וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעויות שאתם עושים כשאתם שוטפים את הפנים שלכם

ניקוי עור הפנים צריך להיות חלק משגרת הטיפוח היומית, וחשוב לעשות את זה נכון. אז איזה סוג סבון כדאי לחפש, מה טמפרטורת המים היעילה ביותר ולמה צריך להתייחס בחשדנות למגבת שליד הכיור? עשו ואל תעשו - לא לנשים בלבד

מהם הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום?/מערכת "סיפור בדקה"

בסרטון: עוד הוכחה שהמגבת שלכם מלאה בחיידקים

נכון, לפעמים הדבר האחרון שמתחשק לכם לעשות בסופו של יום מתיש זה להשקיע כמה דקות (שמרגישות כמו נצח) בטיפוח הפנים שלכם. זה מרגיש מיותר, מעיק, ויעיל באותה מידה כמו שטיפה חפוזה במים בסיום צחצוח השיניים - אבל זה ממש לא נכון. שטיפת פנים יסודית זה לא "טיפוח", זו היגיינה בסיסית הכרחית. השטיפה מסירה שאריות לכלוך שיכולות לחסום נקבוביות ולייבש את העור, מוסיפה לחות ותורמת לבריאות העור. ככה תעשו את זה נכון.

טמפרטורה: מקום טוב באמצע
טמפרטורות קיצוניות של מים - חום או קור - לא יסייעו לעור הפנים שלנו ואף עלולות לשבור בו נימים. מים חמים מדי אולי ירגישו נעימים על הפנים, אך הם יכולים לייבש את העור כתוצאה מפגיעה בשמנים הטבעיים שמגנים עליו. מים קרים מדי לא ינקו את הלכלוך או את האיפור ביעילות, ובניגוד למה שנהוג לחשוב, שטיפה במים קפואים לא מועילה לעור. השטיפה היעילה ביותר לעור הפנים שלכם היא במים פושרים.

הסרת המכשולים בדרך: תכשיטים ושיער נופל
התכשיטים שעל האוזניים או הצוואר שלכם עלולים להפריע לתהליך שטיפת הפנים (בהסתרת חלק מהלכלוך), וגם להזיק לעור הפנים - תלוי מאיזה חומר עשוי התכשיט ואיך הוא מגיב למגע עם מים וסבון. אגב, עדיף שלא יהיו עליכם תכשיטים גם בשלב מריחת מוצרי הטיפוח לעור. לא חבל שחלק מקרם הלחות היקר שלכם יתבזבז כי הוא נמרח על איזה תכשיט?

אל תשכחו לאסוף את השיער; קצוות שיער שנופלות על הפנים יכולות להוסיף שמן לעור שלכם ולפגוע בתהליך הניקוי.

עוד בוואלה! בריאות

תרגילי הפנים שגורמים לעור הפנים להראות צעיר ב-3 שנים

לכתבה המלאה

הניגוב: המגבת הנכונה
לאחר שטיפת הפנים, חלקכם נוהגים לייבש אותם בטפיחות קלות עם מגבת כלשהי. יתכן שהיא כבר אינה נקייה כמו שאתם חושבים והגיע הזמן להעביר אותה לסל הכביסה. חלקכם אולי משתמשים במגבת בעלת מרקם מחוספס מדי, שעלולה לגרד את העור ולפצוע אותו, בעיקר אם הוא רגיש. המגבת הנכונה לא חייבת להיות הכי רכה, רק רכה מספיק לסוג העור שלכם, ונקייה. אפשר לערום כמה מגבות קטנות בסמוך לכיור ולהשתמש בכל אחת מהן פעמיים - פעם לכל צד בכל ניקוי פנים.

ההשקעה: תשמרו את הכסף למוצרי הלחות
אין הצדקה לשלם הרבה על תכשירי ניקיון הפנים למיניהם - סבון, קצף או מי פנים. משהו פשוט עם רכיבים טבעיים יעשה את העבודה נהדר, רק הקפידו להשתמש בהם בכל הפנים, כולל אזור הלסת, קו השיער והאף. את הסכומים המשמעותיים יותר השקיעו במוצרים שנשארים זמן רב יותר על עור הפנים ומשפיעים לטווח ארוך, כמו סרום וקרם לחות.

השיטה: הקצפה או הספגה?
שימו לב שלכל מוצר לשטיפת פנים יש הוראות שימוש ספציפיות עבורו. למשל, במוצרים שאינם מקציפים יש להשתמש על עור לח ואפילו קצת יבש, בעוד שמוצר שמבוסס על קצף זקוק למים על העור כדי להקציף. מוצר שמוגדר טיפולי יש להשאיר על העור למשך זמן ממושך יותר, כדי שהשפעתו על הנקבוביות תהיה יעילה יותר.

גיף צחצוח שיניים. Giphy
רגע, לא בדיוק שטפת ומרחת קרם? חבל על כל העבודה שלך. גיף גבר מצחצח שיניים/Giphy

שגרת הטיפול: הקצב הנכון
הטיפול היומי הקבוע בעור הפנים מורכב ממספר שלבים, והשתהות ארוכה מדי ביניהם עלולה לייבש את העור שלכם. כדי לאטום את ההידרציה ולמנוע את התאדות המים והתייבשות תאי העור, חיוני לעבור משלב לשלב במהירות: מיד לאחר שטיפת הפנים, כאשר הם עדיין מעט לחים, מרחו שמן פנים, קרם לחות או סרום. בדרך זו, מים יימשכו פנימה או יילכדו בעור באופן יעיל שיאפשר הידרציה נאותה.

צחצוח שיניים: הטיימינג הנכון
צחצוח השיניים צריך להיות לפני שטיפת הפנים ושגרת טיפוח העור שלהם, ולא אחריה. הסיבה הראשונה היא שהצחצוח עלול לשטוף את החומרים שהרגע השתמשתם בהם ולבטל את השפעתם. הסיבה השנייה היא שצחצוח באמצע הניקוי - לאחר שטיפה ולפני מריחת קרם לחות, עלול לגרום ליובש בעור.

המינון: העיקר לא להגזים
מספיק לשטוף את הפנים עם תכשיר ייעודי פעם או פעמיים ביום; יותר מזה עלול להוביל את העור לייצר עודף של שמנים (אפשר גם להסתפק בפעם אחת בתחילת היום, אם העור נקי יחסית ממייקאפ, קרם או זיעה). טיפול פילינג שנלחם בתאי עור מתים זה מצוין, אבל גם הוא צריך להיות במידה הנכונה - שהיא מקסימום פעמיים-שלוש בשבוע. את גרגירי הפילינג יש למרוח עם האצבעות ולא במטלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully