וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות סערת החזיות הדוקטור קבעה: כל כמה זמן צריך לכבס ולנקות כל פריט בארון?

16.7.2019 / 0:12

אחרי שמעצבת העל סטלה מקרטני טענה שהיא ממעטת להחליף ולכבס את החזיות שלה, רופאה שמתמחה בהיגיינה הסבירה כל כמה זמן צריך באמת לשטוף חזיות, ג'ינסים, פיג'מות ואפילו - פלאפונים. אלו כל התשובות שיגלו לכם האם אתם מטונפים

HouzzTV

סטלה מקרטני המעצבת הידועה הפתיעה הרבה נשים וחוללה סערה כשאמרה שהיא לא מחליפה חזייה בכל יום וגם לא מכבסת חזיות לאחר כל שימוש - משום ששטיפת יתר עלולה להזיק לחזייה. מקרטני אמרה בראיון שהיא "לא מחליפה חזייה מדי יום ואני גם לא סתם זורקת דברים למכונת הכביסה רק כי בשתי אותם פעם אחת. אני מאוד היגיינית, אבל אני לא חסידה של ניקוי יבש או כביסה בכלל".


האם זו גישה בריאה לבגד ולגוף שלנו? ומה עם יתר פרטי הלבוש? ד"ר ליסה אקרלי, מומחית לאיכות הסביבה והשפעותיה הבריאותיות ומי שמכנה את עצמה "דוקטורית להיגיינה", חשפה את האמת המלוכלכת בראיון ל"סאן" שבו היא פירטה בכל כמה זמן אנחנו צריכים לכבס כל בגד, וזה בכלל לא מה שחשבתם.

עוד בנושא
גורו הניקיון קובעת: זו הדרך הנכונה להיפטר מריחות רעים בנעליים
סודות מלוכלכים: אלו המקומות בבית שאתם פשוט חייבים לנקות
זכרים, אתם דוחים: כמה זמן יחכה גבר עד שיחליף סדינים אחרי סקס?

גיף ג'ינס. Giphy
אל תמהרו לכבס את הג'ינסים שלכם/Giphy

1. ג'ינסים

הדוקטור טוענת שאת מכנסי הג'ינס צריך לכבס רק פעם בחודש בערך, אחרי ארבע או חמש פעמים שלובשים אותם - אחרת הצבע שלהם עלול לדהות מהר מהצפוי.

לעומתה, מנכ"ל ליווי'ס העולמית טוען שאת הג'ינס שלהם - רצוי לא לכבס אף פעם, כיוון שהכביסה משנה את מבנה החומרים של הדנים ופוגעת באיכות המכנסיים. בחברה ממליצים לשטוף את מכנסי הג'ינס (כשהם הפוכים) במים קרים עם כמה כפות של חומץ לבן בכדי לרענן אותם ולהוציא מהם ריחות רעים וכתמים. מומחים אחרים מציעים לשים את הג'ינס בפריזר בכדי לחסל את הבקטריות, אולם בחברת הכביסה Total Wardrobe Care טוענים ש"זה עלול לפגוע במרקם הג'ינס ולכן מציעים לשטוף אותם לאחר פעמיים שלובשים אותם - מה שירכך אותם ויעשה אותם יותר נעימים".

כן. גם אנחנו מבולבלים, אבל מה שבטוח זה שכל המומחים מאוחדים בדעה שהמייבש הורס את הג'ינס. למעשה, מייבשים הם האויב הגדול ביותר של הג'ינס מאחר שהם לא רק משנים את מידתו, אלא גם פוגעים בטיב הבד. קיצר, לתלות לייבוש וגמרנו.

עוד בוואלה!

בלי לכבס ובלי לקפל: כל הסודות שיאריכו את חיי הג'ינס שלכם

לכתבה המלאה
גיף חזייה. אתר רשמי
אל תקשיבו לסטלה/אתר רשמי

2. חזיות

חזיות יש לכבס אחרי 2-3 לבישות - זאת, למרות מה שמקרטני אמרה. "היא כנראה צודקת לגבי זה שלא צריך לשטוף את החזייה אחרי כל פעם שלובשים אותה", אמרה הד"ר אבל הוסיפה ש"אין פה כלל אצבע. זה תלוי במזג האוויר ובמידת ההזעה שלך". בכל מקרה, כשכבר מכבסים אותן יש להקפיד על טמפרטורה של 40 מעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully