וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי המודעה הזו עומד נוכל עם גרוטאה: ככה תזהו אותו

יואב פולס

19.1.2020 / 7:00

האחד קיבל רכב חדש מהעבודה ומוכר פיאט פונטו בת 20, השני שולח ידו בשלל עיסוקים מפוקפקים, לשלישי מכונית זולה באופן חשוד ועוד. אלו המודעות שאין מה לטרוח בכלל להתקשר אליהן

טיפ לדרך: שמירת מרחק/עריכה: ניר חן

בעוד מכונית חדשה עשויה להיות עסקה כלכלית רעה, קשה להתווכח על השקט הנפשי שיש ברכישת רכב חדש מהנילונים. אבל עדיין, אנשים רבים מעדיפים מסיבות כלכליות, או אחרות לרכוש רכב משומש, 'יד שניה' מאשר רכב חדש. כל אחד עם תקציבו, צרכיו והעדפותיו.

העניין הוא שגם לדרך הזו יש מחיר, החיפוש אחר רכב משומש טוב, הוא לפעמים קשה, ארוך ומתסכל, עקב קיומם של גורמים רבים בשוק אשר לא מאפשרים לרוכש הנורמטיבי באמת להבין האם מצבו של הרכב שלפנינו אכן טוב כפי שעולה מהמודעה ושהאיש שמולו הוא מוכר הגון.

שיטוט אקראי בלוחות המודעות השונים, בעיקר ברשתות החברתיות ובאתרי המכירה מגלה תמונה מדאיגה על מצבה של מדינת ישראל - מסתבר שאנו בעיצומו של גל הגירה עצום מימדים, שכן רבים מוכרים את הרכב בגלל שהם עוזבים את הארץ, או לפחות כך מספרים. הנותרים? מרביתם מוכרים את הנבלה החבוטה שלהם בגלל שקיבלו רכב מהעבודה. לפעמים זה כבר מצחיק שאותו אחד מוכר נבלה מתפרקת בת 20 בגלל שקיבל רכב מהעבודה. כלומר, עד עכשיו הוא נסע עם הגרוטאה לאינטל / גוגל / IBM - ורק עכשיו, עם השדרוג בתפקיד, קיבל רכב צמוד. בחייאת...

אלו חמישה כללי אצבע שיעזרו לכם לנפות מהר מאוד את הנוכלים משלל המודעות של מכירת מכונית משומשת.

סובארו אימפרזה 1996. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
אין תמונה במודעה? כנראה שיש סיבה טובה לכך/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

1. זיהוי מספר המוכר

עשו שימוש מושכל בתכנות חינמיות כמו Truecaller, Me, גוגל ועוד - תתפלאו כמה מידע תוכלו למצוא על מפרסם המודעה רק מחיפוש לפי מספר הטלפון, איתור שמו לפי מספר הטלפון ועוד. תוכלו לדעת בדיוק כמה מכוניות מוכר אותו "אדם פרטי", ומה עוד הוא מציע. גיליתם שהשם / טלפון הזה בדיוק מופיע גם בפרסומים של עזרה בקבלת הלוואות בשיקים, בניה ושיפוצים, מכירת פלאפונים, קריאה בשמן גיר ושאר עיסוקים? זה הזמן לעבור למודעה הבאה, כמה שהרכב לא ייראה מפתה.

עוד בוואלה!

גן עדן לרמאים: הכירו את רישיון הרכב

לכתבה המלאה

2. פייק ניוז ברשתות החברתיות

ברשתות החברתיות - מודעה ללא תמונה, ללא פירוט, בתוספת "מחיר בפרטי" - דפדפו הלאה. לא מעניין גם אם מסתתר מאחוריה טויוטה לנדקרוזר 2008 ב-20,000 שקלים מתחת למחירון. זה לא אמיתי. נסו לדלות פרטים אודות היוזר של המפרסם. רשימת חברים מצומצת שגם להם פרופילים דומים? תאריך רישום ישן מדי בלי הרבה פעילות בדף או חדש מדי עם יותר מדי תכנים אמורים להדליק נורה אדומה.

סיכום שנת 2017 ביד2. יד2, ניר בן טובים
חסרים פרטים מהותיים, כנראה שחסר גם תום לב במכירה/ניר בן טובים, יד2

3. מה מסתיר הפרט החסר?

באתרי המכירה באינטרנט, מודעות ללא ציון מספר הבעלים הקודמים, מודעה ללא ציון הקילומטראז' של הרכב או מודעות ללא תמונה - דפדפו הלאה. חבל על הזמן שלכם. אם למוכר לא ממש היה אכפת להשמיט פרטים אלו אני מסיק שיש יד גבוהה (אחרת מה הבעיה לציין?), אני מסיק שהקילומטראז' הולם מעבורת חלל משומשת של נאס"א (אחרת מה הבעיה לציין?), ואני מסיק שמדובר במכונית עם הופעה חצונית מרתיעה (אחרת מה הבעיה לצרף תמונות). באופן כללי הרושם הוא שלא ממש אכפת לו ממכירת הרכב אחרת היה מתייחס למודעה ברצינות.

רגע לפני 2020 אין סיבה בעולם שמישהו לא יוכל לצרף תמונה למודעת המכירה שלו, ואם הוא טכנופוב, שיבקש עזרה מחבר.

4. מגרש קטן, נוכל גדול?

יסלחו לי בעלי המגרשים הקטנים על ההכללה שאני אעשה עכשיו, את חלקם הקטן אני מכיר אישית, ולא הייתי מהסס לרכוש מהם רכב, ולחיצת היד שלהם איכותית כמו שיק בנקאי. אבל אם זה לא מישהו שאתם מכירים אישית או הומלץ על ידי חבר, היתר ישקרו לכם גם לגבי התאריך והאוויר שאתם נושמים.

בדרך כלל, היבואנים וחברות הליסינג לא ירצו להתעסק עם מכוניות 'שבורות'. הכוונה למכוניות עם בעיות קשות של מנוע / גיר / שלדה. מכוניות אלו יעברו במחיר 'לפי משקל' למגרשים קטנים, שם יעברו 'השבחה' שעיקרה יהיה להעלים מעיני הקונים את הפגמים שברכב במינימום כסף, וימכרו לכם את הבונבוניירה התורנית במחיר מופקע. זה לא שבמגרשים הגדולים לא ניתן ליפול, (וזה בהחלט קורה) אבל לחברות הגדולות יש 'אבא ואמא'.

5. כלל ה'זול'

סבתי מצד האמא נהגה לומר לי ש'גבינה חינם יש רק במלכודת עכברים', סבתי השנייה נהגה לומר ש'זול וזוגלובק - שניהם מתחילים ב-ז' ובשניהם מקבלים נקניק' - גולשים יקרים - אין מתנות. אם זה זול מדי - זה חשוד. עכשיו תאמרו לי שכל מה שצריך הנוכל שרוצה להשחיל לנו את הנבלה שברשותו לעשות זה להעלות את המחיר ולא נדע. נכון, אתם צודקים, אבל הנה עוד מסננת.

לסיכום

כישראלים אנחנו דואגים לא לצאת פראיירים. אנחנו נרכוש רכב עם תקלות, במחיר נמוך מהמחירון, ונספר לכל החבר'ה איזו עסקה פצצה עשינו. לא נספר להם כמה כסף אנחנו נוציא אח"כ לתיקון התקלות. אני אישית מעדיף לשלם מעל המחירון למישהו ששמר על הרכב שלו, הציג לי היסטוריית טיפולים וטופס עבר ביטוחי מלאים, שמהווים סימן שהרכב תוחזק ברמה גבוהה. לי זה שווה כסף, גם אם לא אוכל לספר לחבר'ה איזה סוחר תותח אני, ההמלצה שלי? לפעול באופן דומה.

עוד מאמרים של יואב בבלוג שלו קארפד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully