וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבד את הדרך: על משבר ירדן שועה במכבי חיפה

9.12.2019 / 15:00

אם במקרים הקודמים מכבי חיפה עטפה את ירדן שועה בצמר גפן, הפעם הקרע נראה באמת עמוק. לכל מטבע יש שני צדדים, אבל דומה שבמקרה הזה המועדון דווקא פועל נכון בדרך אל הבלתי נמנע. האם המשמעות היא ששועה באמת יגיע לבית"ר ירושלים? לא כל כך מהר

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: ניר חן

בוידאו: התגובות לאחר ה-3:3 בין מכבי חיפה לאשדוד ביום רביעי

בינואר שעבר, כשירדן שועה עבר למכבי חיפה בשעת ערב מאוחרת, בכפר גלים התמוגגו. "כמו מבצע צבאי" זעקו כותרות האתרים, מבליטות את ההישג שבהחבאת המהלך מהתקשורת ובביצועו בדיסקרטיות מוחלטת. זה אכן היה ניצחון יוקרתי לירוקים, ששבעו לא מעט אכזבות והסתפקו בשנים האחרונות בשחקני רכש דועכים, בפירורים שהשאירו להם מכבי תל אביב והפועל באר שבע. אף אחד לא האמין אז שבתוך פחות משנה שועה יהיה רק השחקן השלישי בחשיבותו שהגיע למכבי חיפה מבני יהודה. בפער.

בחודשים האחרונים שועה אפילו לא מושווה לדולב חזיזה וגם לא ליובל אשכנזי. השם שעולה יותר מכל בהקשר שלו הוא ראובן עובד. מהגילוי ברשתות החברתיות על רגע השפל של עובד, דרך הכתבה של בן מיטלמן באולפן שישי שהסתיימה בהתחייבות מופרכת לשיקום ועד ההתפכחות הכואבת שהוכיחה שברגע שהמצלמה כבתה שום דבר לא השתנה, המורשת הגדולה שמשאיר שחקן העבר היא של כישרון עצום שהפך לאבק. בלי קשר למה שקורה בעולם שבחוץ (נאחל לשועה רק בריאות ושמירת מרחק מצרות), נראה שעל המגרש הטאלנט הצעיר, בן 20 וקצת בסך הכול, עושה צעדי ענק בדרך להפוך למסמוס הפוטנציאל.

ירדן שועה שחקן מכבי חיפה. שלומי גבאי
זה מתחיל להגיע למקומות לא טובים. שועה/שלומי גבאי

קל להאשים את מכבי חיפה בסיפור הזה, לסמן אותה כקוטלת כוכבים, להזכיר שוב את אלירן עטר, איתי שכטר, רועי קהת, רמי גרשון ועוד רבים וטובים שבשנים האחרונות הגיעו כשחקנים מהשורה הראשונה והתפוגגו, כל אחד מסיבותיו שלו. קל לטעון כלפיה ש"לא טיפלה בשועה נכון", כמו שפרשנים ופסיכולוגים אוהבים לומר, הרי עובדה שיוסי אבוקסיס כן הצליח לשלוט בו. האמת היא שבמקרה הזה לפחות נראה שמכבי חיפה דווקא עשתה הכול לפי הספר - היא הימרה על המניה הכי חמה בליגת העל למרות האישיות הבעייתית, כי אם אתה רוצה לחזר לקדמת הבמה אתה צריך לקחת סיכונים. היא הייתה סבלנית וסלחנית, ניסתה לשמור על השחקן בצמר גפן, הקיפה אותו באינספור אנשי מקצוע ומדריכים. אם זה לא עבד עד עכשיו, סביר להניח שזה כבר לא יעבוד בכלל, לפחות לא בכפר גלים.

הספקולציות הראשוניות קושרות את שועה לבית"ר ירושלים. משה חוגג לא יחשוב אפילו על ניהול מו"מ עם השחקן בלי אישור של יעקב שחר, והנשיא לא ממהר למכור נכסים יקרים לפני שמבחינתו מיצה לחלוטין את אפשרות ההתפתחות שלהם בקבוצה, כך שבשלב זה לא מדובר ביותר מאיזושהי משאלת בטן של מי משני הצדדים. ייתכן שיש מי שמפנטז בסביבת בית"ר על שחזור מקרה שכטר, שקמל במכבי חיפה, הגיע לבית"ר ופרח. אלא ששועה הוא לא שכטר וספק אם רוני לוי ערוך להתמודד עם טיפוס כמוהו, בטח אחרי שהעיף ממכבי חיפה את אלירן עטר, עוד שחקן עם אופי בעייתי.

עוד בוואלה!

המשבר בין ירדן שועה למכבי חיפה: התלונות, הפגישה, תג המחיר המופרז והתחנה הבאה

לכתבה המלאה
רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. לירון מולדובן
אחרי אלירן עטר, הוא יכול בכלל לאמן שחקן כמו שועה? רוני לוי/לירון מולדובן

אין באמת זמן נכון למשבר, אבל הסיפור עם שועה החזיר את מכבי חיפה לצד הלא נכון של הכותרות בטיימינג מאוד לא נוח מבחינתה. הקבוצה של בלבול רשמה סיבוב שביחס לשמונה השנים האחרונות נחשב לחלומי. התיקו הביתי עם אשדוד נתן מהלומה מוראלית (ובעיני רבים גם חזרה לפרופורציות), אבל רק שלושה ימים לאחר מכן סיימה מכבי תל אביב בתיקו משלה והסיפור נפתח מחדש. אולי.

הערב יצטרכו החיפאים להתמודד גם עם הספיחים המקצועיים של התקרית. בהיעדרו של מוחמד עוואד הפצוע, השעיית שועה משאירה את מכבי חיפה ללא חלוץ מחליף בבאר שבע. סגנית המוליכה לא יכולה להרשות לעצמה לשחק על תיקו בטרנר, והיעדרו של שחקן משנה מומנטום מהספסל עלול ליצור לו בעיות. בלבול עשה את הבחירה שלו, שועה לא באמת השאיר לו ברירה.

בכל מקרה, בימים הקרובים נדע מה מכבי חיפה מתכוננת לעשות בעניין הכוכב הסורר. יכול להיות שיש לו נסיבות מקלות. אולי מבחינתו בלבול באמת מתנכל לו, אולי הוא מרגיש שהוא לא מקבל את ההזדמנות. זה לא משנה את העובדה שבפרק זמן כל כך קצר, שועה הצליח לעלות על העצבים להרבה מאוד אנשים במועדון. סביר להניח שבימים הקרובים נראה הכחשות ונזכה לעוד התנצלות מאולצת של השחקן, אבל נדמה שהרכבת הזאת כבר מתחילה לעזוב את התחנה. גם אם לא עכשיו, זה יקרה בעוד שבוע, עוד חודש, עוד שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully