עומר אדם פארק הירקון יולי 2019/אלדד אלוני - Project story teller

מהפכת עומר אדם הושלמה בפארק: הביישן מכוכב נולד בנה אימפריה

18.7.2019 / 8:40

עומר אדם מודל 2019 הוא תופעה שכמעט אין דומה לה בקרב בני דורו. אתמול בערב הגיעה ההוכחה: בצעד חריג, שבדרך כלל לא נוגע לאמנים ישראלים הוא סימן לעצמו את פארק הירקון וכבש אותו בענק. הוא נהנה על הבמה ומהקהל באופן שאי אפשר לזייף. זו הסיבה שהוא כוכב כזה גדול

זה היה לפני כעשור כשעומר אדם הופיע בחיינו לראשונה. מתמודד צעיר - צעיר מדי, כך מסתבר - בכוכב נולד, שהפך כמעט מיד לאחד הכוכבים הגדולים של העונה. קרה מה שקרה, פורסם מה שפורסם, ואדם מצא את עצמו בחוץ - רק כדי לטפס במהירות ממדרגה של מתמודד בריאליטי לילד פלא, מילד פלא לכוכב עולה, מכוכב עולה לסופרסטאר.

הלך הילד. עומר אדם מודל 2019 הוא תופעה שכמעט אין דומה לה בקרב בני דורו, כנראה הזמר האהוב ביותר בישראל. אתמול בערב הגיעה ההוכחה: בצעד חריג, שבדרך כלל לא נוגע לאמנים ישראלים פעילים אלא רק לוותיקים ולמתקמבקים, הוא סימן לעצמו את פארק הירקון. זה ממש לא משהו שכל אחד יכול לעשות, לא מבחינת מכירת כרטיסים, וכמובן גם לא מבחינת השליטה בקהל. התכנית הייתה גרנדיוזית: במת 360 מעלות, אירוחים בפרופיל גבוה, וידאו ארט, רקדנים ותחפושות ומה לא. אפילו היום החם של השנה והלחות המעיקה של תל אביב לא יכלו לו. הפארק נכבש.

50 אלף אנשים מילאו את הפארק, בעיקר צעירים ונוער, אבל גם ילדים ומבוגרים. ישראלים בכל הצבעים ומכל המינים. הם, מצידם, יודעים את כל המילים - ורוצים לרקוד ולשמוח. גם אדם יודע שהקהל הזה הוא מקור כוחו, והוא יודע איך להזיז אותו. זה היה ללא ספק, מופע של זמר בשיאו.

עומר אדם פארק הירקון יולי 2019. אלדד אלוני - Project story teller,
גם הלחות לא יכלה לו. עומר אדם בפארק/אלדד אלוני - Project story teller

הוא פתח את המופע עם "סיפור ישן" ולא הסתכל אחורה. ואמנם, בהתחשב במקום, "תל אביב" היה רגע השיא הראשון של הערב - רגע שהמשיך היישר אל "שדות של תירוצים" המשעשע, שלווה בנגינת כינור אינטנסיבית. חלק מהשירים זכו לביצועים מקוצרים להפתיע במסגרת מחרוזות. כך למשל החיבור המזורז בין "פעם בחיים" עם "אחרי כל השנים" - דווקא שני להיטים מאוד גדולים ואהובים. ככלל, השירים השקטים יחסית ברפרטואר של אדם הוצנעו ביחס לאלו הקצביים יותר. אי אפשר לשיר הכל, אבל חסרונו של "פוליטיקה וסקס", למשל, הורגש, וגרסת המועדונים של "שקט" מסוף המופע לא התאימה לשיר. החגיגה הלמה את אדם, אבל הבחירות האלה המחישו עד כמה יכול היה להיות מיוחד ומעניין לראות מופע מהשירים השקטים שלו.

המגמה היא, אם כן, מהפכה של שמחה, משקיעה ועד זריחה - וזה האלמנט המשמעותי ביותר במופע של אדם - שחגג באנרגיות הכי גבוהות שאפשר. הוא נראה מאושר על הבמה, נהנה מהריקודים, מהבדיחות הקטנות בשירים, מהקהל, באופן שאי אפשר לזייף. זה אחד הדברים שעושים אותו לכוכב גדול כל כך.

בהתאם למסיבה החדשה הזאת, אדם שזר בין השירים שלו שפע של להיטים של אחרים. "החיים שלנו תותים" ו"סולדי" האיטלקי, "We will rock you" של קווין לצד "הפינאלי" של סאבלימינל ועוד. כל אלה הוסיפו לשירים של אדם עוד קצת סוכר. החיבור המוצלח ביותר היה "מקרנה" שהולחם ללהיט החדש, "טמפרטורה", שהוצג עם שלל רקדנים בתלבושת צבעוניות במיוחד. זאת עוד אבן בפרויקט הגדול של אדם, זמר מילניאלי שלקהל שלו אין שום בעיה לשמוע המנון רוק לצד להיט אירוויזיון ובדיחת טראש מהניינטיז (אדם עצמו בקושי נולד כשיצא המקרנה). בשבילם, זאת אותה המסיבה.

עומר אדם פארק הירקון יולי 2019. אלדד אלוני - Project story teller,
פשוט נהנה. עומר אדם בפארק/אלדד אלוני - Project story teller

בתחילת המחצית השנייה של המופע הקרין אדם על המסכים את אותו סרטון אודישנים נשכח שדרכו גילה אותו העולם. עבר מאז בערך עשור, כל כך הרבה השתנה. הנער הביישן, העוד לא מגובש, שר את "אבא" של שלומי שבת והצליח לקלוע לטעם השופטים. אבל זאת הייתה רק הסחת דעת: אחרי בית אחת שלומי שבת האמיתי עולה לבמה, ומצטרף לביצוע משותף, משיאי הערב.

אדם יכול היה מן הסתם לארח את כל מי שרק ירצה בהצגה שלו, ולכן הבחירה שלו בשבת מסקרנת - אבל פתאום זה די ברור: בביצוע המשותף לשיר הזה ביקש אדם להציג את עצמו כבנו המוזיקלי של שבת, וזה מודל חיקוי הולם להפליא. שבת, שהעולם המוזיקלי שלו משתרע בטווח שבין טורקיה לדרום אמריקה, ערבב בקריירה שלו בין מגוון צבעים וקולות. אדם הוא השלב הבא: זמר שחוצה קהלים וז'אנרים, שאין טעם להכניס אותו למשבצת של "מוזיקה מזרחית". זה כבר משהו רחב בהרבה.

בזמן שאדם נח, שבת נתן עוד ביצוע ל"חוף של טראפטוני" עם שלושת חברי מה קשור, במה שהיה הפעם דווקא אחד הביצועים החלשים של הערב. שבת ירד ומה קשור עוד נתנו יחד עם אדם את "הזמיר מנס ציונה" שלהם ואת "החברות שלך" שלו, ופינו את הבמה לקראת ביצוע מעניין ל"שני משוגעים" עם כמה וכמה צ'לניות.

עומר אדם פארק הירקון יולי 2019. אלדד אלוני - Project story teller,
הרבה עבר מאז האודישנים. עומר אדם בפארק/אלדד אלוני - Project story teller

השלב האחרון של הערב היה, איכשהו, גם החלק החלש של המופע. אדם כל כך רצה להרים מסיבה, אבל התקשה לשמור על מתח גבוה בסוף הערב. הקול קצת נחלש והתעייף, החום אולי בכל זאת עשה את שלו - ויש להניח שהייתה שם גם התרגשות. את הרצף האחרון סיים אדם בכל זאת עם הפתעה קטנה נוספת: ביצוע סוגר ל"מודה אני" בליווי מקהלה מקהילת העבריים, ונפרד.

כל כמה שירים לאורך ההופעה אמש אמר אדם שתיכף מתחילים את הערב, שהוא רק מתחמם והנה הערב מתחיל. ההערות המצחיקות האלה הושמעו גם בשירים האחרונים. זה רמז לבאות: אחרי פארק הירקון אדם לא מתכוון לנוח. הוא רק מתחיל. בעשור המתמודד הביישן מכוכב נולד בנה אימפריה, המהפכה (של שמחה) תושלם בעשור הבא.

עומר אדם פארק הירקון יולי 2019. אלדד אלוני - Project story teller,
הוא רק מתחיל. עומר אדם בפארק/אלדד אלוני - Project story teller
  • עוד באותו נושא:
  • עומר אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully