וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרינק אחרי הלימודים: כל המסעדות והברים השווים לסטודנטים בירושלים

בשיתוף האוניברסיטה העברית, בשיתוף האוניברסיטה העברית

16.1.2020 / 12:04

היא בת 3,000 אבל כשמדובר במקומות בילוי וקולינריה אין צעירה ממנה. ירושלים מפתיעה את הסטודנטים והצעירים שמחפשים אקשן וחיי חברה גם אחרי השקיעה. בואו, יוצאים לסיבוב ברים ומסעדות כדי להכיר את העיר

כוסות בירה בבר בירבזאר, שוק מחנה יהודה, ירושלים. ShutterStock
יוצאים לדרינק. בירבזאר, ירושלים/ShutterStock

מה המילה הראשונה שקופצת לכם לראש כשאתם שומעים "ירושלים"? ייתכן שהכותל או העיר העתיקה הן הראשונות, אבל סיכוי לא רע שמיד אחר כך תחשבו על ארוחה טובה בשוק מחנה יהודה בשישי בצהריים או ישיבה על כוס בירה תחת השמש במתחם התחנה. כן, ירושלים הפכה בשנים האחרונות לעיר של קולינריה ובילויים. יש בה ברים מגניבים, אוכל רחוב מעולה - ממאכלי עדות ועד מסעדות גורמה - ואפשרויות בילוי בכל ימות השבוע.

ירושלים היא עיר בינלאומית בעלת אוכלוסייה מגוונת, אחוז הצעירים בה גבוה מאוד ובאוניברסיטה העברית לומדים כ-23 אלף סטודנטים שמכניסים בה אנרגיות צעירות. יש את "ירושלים של מטה" - אוכל רחוב מצוין במחירים נגישים ומקומות יומיומיים טובים לבילוי או ארוחה, ויש את "ירושלים של מעלה", שכוללת מסעדות איכותיות, ברים נחשבים ומקומות ברמה גבוהה.

לפני שנצא אל העיר, נתחיל קודם כל בבילוי הסטודנטיאלי שנותן לירושלים קסם מיוחד: ארוחת שישי אצל החברים מהלימודים. זו בדיוק אווירת ה"קומונה" הייחודית שקיימת בקרב הסטודנטים בעיר וחווית הלימודים מקבלת טעמים נוספים כשמתחברים סביב הסירים והצלחות. אבל זאת רק ההתחלה. בירושלים אפשר לבלות מסביב לשעון, כי תמיד משהו קורה בה, יש אירועים, מסיבות, הופעות, ואת כל השפע האמנותי והתרבותי ירושלים מגישה עם אלכוהול וטעמים שהופכים אותה למיוחדת.

מחנה יהודה של היום ומחנה יהודה של הלילה

המקום הכי לוהט, עם האווירה הכי ירושלמית שיש, הוא כמובן שוק מחנה יהודה. בו תמצאו את כולם - סטודנטים, תיירים, ירושלמים. מדובר בפנינה קולינרית שכיף לבלות בה בכל שעות היממה. הסטודנטים אוהבים לאכול באזור השוק ב"אישטבח", שהטאבון שלה מוציא שילובים אדירים של מאפים ובשר, ה"חצ'אפוריה" שמציעה מטעמים מהמטבח הגיאורגי, "סטריט מרקט" שמגיש מנות גורמה מהמטבח האסייתי, "CRAVE" שמציעה אוכל אמריקאי-מקסיקני כיפי וקליל ועוד.

ביום תוכלו לטעום מטבח ביתי ב"קובה ופיתה", להרגיש אמריקה ב"בורגר מרקט" או ב"בוריטו חי", הדוכן הכשר שבו כל אחד מרכיב לעצמו את המנה. רוצים לשבת באווירת "יאללה בלגן"? קחו קצת הצדה מהשוק אל רחוב בית יעקב ושבו ב"מחניודה", הביסטרו הים תיכוני של אסף גרניט, שמכניס לכם את השוק לצלחת. בכלל, זה היתרון הקולינרי הגדול של כל המסעדות והברים בשוק - כל חומרי הגלם שלהם טריים ומגוונים מאוד.

צעירה שותה קפה שחור בשוק מחנה יהודה, ירושלים. ShutterStock
פנינה קולינרית שכיף לבלות בה בכל שעות היממה. צעירה מבלה בשוק מחנה יהודה/ShutterStock

הקרניבורים ייהנו במסעדת "אצל יהודית" המשפחתית אותה מנהלת יהודית יחזקאל ובה שיפודים ולאפות, או שיישבו ב"חצות" שמכינה מגוון בשרים על פלטה. "סימה" שהוקמה ב-1969 מפורסמת בזכות המעורב הירושלמי שבה ואם בעבר היו אלה פועלי השוק שאוכלים בה, כיום היא קיבלה טוויסט עדכני והפכה למוסד קולינרי.

בלילה השוק משנה אווירה והופך למעין מסיבת רחוב עם הרבה מוזיקה וריח של אלכוהול באוויר. "בירבזאר" מושך אליו תיירים מהעולם ומגיש כ-100 בירות בוטיק לצד תפריט נשנושים מגוון. "שוקא" מגיש מגוון בירות ישראליות ובימי חמישי לעתים מתקיימות בו מסיבות, הוא בר שמתאים לכו-לם והמוזיקה בו היא מיינסטרים נעים. "קה פאסה" שבלב השוק יעיף אתכם לספרד בזכות התפריט ו"שם:טוב" תגיש לכם אוכל ים תיכוני גם בשעות הקטנות של הלילה. "קזינו דה פריז" של שאנן סטריט הוא אחד הברים המושלמים לדייטים בזכות העיצוב הצבעוני, התאורה הרכה, האווירה הרגועה והטוויסט של כוסות החרס.

בר בשוק מחנה יהודה, ירושלים. ShutterStock
מחנה יהודה/ShutterStock

חופשיים על הבר

גטסבי הוא אחד הברים הכי מפורסמים בישראל ומי שהפך את ירושלים לקוקטייל של שמחה בזכות מגוון קוקטיילים אדיר ועיצוב מגניב. אל פאב "התקליט" מגיעים המון סטודנטים וצעירים בזכות שעות Happy Hour שמתחילות כבר אחרי הצהריים ונכנסות אל שעות הערב המאוחרות. במקום משדרים משחקי ספורט, יש ערבי קריוקי ואווירה קלילה ושכונתית. "הקסטה" הוא פאב קטן ברחוב הורקנוס, שמציע בילוי אלטרנטיבי - מהמוזיקה שמושמעת ועד לתפריט המשקאות הייחודי. יש בו תערוכות מתחלפות של אמני שוליים והוא מגיש גם בירות מזרח אירופאיות נדירות.

"וידאו" הוא גיי בר שאליו מגיעים סטודנטים ותיירים רבים וחוץ מאלכוהול טוב תקבלו בו גם מוזיקה של דיג'ייז מהארץ ומחו"ל ובכל חמישי ושבת יש אפילו ערב שמוקדש לדתיים, דתל"שים וערבי קריוקי ומופעים.

מבחינת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בהר הצופים, "איינשטיין בר" הוא פאב הבית. ה"איינשטיין בר" נמצא בתוך מעונות הסטודנטים שצמודים לאוניברסיטה העברית, והמחירים בהתאם - נגישים, גם כשמדובר בקוקטיילים. בבר יש מגוון סוגי בירות, אפשר לנשנש וכל יום יש בו Happy Hour בין 20:00 ל-21:00 עם צ'ייסר חינם על כל בירה. במקום מקרינים אירועי ספורט, עושים מסיבות ומקיימים מפגשי אמנים. בקיצור, תמיד מעניין ושמח שם. האווירה והמיקום מושכים אליהם הרבה סטודנטים מהעולם שלומדים באוניברסיטה העברית, כך שנוצרת אווירה בינלאומית כיפית במיוחד.

פיקולינו - חלבית כשרה למהדרין

איפה הסטודנטים אוכלים? איפה לא

הסטודנטים בעיר אוכלים במקומות היומיומיים והזולים יותר. בין שפע האופציות נזכיר כאן את המקומות שהסטודנטים ממליצים עליהם, דוגמת "ג'ורג'י" שבאזור גן העצמאות, שבה תמצאו סנדוויצ'ים מצוינים ואוכל רחוב עם טוויסט, "צ'יליז" הסמוכה, שמגישה פיצות מעולות עם תוספות מיוחדות או "סושי רחביה".

ההורים באים לביקור? חוגגים אירוע מיוחד עם החברים או בת הזוג? יש בירושלים לא מעט מסעדות אלגנטיות, יוקרתיות ומשובחות שיתאימו. בין האפשרויות השונות תוכלו למצוא את "ג'קו סטריט" המגישה בשרים ודגים מצוינים, "המוציא" שמתמחה בתבשילים ייחודיים ומנות מהמטבח הצפון אפריקאי או הביסטרו הכשר למהדרין והאלגנטי "מונא".

בכיכר המוזיקה תמצאו את "פיקולינו", חלבית כשרה למהדרין ובסמוך לה את "לוצ'יאנה" גם היא חלבית כשרה למהדרין ואתם תוכלו ליהנות לא רק מאוכל מצוין בשתיהן, אלא גם מהופעות מוזיקה בכיכר. המסעדות האלה הן להיט דייטים לצעירים דתיים או מסורתיים וסטודנטים.

בירושלים יש גם מסעדות איכותיות שאינן כשרות. "הסדנא" של אסף גרניט, היא האחות הקטנה והחצופה של "מחניודה". בתפריט של "הסדנא" תמצאו קרפצ'יו פילה בקר עם גבינת פקורינו או המבורגר "גויים" עם בייקון וצ'דר. אחת המסעדות הוותיקות והמשובחות בבירה היא מסעדת "אדום" שבמתחם התחנה. המנות המוקפדות שלה וחומרי הגלם האיכותיים יצרו לה קהל סועדים נאמן ותוכלו ליהנות בה ממנות דוגמת שרימפס ביין לבן או ריזוטו פירות ים.

"ערבסק", המסעדה המיוחדת במלון אמריקן קולוני מציעה אווירה אוריינטלית בזכות עיצובו הייחודי של המלון ובתפריט שלה תוכלו למצוא שילוב מצוין של אוכל מזרח-תיכוני עם טאצ' צרפתי, כולל מנות משובחות של פירות ים. מסעדה ותיקה אחרת שמתמחה במאכלי ים היא "צ'אקרה", שפתוחה גם בסופי שבוע ומספקת מנות בעלות ארומה מיוחדת בזכות תנור הפחמים שלה. תוכלו ליהנות בה מג'מבו שרימפס וקריספי קלמרי או צ'יזבורגר עם בצל.

מסעדת צ'אקרה

טבעוניים וצמחוניים, מה תרצו בלאפה?

ירושלים מפנקת גם את הצמחוניים והטבעוניים במגוון אפשרויות בילוי. בין האופציות הרבות נציין כאן את "הוויליג' גרין", הטבעונית הראשונה בעיר, שמדי פעם נערכות בה הופעות מוזיקה וסדנאות בישול ותזונה וקפה; "הבחירה הטבעית", בה מגוון מנות צמחוניות וטבעוניות ואת "רחוב האגס 1", חמוסייה שמציעה תפריט צמחוני וסלטים שונים.

ירושלים היא עיר מגוונת, שגם בגיל 3,000 שנים היא עדיין צעירה ומתחדשת. לצעירים ולסטודנטים שבה יש עוד הרבה אפשרויות בילוי וקולינריה שאפשר ליהנות מהן. כל מה שצריך זה פשוט לצאת מהבית וליהנות.

בשיתוף האוניברסיטה העברית, בשיתוף האוניברסיטה העברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully