וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא שהפרי הזה תורם לעצירת ההזדקנות

לא נשאיר אתכם במתח - מדובר ברימון. וכן, מומלץ לאכול אותו בכל ימות השנה ולא רק בראש השנה. מחקר המשך בבני אדם שנערך לאחרונה מצא כי הפרי תורם להאטת תהליכי הזדקנות, אבל הקאץ' הוא שהתהליך לא מתרחש אצל כולנו. מסוקרנים ומבולבלים? הנה התשובה

רימון. ShutterStock
מלא ביתרונות. רימון/ShutterStock

לא צריך את ראש השנה כדי לספר לכם כמה רימון הוא פרי נהדר שעשיר ביתרונות בריאותיים. מחקר קליני שנערך לאחרונה על בני אדם מצא כי תרכובת בפרי עשויה לסייע בעצירת תהליכי הזדקנות ואף להאריך חיים.

עוד בנושא:
איך בוחרים, קונים ומפרקים רימון כהלכתו
9 הרגלים שהופכים אתכם לזקנים יותר
מה בדיוק קורה לגוף שלנו כשאנחנו כשמזדקנים?

המחקר הנוכחי שפורסם בכתב העת Nature Metabolism הוא למעשה המשך של מחקר שנערך על נמטודות (תולעי מעבדה) בשנת 2016. באותו המחקר גילו החוקרים כי התרכובת urolithin A או UA, שהיא למעשה תוצר לוואי של חילוף חומרים של חיידקי המעי, האירכה את חייהן של התולעים בכ-40 אחוזים - מ-20 ל-30 ימים. החלק המדהים לא פחות הוא שפרי הרימון אינו מייצר את המולקולה בכוחות עצמו, אלא היא נוצרת במהלך תהליך העיכול בגוף. הקשר של מיץ הרימונים ל-urolithin A נובע מכך שהרימון עשיר בחומצה אלגית (ellagitannins). אותה חומצה, כאשר היא מפורקת על ידי חיידקי המעיים בבטן, מומרת ל-UA.

אחת התיאוריות המרכזיות בחקר ההזדקנות גורסת כי פגיעה וירידה הדרגתית בתפקוד של המיטוכונדריה בתאי הגוף - האיבר התאי שאחראי על ייצור האנרגיה של תאי הגוף - היא המפתח לתהליכי ההזדקנות. תהליכים אלה קשורים בין היתר לירידה תפקודית של כל איברי הגוף, ירידה בתהליכי התחדשות, הדלדלות וחולשה של השרירים. UA היא התרכובת הידועה היחידה שמבססת מחדש את היכולת של התאים למחזר מיטוכונדריה פגומה.

ידיים של אישה זקנה. ShutterStock
עוצר את תהליכי ההזדקנות בתאי השריר. ידיים של אישה מבוגרת/ShutterStock

איפה הקאץ' אתם שואלים? לא כל אחד יכול לייצר את התרכובת הזו במערכת העיכול, מפני שחיידקי המעי הם שונים, ולכן לא ניתן לדעת הם התרכובת הזו בטוחה ויעילה. על האתגר הזה ניסו להתגבר חוקרים מהמכון השוויצרי של ביואינפורמטיקה (SIB). עבודתם הוכיחה ש- UA הוא בטוח, זמין ביולוגית ומשפר את בריאות המיטוכונדריה והתאים בבני אדם.

במהלך הניסויים הקליניים, UA ניתן דרך הפה במינון יומי בודד או מרובה ל -60 נבדקים בריאים, במחקר פלסבו מבוקר, שנערך ארבעה שבועות. הניסוי הראה כי מינון UA רגיל במהלך ארבעה שבועות היה בטוח ויעיל בשיפור הבריאות המיטוכונדריאלית. הניסויים הראו כי ניהול של צריכת UA משפר את תפקוד המיטוכונדריה על ידי מיטופגיה - שהיא סיקול סלקטיבי המבדיל בין מיטוכונדריה פגומה או מתפקדת. בתהליך זה המיטוכונדריה המזדקנת והפגומה מתנקה מהתא - מה שמוביל שמוביל לצמיחה של המיטוכונדריה בריאה.

"אין כיום פתרונות יעילים לטיפול בירידת תפקוד שרירי השלד בגילאים מאוחרים, חוץ מפעילות גופנית", אמרו החוקרים שציינו כי בריאות המיטוכונדריה והתאים יורדת עם הגיל. "זהו אימות קליני ראשון חשוב המציג כי urolithin A יכול להיות פתרון מבטיח לניהול תפקוד שרירים בריא במהלך ההזדקנות". החוקרים מקווים כי בקרוב מאוד יוכלו לשווק את התרכובת כתרופה.

  • עוד באותו נושא:
  • רימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully