וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לישון ב-40 שקל ולרקוד: הפסטיבל הישראלי שיתקיים בפסח בסיני

19.1.2020 / 11:38

די ג'ייז איראנים, ישראלים, סורים ואחרים ירקידו במשך 4 ימים את מי שיגיעו לפסטיבל "חשמליקו", שיתקיים בסיני בפסח הקרוב. "גם ב'צד השני' יש מי שרוצה לקרב לבבות", אומרים המארגנים הישראלים

חשמליקו/ארי שלוי

ארדואן, חמינאי ונסראללה ודאי לא היו שמחים, אם היו יודעים שכמה מהדי ג'ייז המובילים של העולם הערבי הולכים להרקיד מאות ישראלים ביחד עם ערבים ואירופים באירוע גדול שיתקיים בסיני בפסח הקרוב.

פסטיבל "חשמליקו" הוא פסטיבל אלקטרוני בינלאומי בהפקה ישראלית, שמטרתו לחבר בין מוזיקאים, אמנים ומנחים מרחבי המזרח התיכון - לחופי הים האדום ב"דנה ביץ' קמפ", 15 ק"מ צפונית לנואייבה. במשך ארבעה ימים בחול המועד (14-10 באפריל) ירקידו די ג'ייז ישראלים לצד מוזיקאים מאיראן, מצרים, לבנון, טורקיה ועוד מדינות ערביות את מאות הבליינים, המשפחות והתיירים באירוע שמעורר השראה של חיבור אישי, אנושי ומוזיקלי, שכולל סדנאות, יוגה וגם טקס קקאו, שעליו נרחיב מיד.

חשמליקו דנה ביץ' קמפ בסיני. תום מרשק,
ישראלים, ערבים ואירופים נותנים בראש ביחד. משתתפת ב"חשמליקו" בשנה שעברה/תום מרשק
חשמליקו דנה ביץ' קמפ בסיני. תום מרשק,
מיטב הדי ג'ייז מהמזרח התיכון מנגנים שלום באירוע/תום מרשק

"לא ידענו איך הקהל יקבל, אבל זה תפס"

"חשמליקו" החל לפני שש שנים כסדרה של מסיבות חברים בחוף הים. "איבדנו חבר יקר, יוש, שנפל בעת מסיבה שאירח בדירתו, ולבסוף נפטר. כחודשיים אחרי מותו חגגנו לו יומולדת והחלטנו להשתמש בקבוצת הוואטסאפ שלו כדי לארגן מסיבה לזכרו", מסביר ארי שלוי, אחד ממפיקי הפסטיבל, כיצד החלו להרים את ליין המסיבות. הוא וחבריו ארגנו 50 חבר'ה בחוף הים בין יפו לבת ים, וחגגו את החיים. "אחרי שבועיים ראינו כי טוב, והחלטנו לעשות עוד מסיבה וקראנו לזה, יניב ואני, בשם מטופש - 'חשמליקו' וזה צבר מומנטום", הוא אומר.

אחרי תקופה של מסיבות חברים בלי אישורים בחופי הים, הם ראו שהן צוברות הצלחה והחליטו לעשות פיילוט קטן בסיני עם די ג'ייז מהעולם הערבי. "הכנסנו גם סדנאות, יוגה וזה היה שילוב שלא ידענו איך הקהל יקבל, אבל זה תפס ביחד עם מוזיקת הטכנו, האוס", אומר ארי. "הפידבקים היו מדהימים וראינו שיש פוטנציאל מטורף, אז השנה החלטנו לעשות את זה בגדול - ארבעה ימים עם תכנים ואמנים בחו"ל".

בשנה שעברה פקדו את הפסטיבל 300 איש. השנה, הם כבר מצפים לכאלף משתתפים. "נוצרו קשרים טובים בין המבלים והמפיקים, בין אם זה אמנים איראנים או נגנים מסוריה, לבנון וכל העולם הערבי", אומר ארי. לדבריו, החיבור עם האמנים הערבים, שבחלקם באים ממדינות שאין לישראל קשר איתן, היה קל ולבבי. "הסצנה של ה'אלקטרו-ערב' חיה ובועטת", הוא אומר. "הקיום של הפסטיבל בסיני מאפשר לנו להביא די ג'ייז ערבים שלא יכולים להיכנס לארץ ואי אפשר לשמוע את המוזיקה שלהם פה".

דנה ביץ' קמפ בסיני. תום מרשק,
דנה ביץ' קמפ בסיני/תום מרשק
חשמליקו דנה ביץ' קמפ בסיני. תום מרשק,
חשמליקו דנה ביץ' קמפ בסיני/תום מרשק

"המשטרה המצרית אחלה, הם היו בעדנו"

כ-90 אחוזים מהמשתתפים בפסטיבל הם ישראלים, כמובן, אבל ארי אומר שיש גם אירופים ובליינים ממדינות ערב ששמעו על האירוע משנה שעברה ויבואו לפסטיבל. "אומנים כמו Hot Oasis (סיני, מצרים) ונאסירי (איראן/שבדיה) שמחים לבוא ומתרגשים לבוא, וזה מדליק אותם לרקוד ולהרקיד ישראלים", הוא אומר. "הם יודעים שגם ב'צד השני' יש מי שרוצה לקרב לבבות. ההיענות שלהם כל כך טובה, והם גם מצרפים עוד די ג'ייז שהם מכירים מהצד שלהם".

אבל איך הגעתם אליהם?
ארי: "אני שומר על קשר עם הרבה מהם, כמו החבר'ה בפסטיבל משנה שעברה. חלק מהם מפורסמים בעולם הערבי, אז הגענו אליהם דרך האתר שלהם או חברים משותפים, כי חשמליקו זה קהילה של אנשים וכל אחד הביא את הקונקשן שהוא מכיר. למשל, אל די ג'יי נאסירי האיראני הגענו דרך ישראלית אחת, וגם השותף המצרי שלנו חיבר אותנו למוזיקאים ונגנים שמנגנים בעוד ושאר כלים מיוחדים, כך שנוצר מישמש מעניין".

תגיד, אבל מה מבחינת אבטחה? בכל זאת, ישראלים בסיני...
ארי: "הלכנו למשטרה המצרית והוצאנו אישורים. יהיו שוטרים שיאבטחו את המסיבה וגם חברה פרטית של מאבטחים, בנוסף לאמבולנס. אנחנו משלמים על שוטרים וכל מה שצריך. המשטרה המצרית זו אחלה משטרה, הם ממש היו בעדנו ומאפשרים להתארגן ונתנו לנו רישיון בקלות".

אילו אנשים באים לפסטיבל כזה?
ארי: "הלב של חשמליקו התחיל מדי ג'ייז תל אביביים, אבל עכשיו אנו רואים שעוד ועוד קהלים באים, משפחות עם ילדים, חבר'ה צערים מכל הארץ, גם הרוחניקים והכל מהכל. זה היופי בחשמליקו - שכולם מוצאים את הקטע שלהם, כמו סבתא והנכדה שלה שרוקדות ביחד או צעירים ומבוגרים כאחד. אנחנו מועדון פתוח ואצלנו כולם מוזמנים".

חשמליקו דנה ביץ' קמפ בסיני. תום מרשק,
בלייני העולם התאחדו! רוקדים ב"חשמליקו"/תום מרשק
חשמליקו דנה ביץ' קמפ בסיני. תום מרשק,
סדנאות שונות יתקיימו ביום השלישי. יוגה בסיני/תום מרשק

"ה-MD של הטבע"

במשך ארבעת ימי הפסטיבל מתוכננים לא מעט אירועים ומסיבות, כשלכל יום יש לו"ז משלו. ביום הראשון תהיה מוזיקה חיה, ביום השני מסיבת חשמליקו 24 שעות מהבוקר ועד למחרת בבוקר, כשמגוון די ג'ייז ינגנו אחד אחרי השני, כולל בלייב מוזיקת האוס וטכנו. ביום השלישי לוקחים טיים אאוט ועוברים לסדנאות, יוגה ועוד, וביום הרביעי יהיו הופעות קטנות ופעילויות לאורך רצועת החוף של דנה. בסיומו של היום תהיה, איך לא, מסיבה עד אור הבוקר. אחת מהפעיליות ביום השלישי תהיה טקס קקאו.

מה זה בדיוק טקס קקאו?
ארי: "זה טקס שמאני שבו שותים קקאו שפותח את הלב, זה ה-'MD של הטבע'. יהודים ומוסלמים יוצרים חיבוק ענק ומתפללים ביחד שיהיה פה טוב. אנשים יוצרים מוזיקה ביחד, רוקדים ומתקיימות שותפויות בין אנשים, זה מסע התפתחותי ולבבי, לא משנה מאיזו דת אתה".

ואיפה ילונו המשתתפים?
ארי: "הלינה מתקיימת בחושות, בחדרים עם מזגן ושירותים ומקלחת, ויש גם מבני אבן. בנוסף גם מתחם אוהלים מ-40 שקלים ללילה, כולל ארוחת בוקר באוהלים, וחושה 60 שקלים והחדרים היקרים יעלו 300 שקלים ללילה לאדם".

מעבר לארי, יניב ונשותיהם ששותפות בהפקת הפסטיבל, ישנם כ-100 מתנדבים שיעזרו להקים את המתחם בסיני. רוב השמות של הדי ג'ייז שינגנו בפסטיבל נשמרים בסוד כדי לשמור על אלמנט ההפתעה (ועל פרטיותם של משתתפים ממדינות מסוימות), אבל ניתן כבר לחשוף את שמותיהם של האמנים הבאים: NASIRI (איראן/שוודיה), Hot Oasis (סיני, מצרים), דינה אלבינה & SEBZZ (קהיר, מצרים), OUZO (שארם, מצרים), Hisham משבט טראבין, אושרי כהן, יניב אוחנה MOSKO, ADAM TEN, MITA GAMI (תל אביב) ועוד.

כרטיס לכל ארבעת ימי הפסטיבל יעלה למקדימים להזמין כ-500 שקלים בלבד (כ-130 אירו), והמחיר יעלה ככל שיתקרב מועד האירוע, "אבל גם אז לא יהיה יקר מדי", אומר ארי ויעמוד על כ-650 שקלים לכל הפסטיבל. בנוסף, יהיה ניתן לרכוש כרטיס יומי. פרטים נוספים באתר האירוע.

חשמליקו דנה ביץ' קמפ בסיני. תום מרשק,
תהיה מסיבה של 24 שעות בפסטיבל. גם הגמלים חייבים לנוח מדי פעם/תום מרשק
חשמליקו דנה ביץ' קמפ בסיני. תום מרשק,
אושרי כהן יתקלט גם הוא בפסטיבל/תום מרשק
חשמליקו דנה ביץ' קמפ בסיני. תום מרשק,
חשמליקו דנה ביץ' קמפ בסיני/תום מרשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully