מסעדת ארצי. יהונתן בן חיים,
מסעדת ארצי/יהונתן בן חיים

ארצי: החדשה של מוזיאון ארץ ישראל

8.12.2019 / 14:00

לא רחוק מהמקום בו שכנה בעבר רוקח 73 שלו, אייל לביא פותח את ארצי, ביסטרו חדש במוזיאון ארץ ישראל, וגם - בטיביס חוגגים את החורף עם ארוחות יין מיוחדות, בפופינה מתחדשים בתפריט חדש ובבאר שבע יש פסטיבל אוכל רחוב אסיאתי. פותחים שבוע

בכניסה למוזיאון ארץ ישראל שברמת אביב התמקם לו בימים האחרונים "ארצי", ביסטרו חדש בלוקיישן פסטורלי עם תפריט אוכל של השף איל לביא (לשעבר רוקח 73). המסעדה ניצבת בין המדשאות ועצי הזית לבין כיכר הפסיפסים והאתר הארכאולוגי תל קסילה, ומציעה תפריט ביסטרו ים-תיכוני בביצוע מוקפד, עם הרבה מנות שמתאימות לחלוקה, וכן מנות בראנץ' אשר יוגשו מדי יום. התפריט מתחיל עם רשימה מתעדכנת של מזאטים לחלוקה, בהם למשל ארטישוק קונפי עם עגבניות שרי צלויות וסחוג ירוק; לאבנה טמרה עם במיה מוחמצת וסלסת עגבניות; מטיאס מלוינסקי עם בצל סגול וירוק; שעועית בובס עם בצל כבוש; איקרא לבנה עם בצל סגול קצוץ ושמיר ועוד (22 שקלים, ו-88 שקלים ל-5 מזאטים). יש מנות עיקריות כמו פסטה שורט ריב עם שרשים ויין אדום בבישול ארוך; ריזוטו טבעוני של גזרים מקורמלים ונתחי דלעת צלויים; סינייה של דניס וחציל שרוף בגריל לצד יוגורט ועוד (68-116 שקלים). יש גם הרבה סלטים ובין מנות הבראנץ' תמצאו קרואסון סלמון מעושן עם גבינת שמנת, צלפים ובצל ירוק; קרואסון פתוח עם ראגו בשר וביצה רכה או אומלט עם נקניקיית עגל גאודה וצ'יפס (34-56 שקלים). בשישי ובשבת יוגש בארצי תפריט סוף השבוע המבוסס על מזנון סלטים ואנטיפסטי במחיר המנה העיקרית ובראשן מנת הבויאבז המיתולוגית של אייל לביא (110-140 שקלים).

ארצי, חיים לבנון 2, מוזיאון ארץ ישראל, רמת אביב, 03-6766586, שעות הפעילות בימים א-ה' 8:30-22:00, שישי 8:00-16:00, שבת 9:00-22:00

טיבי'ס. בועז לביא,
מסעדת טיביס/בועז לביא

ערבי יינן במסעדת טיביס, ורד הגליל

חורף קולינרי בטיבי'ס, מסעדתו של שף חיים טיבי בחוות ורד הגליל, עם ערבי יינן ומנות שף מותאמות לאורך החודשים דצמבר עד אפריל. במסגרת הערבים המיוחדים יתארחו במסעדה ייננים מיקבי הגליל והגולן, למפגשים קולינריים עם הסברים ואנקדוטות על יינות היקב, טעימה של בצירים חדשים ושיח גסטרונומי, לצד מנות חורף של השף אותן ירקח בהשראת טעמי היין (280 שקלים לסועד הכוללים 5 יינות וחמש מנות). הערב הבא ייערך ב-18 בדצמבר בשעה 19:00 עם גיא אשל יינן יקב דלתון. בהמשך יגיעו לטיביס גם יקב אסף, יקב לוריא, יקב אמפורה, יקב שבו ויקב ויתקין, שווה להתעדכן.

טיבי'ס, ורד הגליל, 04-6330885

פופינה. חיים יוסף,
סשימי טונה במרק אגוזי לוז מהתפריט החדש בפופינה/חיים יוסף

תפריט חדש במסעדת פופינה, ת"א

השף אוראל קמחי משיק תפריט קונספטואלי חדש למסעדת פופינה שעומדת לחגוג בקרוב יום הולדת 7.
התפריט החדש יציג מנות דגל לצד מנות עונתיות משתנות. בין המנות הוותיקות יש למשל טרטר ירקות שורש, טרטר דג ג'ין אנד טוניק, המבורגר שרימפס, המבורגר כבד אווז, פיצה פירות ים, קורן דוג סקאלופ ושרימפס ושאר מנות שהפכו כבר לחלק מהשפה של המסעדה. לצד המנות אלו יוגשו מנות עונתיות חדשות כמו סשימי טונה ב"מרק" אגוזי מקדמיה עם סלסת פקאן מסוכר וסלרי (76 שקלים); מרק ווישסואז עם קלמרי צלוי בשמן שומשום, קרם פרש שומשום שחור ושמן עירית (69 שקלים); מוח עגל פריך על קרם בצל וסנט מור, תפוח אדמה ראטה צלוי, פדרו חימנז וקייל פריך (78 שקלים); פילה מוסר צלוי עם פפרדלה, מולים קונפי, עגבניות שרי מסוכרות וכרובית מוחמצת (145 שקלים); רוטולו לחי עגל על קרם שום שחור וקולורבי, פטריות ירדן צלויות וערמונים (125 שקלים) ועוד.

פופינה, רחוב אחד העם 3 נווה צדק תל אביב, 03-5757477

קמפאי. גליה אבירם,
גיוזה בקר בקמפאי באר שבע/גליה אבירם

שבוע פאן-אסיאתי במסעדת קמפאי, ב"ש

מסורת פסטיבל אוכל הרחוב האסיאתי של מסעדת קמפאי ממשיכה זו השנה השלישית כשהפעם הפסטיבל יתקיים ב-9-14 בדצמבר מדי יום החל מהשעה 18:00 גם במסעדת קמפאי וגם בנקסט דור שלה הבר האסיאתי צ'יצ'י. לכבוד הפסטיבל רקח שף דרור שושן תפריט ספיישלים פאן אסיאתי עם מנות מויטנאם, הודו, תאילנד, יפן, קוריאה, סין והפיליפינים, לצד תפריט משקאות וקוקטיילים כשבסיסו סאקה אווה יוקי, סאקה מבעבע ומרענן מיפן, בעל ניחוחות אפרסק, מלפפון ומרשמלו. בין המנות למשל צ'יקן נאמס - רול דפי אורז מטוגן עם עוף קצוץ ותבלינים מוגש עם לבבות חסה ועשבים טריים (36 שקלים); צ'יקן טיקה מסאלה על לחם הודי ובצל פריך (38 שקלים); צ'יראשי סושי - קוביות טונה וסלמון על אורז סושי מתובל עם טמאגו ואבוקדו (48 שקלים); גיוזה בקר - כיסונים יפנים מאודים וצרובים במילוי אסאדו בקר ואווז מעושן על רוטב סויה טוגארשי וכרישה מטוגנת (44 שקלים) ועוד.

קמפאי, חיל ההנדסה 1 מתחם ביג באר שבע, 08-6655999

פונטנה קוצ'ינה. בן יוסטר,
אפרטיבו בפונטנה קוצ'ינה/בן יוסטר

פונטנה מתחדשת בנקסט-דור, ת"א

לקראת החורף וחצי שנה לאחר פתיחתה של פונטנה, מתחדשת המרפסת של מלון הבוטיק 65 במרכז שדרות רוטשילד בתל אביב בפונטנה קוצ'ינה טרצה- אחות צעירה מבית קבוצת אימפריאל ורשת מלונות אטלס שתשמש מין נקסט דור לגינת האפרטיבו. התפריט של פונטנה קוצ'ינה, אותו יצר שף דורון לוי (דיינינגס), מציע מנות ממטבחי אגן הים התיכון, בדגש על דרום איטליה וספרד עם מנות כמו טרטר דג ים עם אבוקדו, צ'ילי, גספאצ'ו ומיזונה (55 שקלים); גבינת בוראטה עם זוקיני צלוי וקרוטונים (56 שקלים); ברוסקה אורטיז עם קרם שומר וסרדינים בשמן זית, פילט תפוז וסלסת רוקט (44 שקלים); מולים טריים בציר דגים ועגבניות עם ירקות שורש בורמוט יבש וטראגון, המגיעים עם פרוסה עבה של לחם קלוי (68 שקלים); מלנזנה של חציל וארטישוק ירושלמי צלויים בתנור עם בצל מקורמל במרווה (48 שקלים) ועוד. את האוכל ילווה תפריט קוקטיילים בדגש על טוניק ושפריצים ממתכונים קלאסיים של אימפריאל, וכן יינות איטלקיים וספרדיים.

פונטנה קוצ'ינה טראצה, שדרות רוטשילד 65 תל אביב, 03-7677699, שעות הפעילות בימים א'-שבת 18:00-00:00

הקבב של מיטש. גיל אבירם,
נקניקיית פטריצ'יאן אצל מיטש/גיל אבירם

מנה רומנית חדשה אצל מיטש, ת"א

לקבב של מיטש בשוק הכרמל מצטרפת מנה חדשה - אורית מושקוביץ, בעלת דוכן הקבבים המפורסם, יצרה את סנדוויץ' פטריצ'יאן, סנדוויץ' מלחם קסטן מגולגל כטורטייה, ועוטף ברכות את הפטריצ'יאן - נקניקיית בקר רומנית עסיסית, מתובלת בהרבה שום ותבלינים. נקניקיות הפטריצ'יאן נעשות בעבודת יד מבשר בקר טרי ובתיבול רומני סודי. הסנדוויץ' מורכב משכבות של מוג'דיי (ממרח שום רומני קשוח), סלט חצילים ופלפלים, צ'ימיצ'ורי, סלסה של עגבניות וטחינה, ועליהם שמים את הנקניקייה שנצלתה בגריל עם כרוב לבן חרוך על הפלנצ'ה ובצל מטוגן. בתוך הסנדביץ' פטריצ'יאן אפשר לשים נקניקייה אחת או שתיים לבחירתכם (25-45 שקלים), עם צ'יפס ולימונדה בריפיל חופשי, ואפשר גם לקבל את הנקניקיה בצלחת עם כל הסלטים (48 שקלים).

מיטש, חיים חבשוש 31 שוק הכרמל תל אביב

איסאן שוק הכרמל. אנה ברבדיקוב,
קארי פאנאנג באיסאן/אנה ברבדיקוב

איסאן חוגגת שנה עם מנות מיוחדות, ת"א

התאילנדית האותנטית שבשוק הכרמל איסאן חוגגת יום הולדת ראשון עם מגוון מנות שהורכבו במיוחד למאורע שיוגשו במסעדה עד ה-25 בדצמבר. בין המנות המיוחדות ניתן למצוא למשל סאקו - כדורי טפיוקה מאודים במילוי פטריות או בקר קצוץ (32 שקלים); קארי פאנאנג - קארי אדום עם עוף / טופו / בקר או שרימפס, בתבשיל חלב קוקוס (54-72 שקלים); בננה רוטי - קרפ קריספי במילוי בננה וביצה ומעליו סוכר (29 שקלים) ועוד.

איסאן, רבי עקיבא 22 תל אביב, 03-9483772

JEMS. פזית אסולין,
שני צמחוני במבשלת Jem's/פזית אסולין

תפריט צמחוני חדש בימי שני במבשלת Jem's, פתח תקווה

מבשלת Jem's משיקה ארוחת שחיתות צמחונית המורכבת מ-5 מנות צמחוניות, שתוגש בימי שני בלבד. התפריט מושפע ממטבחים שונים בעולם, ומשלב טעמים ותבלינים מהמטבח ההודי המסורתי לצד גרסאות מעודכנות למאכלים מהמטבח התוניסאי, הלובי והטורקי. ניתן יהיה להזמין כל מנה בנפרד או 3 מנות לבחירה ב-98 שקלים. בתפריט יש למשל בוריק - מאפה בצק בירה טרייה במילוי עלי תרד, ביצה נוזלית ואריסה (38 שקלים); סינייה ירקות - מחבת ירקות סתיו צלויים בתנור עם טחינה חמה ואגוזים (42 שקלים); פלאפל הודי במילוי תפוח אדמה, בצל ותערובת תבלינים הודים (38 שקלים); קרפצ'יו סלק מתוק עם קרם אגוזי לוז (38 שקלים) וקינוח של מגדל פנקייקים מבטטה עם סילאן, טחינה גולמית, אגוזים והמון עלים ירוקים (54 שקלים). המנות הצמחוניות מתווספות לתפריט הרגיל של Jem's וכרגע מוגשות בסניף פתח תקווה בלבד ורק בהמשך יגיעו לשאר הסניפים.

Jem's, מגשימים 15 פתח תקווה, 03-9195367

פדריק. אסף קרלה,
תפריט חדש בפדריק שבמודיעין/אסף קרלה

תפריט חדש במסעדת פדריק, מודיעין

מסעדת הביסטרו פדריק ממודיעין התרחבה ועברה מתיחת פנים ומשיקה כעת גם תפריט חורף חדש עם מנות כמו פטריות מלך היער וירדן צלויות בטאבון ברוטב חמאה שרופה (45 שקלים); טאטקי סינטה נברסקה צלויה למחצה ברוטב דבש וסויה, איולי, צ'יפוטלה ושומשום שחור (52 שקלים); דלורית צלויה בטאבון בזיגוג סויה מתוקה ממולאת בקינואה עם חמוציות ואגוזי מלך (38 שקלים); צ'יביטוס - כריך אנטריקוט דרום אמריקאי עם אריסה, בצל מטוגן, ביצת עין וירקות טריים (69 שקלים); סטייק רוקה - נתחי סינטה צלויים על פלטה לוהטת עם רוטב יין אדום ותפו"א צלויים (120 שקלים); פפרדלה פילה בקר - קוביות פילה בקר טרי עם פסטה רחבה, ציר בקר פטרוזיליה ושום (89 שקלים); סלט שווארמה חמה עם פטרוזיליה ועלים ירוקים על טחינה ופלפלים קלויים עם בצל מקורמל ובצל סגול כבוש (59 שקלים) ועוד.

פדריק, הקדר 2 מרכז עינב מודיעין, 08-8560644

קודארי. באדיבות המסעדה,
ארוחת בוקר דרוזית טבעונית/באדיבות המסעדה

ארוחות בוקר טבעוניות חדשות בקודארי, ת"א

קודארי, המסעדה הטבעונית עם המטבח הדרוזי, משיקה תפריט חדש של ארוחת בוקר, עם אופציות כמו בוקר גלילי - מקושקשת טופו עם תוספות לבחירה על לחם דרוזי לצד צלוחית לאבנה טבעונית, סלק, טחינה וסלט (59 שקלים); בוקר בסיט- לחם דרוזי, שמן זית, לאבנה קשיו, פלחי עגבניה, זעתר, אפוי בתנור לבנים (40 שקלים); כפתה- קציצות חלבון אפונה וסויה עם קוביות בטטה, קוביות עגבניה מוקרם בטחינה בתנור לבנים (55 שקלים); מלפוף מקושקש- תבשיל כרוב עם אורז לבן מוגש לצד חצי לימון שחובה לסחוט מעל המנה (39 שקלים) ועוד. ארוחות הבוקר מוגשות בימים שני עד חמישי בין השעות 11:00 ל-18:00.

קודארי, קרליבך 39 תל אביב, 052-8282003

קפה שקד. יהונתן בן חיים,
סלמון על מג'דרה בקפה שקד/יהונתן בן חיים

מנות חורף חדשות בקפה שקד הוותיק, רמת גן

קפה שקד הוותיק ברמת חן חוגג 26 שנה ומוסיף לתפריט הערב קבוע מנות חדשות כמו עמאן רומא - מנה משולבת של חצילים, פלפלים ולבבות ארטישוק על לאבנה לצד פוקצ'ינה (42 שקלים); בטטה צלויה עם גבינת פטה (38 שקלים); קלצונה מבצק איטלקי במילוי 4 גבינות, כרישה ופטריות (42 שקלים); פיצה ביאנקה מבצק דק עם רוטב שמנת תרד, גבינת סטרקינו, עגבניות מיובשות ועלי אורגנו (40 שקלים); פסטה גבינה כחולה ברוטב שמנת, גבינת רוקפור, אגוזים ובזיליקום (56 שקלים); קזבלנקה - פילה סלמון בטאבון על מג'דרה (87 שקלים); סלט קינואה וירקות אנטיפסטי קלויים, קוביות גבינת חלומי מטוגנות בפירורי לחם וויניגרט הדרים (64 שקלים) ועוד. יש גם משקאות חורף מנחמים כמו שוקו חם עם מרשמלו, שוקו מקופלת ועוגיות אוראו (22 שקלים) או סחלב חם עם בוטנים, קוקוס וקינמון (22 שקלים).

קפה שקד, אלוף דוד 40 רמת גן, 03-5740777, כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully