה המלאה
הכוכב הבא, בן אל תבורי, אורטל עמר. צילום מסך
מאחלים להם רק טוב, אבל למי אכפת. אורטל עמר, "הכוכב הבא"/צילום מסך

עמר ישבה בקונטרול עם אסי עזר לאורך התכנית בלי שניתנה לנוכחות שלה הצדקה אמיתית, ואחר כך נכנסה במסגרת "הפתעה" מצידו לשולחן השופטים. אלא שתבורי כלל לא הופתע (רגע מתוכנן ומתואם מראש? מי היה מאמין), אלא ביצע שיר שהכין במיוחד לרגע הזה. הביצוע היה מרגש: עמר בכתה, סטטיק בכה, גם שאר השופטים התרגשו. אני מאחל להם רק טוב, רק לא הבנתי למה אמור להיות לי אכפת מהסצינה המלאכותית הזאת באמצע התחרות שבה אני צופה. לתבורי יש משהו להגיד לעמר? יש לזה מספיק פלטפורמות אחרות. זה עניינו האישי. ליצור מזה אירוע טלוויזיוני, כאילו אינטימי, זה כבר ציניות.

אולי בעיני הפקת התכנית, התחרות לא מספיק מעניינת, אז יש סיבה ליצור עוד רעש מסביב. כשזאת הפוגה היתולית שקשורה במתמודדים עוד יש בזה איזשהו טעם, לפעמים. לפמפם אייטם צהוב שקשור לחיים האישיים של אחד השופטים בתור אירוע השיא של הערב? זה סתם זלזול בצופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully