וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלת בשירותי הגברים מזוהמת פי 4 ממושב האסלה

כמה עוד מחקרים ומשאבים מדעיים יבזבז העולם כדי לגרום לגברים להבין שהם ממש צריכים לשטוף ידיים אחרי שהם הולכים לשירותים? לזה אין לנו תשובה. לשאלה כמה חיידקים יש על ידית הדלת בשירותים שלהם - דווקא יש

משתנות בשירותים ציבוריים. ShutterStock
בתמונה: לא הדבר הכי מזוהם שם. שירותים ציבוריים של גברים/ShutterStock

הנושא הזה נחקר שוב ושוב והראיות ממשיכות להצטבר - יותר מדי גברים לא שוטפים את הידיים שלהם אחרי ביקור בשירותים ויש לזה תוצאות בשטח. אחת מהן, עלתה כממצא במחקר שנערך לאחרונה ונטל דגימות מידיות של דלתות הכניסה לשירותי גברים בבניין משרדים גדול בלונדון. החוקרים נדהמו לגלות שעל דלת השירותים נמצאו כמעט פי 4 יותר חיידקים מאשר על מושבי האסלה עצמם ופי 6 יותר מכמות החיידקים בשירותי הנשים.

את הניסוי בחרו החוקרים לערוך לאחר שסקר של הלשכה לבריאות הציבור בבריטניה העלה שרק מחצית מהגברים סיווגו אי שטיפת ידיים לאחר ביקור בשירותים כהרגל שמגביר את הסיכון לזיהומים, לעומת שני שלישים מהנשים.

עוד בנושא:
כך תבחרו את התא הכי נקי בשירותים ציבוריים
האם אתם יותר דוחים מכולם בשירותים ציבוריים?
האם צריך לשטוף ידיים גם אחרי פיפי?

כמות החיידקים שנמצאה על ידיות הדלתות בשירותי הגברים משמעותה סיכון משמעותית גבוה יותר להדבקה בזיהומי קיבה ומעיים שונים, הסבירו החוקרים. והיא נובעת בין השאר גם מהעובדה שאת דלתות השירותים מנקים בתכיפות הרבה יותר נמוכה מאשר את מושבי האסלה.

שטיפת ידיים עם סבון. ShutterStock
תשטפו ידיים! מה הבעיה שלכם?/ShutterStock

"המחקרים שלנו מראים שלנשים יש הרגלי היגיינה טובים יותר מאשר לגברים והן רוחצות את ידיהן בתדירות גבוהה יותר לאחר ביקורים בשירותים. הקפדה על היגיינת הידיים חשובה במיוחד לאחר מגע עם דלתות שירותים, שבהן נגעו גם הרבה אנשים אחרים לפניכם. לכן, כדאי להחזיק מחטא ידיים במשרד ולהשתמש בו כשאתם חוזרים לשולחן שלכם לאחר ביקור בשירותים".

החוקרים אספו דגימות מ-24 דלתות שירותים של נשים וגברים בבניין המשרדים הלונדוני ובדקו אותן לנוכחות של חיידקים בעזרת מכשיר מיוחד המשתמש באור כדי למדוד את כמות החיידקים. בדגימות שנאספו ממושבי אסלה באותו הבניין נמצא שממוצע החיידקים בהן עמד על 220 יחידות. על ידיות הדלתות בצד הפנימי של שירותי הגברים נמדדו בממוצע 1,085 יחידות של חיידקים ואילו על ידיות דלתות שירותי הנשים נמדד ממוצע של 188 יחידות בלבד.

עוד בוואלה!

לשבת או לכרוע - מה עדיף בשירותים ציבוריים?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully