וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לאייפון: מבריחים חפרו מנהרה סודית בקירות המפעל של אפל

18.7.2019 / 8:21

ניסה לבנות מנהרה כדי להבריח רכיבי אייפון מבלי שיבחינו בכך: בעולם מדווחים כי אפל קנסה ב-25 מיליון דולר את אחד מהמפעלים שממנו הודלפו הפרטים של האייפון 5C. עובד המפעל הבריח את האייפון בעזרת אחד ממאבטחי המפעל שעזרו לו לחמוק ממצלמות האבטחה

מייקי לוי על השקת האייפונים החדשים של אפל מתוך המהדורה המרכזית 13.9.18. מערכת וואלה!
המפעל ישלם 25 מיליון דולר על ההדלפה./מערכת וואלה!

החקירה הגיעה לסיומה וכעת נחשף: עובד במפעל "Jabil" המספק רכיבי חומרה לאפל, הצליח לפני שש שנים להבריח את האייפון 5C באמצעות מאבטח המפעל שעזר לו לחמוק ממצלמות האבטחה. עוד דווח כי העובד ניסה לבנות מנהרה, בתקווה שיוכל להעביר רכיבים מחוץ לבניין מבלי שיבחינו בכך. אפל נוהגת לשמור על ההכרזות בחשאיות רבה, כשההדלפה של האייפון 5C הרסה את ההפתעה שרצתה לספק במהלך אירוע ההכרזה שהתקיים בספטמבר. עוד דווח מפעלים שמהם דולפים פרטים, נאלצים לשלם קנס בגובה של 25 מיליון דולרים, וכך גם המפעל "Jabil" הסיני.

כדי להילחם בבעיה, אפל הקימה יחידה בשם NPS האחראית על אבטחת המוצרים בקו היצור בסין. אל הצוות גייסה יוצאי הצבא האמריקאי ואנשי מודיעין דוברי סינית. מאז הצוות הצליח לאתגר הדלפות וניסיונות גניבה. בין היתר, היחידה גם איתרה את המנהרה שבה ניסו להבריח רכיבים מחוץ למפעל ומבלי שיבחינו בכך. המתחרים של אפל כמו גוגל, סמסונג ו-LG מנסים להעתיק או לכל הפחות להיות צעד אחד לפני אפל, במיוחד כשדווח שחברת וואווי ניסתה לגנוב טכנולוגיות מהמתחרים, לרבות אפל.

עוד בנושא:

מפחדת מהסינים? דיווחים כי אפל תשיק אייפון עם קורא טביעות אצבע מתחת למסך
הלם בסן חוזה: המעצב הראשי של אפל עוזב אחרי 27 שנים
יותר ממיליארד חשופים: החברה הישראלית שמסוגלת לפרוץ לכל האייפונים

אפל ממשיכה לחדד את אמצעי האבטחה על מנת למנוע הדלפות של מידע רגיש. בין היתר, הספקים חייבים לאחסן את הרכיבים במיכלים אטומים, האשפה נסרקת על מנת לאתר חלקי מתכת לפני שהיא יוצאת מהמתחם. לכל הרכיבים מספרים סידוריים ייחודיים המתאימים למקום שבו הם יוצרו, והמלאי נלקח מדי יום, לרבות דוחות שבועיים על חלקים שנגרטו. עוד כדי למנוע דליפות באמצעות האינטרנט, אפל דורשת מהספקים לנהל רשתות מחשב נפרדות, כשמחשבים שמפעילים תוכנות שרטוט מנותקים מרשת האינטרנט. עוד אפל אינה מתירה שימוש בשירותי צד שלישי, כמו גוגל, דרופבוקס ואוסרת על ניהול תקשורת מאובטחת באמצעות שרתי מיילים ציבוריים. אחרי ההדלפה, שודרגו במפעל "Jabil" שבסין, מצלמות האבטחה, לרבות זיהוי פנים וגוייסו 600 מאבטחים לפקח על המלאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully