וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שיגרמו לכם לעזוב הכול ולטוס עכשיו לקוריאה

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

27.1.2020 / 8:32

היא גדולה, היא יפה, היא מפתיעה ויש בה אינספור דברים לראות וליהנות מהם. בחרנו לכם כמה אטרקציות מיוחדות בקוריאה הדרומית, מהמקום ההיסטורי שבו טראמפ וקים ג'ונג-און לחצו ידיים ועד לאי המטריף שכל זוג קוריאני מאוהב מגיע אליו

צעירה בעיר סיאול, דרום קוריאה. ShutterStock
הרבע אנרגיות והרבה ארטקציות. קוריאה/ShutterStock

מדינה עם היסטוריה ארוכת שנים, עם חרוץ ויצירתי וסכסוך גבול מתוקשר. נשמע מוכר? כן, יש דמיון מסוים בין קוריאה הדרומית לישראל, אבל כאן בערך הוא נגמר. כולנו מכירים את קוריאה הדרומית דרך מותגי הענק שלה בתחום הטכנולוגיה, הרכב וההייטק, אבל טיול בה יחשוף אתכם לתרבות שונה, טבע נשגב ואוכל שונה. קוריאה הדרומית נמצאת בחצי האי הקוריאני, רוב שטחה מיוער ויש לה 2,413 קילומטרים של חופים. קבלו 10 אטרקציות מיוחדות ויפות שיש לקוריאה הדרומית להציע וזכרו - הן רק חלק מחוויה גדולה שתיצור לכם המדינה הזאת.

לצפות בנוף המרהיב מ-N Seoul Tower. סיאול היא עיר סופר מערבית, סופר מתקדמת וסופר גדולה. את כל האנרגיות האלה תוכלו לראות ממעלה, מהמגדל הנישא לגובה של 243 מטרים. ממנו רואים את עוצמתה וזהו אחד המונומנטים המפורסמים והמתוירים בה. המגדל מציע נוף פנורמי מרהיב ונחשב לסמל של העיר מאז נפתח לציבור ב-1980. לאחר ששופץ הפך למרכז תרבותי שבו מופעים שונים, סרטים, תערוכות ומסעדות יוקרתיות.

מגדל N Seoul Tower סיאול. ShutterStock
יפה מלמטה, עוד יותר יפה מלמעלה. מגדל N Seoul Tower/ShutterStock

להתפעל מהארמון המלכותי ג'יונגבוק. זהו הארמון הגדול ביותר שנבנה על ידי שושלת ג'אוסון והוא הוקם ב-1395. מדובר באייקון אדריכלי עצום ומרשים והוא נחשב ליפה לגדול מכל הארמונות שבנו בני המלוכה. מדובר למעשה בעיר קטנה, מתחם רחב ידיים שבו מבנים, גנים ובריכות נוי. בתחילת המאה ה-20 היפנים שלטו בקוריאה והרסו את מבני הארמון וב-1989 החליטה ממשלת קוריאה על פרויקט לאומי שמטרתו לשחזר את הארמון. כיום הארמון נחשב לפאר היציאה הקוריאנית, טקס חילופי המשמרות שבו מרשים ויש בו פסלים יפהפיים של אריות ודרקונים.

לצאת לשופינג ברובע מיונגדונג. סיאול ענקית, יש בה כ-10 מיליון תושבים, והיא לבו של מטרופולין של כ-25 מיליון בני אדם. זה אומר שהעיר חיה ועובדת 24/7 ותמיד קורים בה דברים מעניינים. הקוריאנים אוהבים מאוד גאדג'טים, אוהבים מאוד מותגים ואוהבים מאוד מרכזי קניות. בקיצור, הם יצרו לכם את ממלכת השופינג המושלמת ברובע מיונגדונג, שבו תוכלו למצוא שפע בלתי נגמר של חנויות. חובבי הקניות ישמחו לבקר בדונגדאמון (Dongdaemun), אזור הקניות הסיטונאי והקמעונאי הגדול בקוריאה ובו 26 קניונים וכ-30 אלף חנויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

האי המופלא שהישראלים התחילו לגלות רק עכשיו

בשיתוף פגסוס
מרכז הקניות דונגדאמון, סיאול, דרום קוריאה. ShutterStock
ממלכת השופינג המושלמת ברובע מיונגדונג/ShutterStock

להצטלם במקדש ג'ונגמיו. זהו ללא ספק היהלום שבכתר והמקדש המפורסם ביותר בסיאול. המקדש מנציח את זכר המלכים והמלכות של שושלת ג'וסאון וב-1995 הוכרז כאתר מורשת של אונסק"ו. זהו המקדש הקונפונציאני העתיק ביותר שהשתמר, ומאז המאה ה-14 ועד ימינו מקיימים בו את הטקסים הדתיים המסורתיים. יש בו שלוש קבוצות של בניינים אליהם נכנסים מבעד לשלושה שערים, והמקדש נמצא בלב אזור מיוער המוקף על ידי גבעות מלאכותיות המסמלות את האיזון בין היסודות הטבעיים.

לבקר בשטח המפורז DMZ. ייתכן שאזור חיץ זה הוא האנדרטה המלחמתית הגדולה בעולם. פה הלכו נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און, זהו הגבול המאובטח בעולם ולכאן עיני העולם נשואות בעתות משבר. השטח המפורז הזה הוא אזור חיץ המפריד בין צפון קוריאה לדרום קוריאה ואטרקציה תיירותית עולמית. רוחבו כארבעה קילומטרים ותוכלו לראות את המנהרות החפורות שבאמצעותן ניסו כוחות הצפון להחדיר כוחות צבא אל שטח הדרום.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און, 30 ביוני 2019. רויטרס
הנשיא טראפ ושליט צפון קוריאה קים ג'ונג-און בשטח המפורז DMZ/רויטרס

להתענג על קימצ'י וקימבאפה. המטבח הקוריאני הוא מטבח של מאכלי ים בעיקר. ככה זה כשחיים בחצי אי. המאכל הקוריאני הלאומי הוא קימצ'י, המורכב מירקות ומחמצים ומותססים להם מוסיפים פלפל חריף. מנה פופולרית נוספת היא הביבימבאפ - קערת אורז דביק שעליה מניחים ירקות מוקפצים ורוטב צ'ילי. הקימבאפ הוא מעין גרסה מקומית של סושי וברוב המסעדות תמצאו גם את המאנדו, כופתאות ממולאות, מבושלות או מאודות. קחו בחשבון שהקוריאנים אוהבים חריף כך שאם אתם לא - עדכנו את מי שמכין לכם את המנה מראש. וכדאי מאוד להנחות את המלצרים במסעדות שבסיאול מהי מידת החריפות בה אתם מעוניינים. בסיאול יש לא מעט שווקי אוכל, אל תחמיצו ביקור בגוואנגג'אנג מארקט, שבו יותר מ-200 דוכני מזון.

מנת ביבימבאפ מהמטבח מהמטבח הקוריאני - קערת אורז דביק שעליה מניחים ירקות מוקפצים ורוטב צ'ילי. ShutterStock
רק תיזהרו עם החריף. מנת ביבימבאפ/ShutterStock

להרגיש את שוק הדגים ג'אגאלצ'י. בוסאן (Busan) נמצאת בקצה הדרום מזרחי של חצי האי, היא העיר השנייה בגודלה ויעד תיירותי מתפתח. יש בה גורדי שחקים, שווקים ופארקים ואת יופייה יוצרים ההרים מסביב המשתפלים אל הים. אם אתם רוצים להתפעל מהמראה שלה, לכו אל מרפסת התצפית אוריקדו - מרפסת זכוכית הממוקמת על צוק בגובה עשרות מטרים מעל הים. אחריה בקרו בשוק הדגים העצום ג'אגאלצ'י, מהגדולים בעולם מסוגו, שאליו מגיעים אלפי טונות של דגים ופירות ים מדי בוקר. השוק ממוקם קרוב לשפת הים וכדאי להגיע אליו אחרי ארוחת הבוקר, אז המסחר בעיצומו ושפע הסחורה ניכר מכל עבר.

פריחת הדובדבן בעיר בוסאן, דרום קוריאה. ShutterStock
פריחת הדובדבן בעיר בוסאן/ShutterStock

להתרשם מהבירה העתיקה גיונגג'ו. היא הייתה כאן לפני סיאול ויש בה שפע של אתרי מורשת עולמיים. גיונגג'ו נמצאת בפינה הדרום-מזרחית של חצי האי, בין הרים נישאים ויש בה מקדשים יפהפיים דוגמת מקדש בולגוסקה, שהוא אולי הבולט שבהם. נצלו את הביקור כדי לעלות על ההר הקדוש טוהאם ולבקר במערת סאקוראם (Seokguram) בה חצוב בסלע פסל בודהה יושב היא אחד המקומות המיוחדים בחצי האי.פארק הטומולי שבה, משמש כאתר קבורה למלכי שושלת שילה ובו גבעות ירוקות עגולות ויפהפיות.

לטפס על הר גוואגומסאונג. בפינה הצפון-מזרחית של קוריאה הדרומית נמצאת שומרת הטבע המרהיבה של הר סוראק (SORAK) שבה נמצא הר גוואגומסאונג (Gwungeumseong) אליו תעפילו ברכבת, שהנוף ממנו הוא חוויה בפני עצמה. באזור זה נמצא גם מנזר סינהונגסה (Shinheungsa). וכדאי מאוד לעלות להר בתקופת הסתיו, אז העצים נצבעים בשלל גוונים, מצהוב ואדום ועד סגול וחום.

בריכת הפיות, האי ג'ג'ו, דרום קוריאה. ShutterStock
בריכת הפיות באי ג'ג'ו/ShutterStock

להתאהב באי ג'ג'ו. זהו הדובדבן שעל הקצפת, או אם תרצו הסיומת המנצחת לטיול בקוריאה. האי ג'ג'ו (Jeju) נמצא בקצה הדרומי של קוריאה ונחשב לאתר הנופש המושלם עבור המקומיים והתיירים שבאים אליו. אל תתפלאו אם תראו צעירים רבים מתנשקים סביבכם בלהט, כי ג'ג'ו הוא הבחירה הטבעית של כל זוג קוריאני לחגוג את ירח הדבש. הר הגעש סאונגסן שבמרכזו יוצר נוף מרהיב כשמשקיפים ממנו או כשמבטים עליו, ובאי יש גם גנים בוטניים מרשימים ומקומות קסומים כמו מפל בריכת הפיות. באי תוכלו להתרשם מ"הנשים הצוללות", השולות מזון ממעמקי הים באופן מסורתי על ידי צלילה. קחו הרבה אוויר כי המראה שלהן והמראה בכלל ל האי הוא עוצר נשימה.

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully