וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארווי ויינשטיין: "מגיעה לי טפיחה על השכם בגלל מה שעשיתי למען נשים"

16.12.2019 / 10:59

אחרי שתיקה ארוכה ולקראת פתיחת המשפט הפלילי נגדו, מפיק-העל עף על עצמו בריאיון לתקשורת האמריקאית בו הביע אפס חרטה, ולעומת זאת טען שיש להעריך מחדש את פועלו למען נשים והחברה בכלל. המתלוננות נגדו בתגובה - "לא ניתן לו לשכתב את ההיסטוריה"

רויטרס

לראשונה מזה כשנה וכמה שבועות לפני פתיחת המשפט הפלילי נגדו בעוון עבירות המין שביצע לכאורה, התראיין הארווי ווינשטיין לתקשורת האמריקאית. וניצל זאת בעיקר להבעת רחמים עצמיים, ואפס חרטה. לדברי מקורבים אליו, שצוטטו ב-CNN, מפיק העל במצב רוח "קרבי", חי בהכחשה לגבי מצבו ואף זומם קאמבק בתום ההליכים המשפטיים.

כך זה נשמע גם בריאיון שהעניק לניו יורק פוסט, בו הצהיר כי הוא היה פורץ דרך בכל הקשור לקידום הקול הנשי בקולנוע. "עשיתי יותר סרטים שביימו נשים ושעסקו בנשים מכל אושיה קולנועית אחרת, וזאת כבר לפני שלושים שנה. הייתי הראשון לעשות את הדברים האלה, הייתי חלוץ", אמר. "מגיעה לי טפיחה על השכם, אבל כל פועלי נמחק בגלל מה שקרה, והעבודה שלי נשכחה"

וויינשטיין ערך את הריאיון ממיטת חוליו מבית חולים בניו יורק לאחר שעבר ניתוח אורתופדי. בין השאר, הוא התייחס לאחת השחקניות שהאשימו אותו בהטרדה, גווינת פאלטרו, וטען כי בזכותו קיבלה חוזה חסר תקדים לשחקנית בסרט אינדי - משכורת של עשרה מיליון דולר על "דיילת בעננים" מ-2003. הוא שכח רק שהסרט היה כישלון אמנותי ומסחרי מסחרר, וגם הכוכבת שלו יצאה נגדו.

הארווי ויינשטיין. GettyImages
"הייתי חלוץ, אבל פועלי נשכח". הארווי ווינשטיין בשבוע שעבר/GettyImages

"אני רוצה שניו יורק תכיר במה שעשית", הצהיר מפיק-העל, שהזכיר כי החברה שלו קידמה סוגיות חברתיות אחרות חוץ מפמיניזם, למשל הפצת הסרטים "פריז בוערת", שעסק בנשפי דראג בעיר בשנות השמונים ו"טראנסאמריקה", שעסק בקהילה הטראנסית (אם כי את הדמות הראשית שיחקה פליסטי הופמן, שאינה כזו).

בתגובה לריאיון עם ווינשטיין, 23 נשים שהעידו כי הטריד ותקף אותן מינית, ובהן השחקניות רוזנה ארקט ואשלי ג'אד פרסמו הצהרה משותפת - "הארווי לא רוצה שישכחו אותו. ובכן, אנחנו נזכור אותו - אבל נזכור אותו כטורף מיני חסר חרטה, שלקח לעצמו הכל ולא מגיע לו כלום. הוא ייזכר בידי נשים אינספור שקמו ואמרו 'די'. לא נאפשר לו לשכתב את ההיסטוריה".

דאגלס ויגדור, עורך דין המייצג כמה מן הקורבנות לכאורה של מפיק-העל, הצהיר כי הריאיון שלו אינו אלא תרגיל יח"צ. "קשה לרחם על ווינשטיין כשהוא יושב בסוויטה פרטית של בית חולים ומבקש מאיתנו להכיר בפועלו, שבצדק רב נותר בצל של מעשיו האיומים ושל חוסר היכולת שלו לקחת אחריות".

עוד בוואלה!

הארווי ויינשטיין הגיע להסדר פשרה בסך 25 מיליון דולר עם מעל 30 נשים

לכתבה המלאה
הארווי ויינשטיין. GettyImages
לא לוקח אחריות. הארווי וויינשטיין/GettyImages

כזכור, בשבוע שעבר נודע כי ויינשטיין קרוב להגיע להסדר פשרה בתביעות האזרחיות נגדו על התנהגותו המינית לאורך השנים. מעל שלושים נשים שתבעו אותו יקבלו ביחד 25 מיליון דולר, בכפוף להסכמת כל המתלוננות ולאישור בית המשפט. על פי הדיווח, מפיק-העל לא יצטרך לשלם מכיסו ואף לא להודות במעשיו - התשלום יתבצע באמצעות חברות הביטוח שמטפלות בהליך פשיטת הרגל שלו. העובדה שהוא לא נדרש לקבל אחריות על פשעיו הובילה לאכזבה בקרב המתלוננות, אבל מלכתחילה האפשרויות החוקיות שלהן היו מוגבלות.

בכל מקרה, תלאותיו המשפטיות של ויינשטיין עוד רחוקות מלהסתיים. בשישה בינואר יחל משפטו הפלילי במנהטן עם הליך בחירת המושבעים שישבו במשפט נגדו, שעוסק באונס לכאורה שביצע באישה ב-2013 ומין אוראלי בכפייה באישה אחרת ב-2006.

אשלי ג'אד. GettyImages
הטריקים של הארווי לא עובדים על אף אחד. אשלי ג'אד/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully