וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא חזר: יונתן רושפלד מצטרף למסעדת גרינברג

15.12.2019 / 0:15

לא מעט אייטמים הנוגעים לשף יונתן רושפלד בשנים האחרונות זכו אצלנו לכותרת "הוא חוזר" אבל הפעם אנחנו מודים שזה נראה מבטיח במיוחד, וחכו שתראו איזה מנות מככבות בתפריט החדש שלו

מנות במסעדת הרברט סמואל. אפיק גבאי
קנלוני עגל בהרברט סמואל, הגיע גם לגרינברג/אפיק גבאי

יונתן רושפלד, אחד השפים המוכשרים בארץ ומי שהוביל במשך שנים בהצלחה רבה את מסעדת הרברט סמואל נותר בשנים האחרונות ללא מסעדה אמיתית. מאז העזיבה שלו את קבוצת עדי'ס לייף סטייל, היו לשף לא מעט הרפתקאות קולינריות - מסעדת ארוחת ערב שעוררה רעש רב, ארוחת ערב הירושלמית שנפתחה במקומה של מסעדת קבלייר, רשת קפטן קארי ההודית שהשף עמד בראשה, היה שם אפילו במהלך השנים האחרונות ניסיון לפתוח את הרברט סמואל מחדש בקונספט הודי. בשנה האחרונה רושפלד גם כיהן למשך מספר חודשים כשף של מסעדת הקפטריה בקניון גינדי TLV.

אבל למעריצים האמיתיים של רושפלד זה לא באמת הספיק. איך שהוא, עדיין נותרנו עם תחושת החמצה בכל הקשור לשף, אותה תחושה שאין באמת מקום שאפשר לאכול בו את האוכל של אחד השפים הטובים בארץ.

מסתמן שכעת זה הולך להשתנות. בימים האחרונים הצטרף רושפלד לביסטרו גרינברג שבאזורי חן. גרינברג, של המסעדן צביקי עשת, שבראשה עמד בשנים האחרונות שף אלמוני יחסית - אליאב גולדנברג, החליטה להעניק לעצמה מתנה לרגל יום ההולדת השביעי שלה, ולמנות את רושפלד לשף המסעדה. ביום ראשון שעבר, נסגרה המסעדה לשיפוץ קל, וביום שלמחרת נפתחה מחדש, עם הודעה נרגשת במיוחד - יונתן רושפלד הוא כעת השף באופן רשמי.

יונתן רושפלד. אורי עשת,
רושפלד במטבח החדש שלו/אורי עשת

החיבור בין עשת (שהוא גם הבעלים של מסעדות גרקו, גלידריית הבוטיק ג'לטריה, והפיצריה האיטלקית במתחם גרינברג) לרושפלד החל במקרה סביב שולחן בביסטרו. עד מהרה הוא הבשיל לתפריט חורף ראשון בהובלתו של השף, המושק במסעדה בימים אלו. השניים גם מבטיחים פרויקטים קולינריים משותפים נוספים.

בפוסט שהעלתה המסעדה בשבוע שעבר בפייסבוק נכתב "איזו התרגשות באויר! אחרי מתיחת פנים קלה, כלים חדשים, ריחות מדהימים, טעמים חדשים וכמובן - רושפלד אחד ויחיד שכבר כאן איתנו. מוזמנים לחגוג איתנו התחלה ישנה-חדשה".

את אתר המסעדה מקדמת כעת תמונת אגרת עם איור של רושפלד בה נכתב "אוכל ויין הם תרבות מופלאה, אני שמח להיות חלק ממנה ושמח לשתף אתכם בתהליך מרתק של מנות שיצרנו במיוחד עבורכם מחומרי גלם מקומיים ולצידם מבחר יינות מהארץ והעולם שאנחנו אוהבים לשתות. בתאבון ולחיי כולנו, יונתן רושפלד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

האיגרת של רושפלד

בתפריט שכבר עודכן באתר ניתן למצוא כמה ממנות הדגל המזוהות עם השף בגלגוליו הקודמים, כמו הקנלוני עגל המפורסם מהרבט סמואל (58/88 שקלים - חצי מנה או מנה), או הבויאבס של רושפלד - מרק דגים ופירות ים מדרום צרפת (76/148 שקלים). חוץ מזה כמעט כל התפריט עבר מתיחת פנים די רצינית עם מנות כמו דג לבן מאודה ב"אקווה פאצ'ה" מים משוגעים, עגבניות, ענפי שומר טריים, צלפים וזיתים ירוקים (128 שקלים), או רביולי יהודי במילוי תפוחי אדמה, גבינת ריקוטה טריה ומרווה (86 שקלים), יש גם פסטה טלייריני מביציי חופש (72 שקלים) ברוטב לבחירתכם: קאצ'ו א פפה או עגבניות טריות ופרמזן (72 שקלים), יש סלט גרינברג גרסת 2020 שמורכב מירקות במי טחינה אתיופית, זעתר טרי, פטה כבשים וקרוטוני שאור (56 שקלים), סלט פורל מעושן בענפי מרווה (78 שקלים) ועוד.

באגף הקלאסיקות תמצאו מנות כמו פרנצ' בורגר- ברוטב בורדולז מיין אדום, בצלים וביצת עין (96 שקלים), או עוף צלוי במדורה של תבלינים טריים (94 שקלים), כמיטב המסורת של גרינברג, הבשר מרמת הגולן עדיין מקבל מקום של כבוד בתפריט, עם נתחים שונים. גם על תפריט המתוקים השתלט רושפלד עם מנות אחרונות כמו טארט שיבולת שועל שזיפים וגלידת הל, עוגת גבינה ופיסטוק לואי ה-15, באבא צ'אי - סברינה בניחוח הודי ועוד.

לא מעט אייטמים שעסקו ברושפלד בשנים האחרונות, זכו לקבל מאיתנו את הכותרת "הוא חזר", בכל לבנו אנחנו מקווים שהפעם זה לתמיד, כי את מגע הזהב שיש ליונתן רושפלד בידיים כשהוא במיטבו, יש למעט מאוד, אם בכלל, שפים בישראל.

גרינברג, גרינברג 25, תל אביב 072-392-9859, שעות פעילות: ראשון - שבת: 08:00-24:00

יונתן רושפלד. אורי עשת,
ומשהו מתוק לסיום/אורי עשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully