וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגבת OUT, מזרן IN: מטורף מה שאנשים גונבים מבתי מלון

מזרנים, מכונות קפה, טלוויזיות, מספרי חדרים ואפילו פסנתר כנף (!). לא תאמינו מהם הפריטים שהכי נגנבים מבתי מלון. וגם: מה אנשים גונבים ממלונות יוקרה ומדוע אף אחד לא טורח לדווח למשטרה?

צלמים זמניים מורשים

בסרטון: פריצה של דלת חדר מלון עם נייר

בעוד שלאורחים רבים יש "יד קלה" בכל מה שקשור למוצרי טואלטיקה קטנים, יש מי שעולים לשלב הבא וגונבים מחדרי המלון אפילו מכונות קפה, מזרנים ויצירות אמנות.

כך עולה ממחקר חדש, שכלל 1,157 בתי מלון ברמת ארבעה וחמישה כוכבים. אתר ביקורת המלונות והספא Wellness Heaven , שערך את המחקר, מצא כי מספר מפתיע של פריטים גדולי-מידות נעלמים מחדרי האירוח מדי שנה. יתרה מכך: נמצא כי ככל שהמלון יוקרתי יותר, כך נגנבים ממנו פריטים בעלי ערך גבוה יותר.

"עבורי, היה זה ממצא מפתיע, כי הרי קל מאוד לצוות המלון לאתר מי גנב פריט כזה או אחר. זאת מאחר שהחדרנית פשוט רואה בעיניה מה חסר. במיוחד כאשר מדובר במזרן או במסך טלוויזיה", אומר טאסילו קיילמן, מנכ"ל חברת Wellness Heaven.

גבר מסיר כיסוי מזרן. ShutterStock
במלון של חמישה כוכבים יש סיכוי של פי 8.1 לגניבת מזרן/ShutterStock

עם המזרן במעלית

מהמחקר עולה כי 49 מלונות שנסקרו, דיווחו על מזרנים שנגנבו מהם מאז שנת 2018. השיטה: המזרן נגנב בשעת לילה מאוחרת, כדי להימנע מעיניהם הבוחנות של פקידי הקבלה. בנוסף, הגנבים עשו שימוש במעלית שיורדת הישר לקומת החניון של המלון.

עוד נמסר כי במלון של חמישה כוכבים יש סיכוי של פי 8.1 לגניבת מזרן, מאשר במלון ארבעה כוכבים.
כאמור, גם יצירות אמנות הן פריט נחשק, במיוחד במלונות היוקרתיים: 37 אחוזים ממלונות היוקרה דיווחו על גניבה מסוג זה (לעומת 6.6 אחוזים ממלונות ארבעה כוכבים). כך גם באשר למכונות קפה (12.4 אחוזים ממלונות היוקרה דיווחו על גניבה), טלוויזיות (12 אחוזים) ומחשבי טאבלט (23.2 אחוזים).

ובאופן צפוי, ברוב המקרים, כל המלונות מדווחים כי הגניבה הפופולרית מכל היא גניבת מגבות, חלוקי רחצה ומתלי מגבות.

האינדיפנדנט מדווח כי יש גם מקרי גניבה מעוררי פליאה במיוחד. כך למשל, אחד המלונות שנסקרו דיווח גניבת פסנתר כנף הישר מהלובי. מלון אחר, הממוקם ליד זלצבורג שבאוסטריה דיווח על גניבת מושבי העץ של הסאונה. במלון בריטי נגנבו מספרי החדרים של הדלתות. גניבה זו אותרה רק לאחר שהאורח הבא התקשה למצוא את החדר שהזמין.

עם זאת, קיילמן מציין כי במלונות יוקרה רבים, מעדיפים שלא לדווח על הגניבות הללו. "לעתים קרובות, הם לא ידווחו למשטרה, כי הם מעדיפים שלא להיות מקושרים למקרי פשיעה".

  • עוד באותו נושא:
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully